Анна Гончарик на Open House LvBS у Києві: Як переконати працівників, що «так дальше жить нельзя»

1 Вер 2016

Конфуцій казав: «Не варто боятися змін. Найчастіше вони приходять в той момент, коли вони необхідні». Саме про те, як переконати працівників компанії в тому, що зміни – неминучі, потрібні та корисні, розповідала викладач LvBS Анна Гончарик на Open House програм Key Executive MBA та MA in Human Resources and Organization Development «Управління змінами», що відбувся у Києві 30 серпня.

Анна Гончарик на Open House LvBS у Києві

Найбільш болюче запитання на цю тему: Чому працівники не підтримують зміни? На нього є кілька відповідей.

  • Вони не відчувають себе частиною організації, емоційно не прив’язані до неї,
  • вони не розуміють суті змін, стратегії компанії,
  • вони не розуміють зв’язку між новою стратегією і своєю роботою: що і як вони мають тепер робити інакше і як вони можуть допомогти.

Є три кроки для того, щоб залучити усіх до змін: Inform, Explain, Involve. Вам слід допомогти працівникам зрозуміти, що діється, пояснити, чому зміни необхідні та залучити їх до творення змін. На цьому етапі найбільш важливою є комунікація. У вас є щонайменше завдання, які необхідно виконати:

  1. Надати повну, вичерпну та якісну інформацію працівникам протягом всього процесу впровадження змін.
  2. Фасилітувати діалог між працівниками та керівництвом.
  3. Пояснити причину змін, наслідки – у випадку, якщо зміни не будуть здійснені та якою компанія вийде з процесу змін.
  4. Заохочувати зворотній зв’язок від працівників і залучати їх до творення змін.

Ви маєте пояснити зміст необхідності: для чого щось змінювати? Пам’ятайте, що ваші слова повинні відповідати не лише на запитання «Що?», але й «Чому?». Якщо працівники розуміють, що відбувається у компанії, у якій вони працюють, вони бачать «світло в кінці тунелю».

«Розкажи мені – і я забуду. Покажи мені, і, можливо, я запам’ятаю. Залучи мене – і я зрозумію», – ще одна цитата Конфуція, пов’язана з процесом впровадження змін. Вона ілюструє те, що найголовніше завдання: зробити працівників компанії співавторами змін.

Давайте поговоримо про канали комунікації в часи змін. Перевірено, що найкраще в цьому випадку працює розмова віч-на-віч з топ-менеджментом. Рекомендую вам зменшити дистанцію з вашими працівниками та більше слухати, ніж говорити. Ви повинні чути своїх колег. Тон розмови у такій ситуації повинен залишатися спокійним, більш товариським і менш формальним. Не давайте вказівки, а ставте запитання і відповідайте на ті, які задають вам.

Вашим завданням є почути кожного. І відповісти на кожне запитання. Ці відповіді повинні бути чесними і прозорими: краще гірка правда, аніж солодка брехня. Чому так важливо поговорити особисто з кожним? Тому що 70% змін провалюється через недостатність комунікації на рівні середньої управлінської ланки. Чому це стається? Ось відповіді:

  • Лінійні керівники не розуміють контексту та того, як зміни пов’язані зі стратегією компанії.
  • Вони самі не переконані: від них очікують комунікувати те, у що вони не вірять.
  • Не вважають комунікацію своєю роботою.
  • Не почуваються впевнено: не мають навичок і знань для комунікації.
  • Комунікація для них не в пріоритеті і вони просто не знаходять на неї часу, а всім байдуже: ніхто не цікавиться, як вони комунікують.

Допоможіть лінійним менеджерам стати агентами змін. Дайте їм знання і інструменти, які допоможуть впевнено почуватися, коли працівники прийдуть до них із запитаннями. Як їх підготувати?

  1. Чи вони знають, що комунікувати – їхня відповідальність?
  2. Хто комунікує з ними?
  3. Чи навчили їх, як це робити?
  4. Чи забезпечили їх усім необхідним?
  5. Хто їх перевіряє?

Розмістіть фокус на тих, кого зміни зачеплять особисто. Є декілька правил у комунікації змін.

Правило 1. Правда, тільки правда і нічого, крім правди.

Правило 2. Новини про компанію працівники повинні дізнаватися першими від керівництва, а не з чуток.

Правило 3. Послідовність: комунікацію слід підтверджувати діями.

І пам’ятайте, що починати будувати систему комунікацій, коли зміни вже почалися – пізно. А зміни – це процес, а не подія.

Аудиторія Open House LvBS у Києві

Нагадаємо, 30 серпня відбувся Open House «Управління змінами» програм Key Executive MBA та MA in Human Resources and Organization Development. Читайте також: