Початок

28 січня 2022

Тривалість

2 дні

Мова викладання

Англійська

Місто

Київ

Вартість

29 000 грн (без ПДВ)

Post-COVID Marketing Strategies for top managers

Унікальна кейс-програма для топ-менеджерів від Ph.D. Джо М. Понса (партнер-засновник і президент AXIOMA Marketing Consultants) та Бізнес-школи УКУ.

Про програму

Бізнес-школа УКУ запрошує на унікальну кейс-програму для топ-менеджерів. Програма розроблена Ph.D. Джо М. Понсом (партнером-засновником і президентом AXIOMA Marketing Consultants) на базі світових кейс-практик лідерів ринку - Purple Innovation, Inc., Harvard Business School, Zoom Video Communications.

Навчання надасть розуміння процесів прийняття стратегічних рішень на рівні генерального директора, директора з маркетингу, директора з продажів, директора з управління персоналом, власників та інших вищих менеджерів компанії. Також учасники зможуть через роботу над кейсам побачити, які уроки пандемії COVID-19 для бізнесу та стратегічного маркетингу винесли лідери світового ринку. Дізнаються приклади, як COVID вплинув на сферу маркетингу щодо позиціонування бренду, гнучкості та подальшого зростання в розрізі європейських бізнес-практик.

pageid = 23410
Структура програми

Кожен блок навчальної програми супроводжуватиметься case study. У зв’язку з тим, що програма англомовна і важливо не втратити наповнення сенсів під час перекладу, опис відкритої програми описано нижче англійською мовою.

Ви розглянете 3 унікальних кейси:

«Digital Marketing at Harvard Business School Online» Case study:

  • You will understand Industry Evolution (and revolution);
  • You will find out what Industry Evolution means for organizations.
  • You will understand what opportunities exist beyond paid media to accelerate growth;
  • You will find out what lessons does HBS Online provides for an organization that is planning to start its own digital initiative;

In July 2020, the management team of Harvard Business School Online (HBS Online) had to decide how to allocate its marketing budget for the fiscal year 2021 between various digital channels and its portfolio of courses. Since its launch in 2014, HBS Online had grown to almost USD60 million in revenue and there were concerns about its potential overlap with other HBS programs such as executive education and Harvard Business Publishing. The growth of HBS Online also raised questions about the potential brand dilution of HBS.

 

«Purple Innovation: The online to offline marketing dilemma» Case study:

  • You will understand Go-To-Market Challenges;
  • You will find out how (and when) to stretch value propositions to new contexts;
  • You will explore how to implement omnichannel strategies: communication ingredients and management mindset.
  • You will formulate an explanation of the rise of the new wave of DTC mattress companies;
  • You will find out what is Purple’s value proposition;
  • You will find out  what challenges will be encountered as we move to offline channels;

Could the company continue to rely on its previous digital advertising approach to drive offline sales? If so, how, and, if not, what other media outlets and messaging should be considered? The case forces students to analyze the digital strategy the company had previously used to generate hundreds of millions of dollars in online sales, and then propose a communication plan for generating 30% of sales offline. In doing so, students grapple with delineating the customer journey for buying a mattress online and in stores. The case can also serve as a vehicle to discuss the scaling challenges many disruptor DTC brands face.

 

«Zoom Video Communications: Eric Yuan’s Leadership During COVID-19» Case study:

  • You will understand how to convert pandemic-period growth into long-term competitive advantages.
  • You will find out how are the dynamics of Zoom’s user base and utilization likely to change after social distancing becomes less necessary. How can the company prepare for that change?;
  • How can Zoom best capitalize on its current momentum?
  • You will find out an evaluation of Eric Yuan’s leadership during the COVID-19 crisis.

In the first half of 2020, worldwide lockdowns caused by the COVID-19 pandemic brought explosive growth to the Zoom Video Communications platform, as people replaced in-person work and social events with videoconferencing. Months into the pandemic, CEO Eric Yuan reflects on his company’s new central role in society and considers how to leverage the platform’s broad adoption into sustainable future growth. The case also discusses Zoom’s internal culture – which prioritized employee and customer happiness – as well as how both the company and its customers faced the transition to remote work.

Обговорення кейсів буде доповнено лекціями та відкритими дискусіями.

Цінність програми

Опісля завершення навчання ви:

  • Отримаєте розуміння нової ролі засобів маркетингової комунікації разом із різними етапами шляху клієнта;
  • Зрозумієте роль цифрових продуктів у загальному портфелі бізнесу;
  • Розглянете нові засоби для виходу на потенційних споживачів;
  • Отримаєте розуміння щодо революції цифрової стратегії в організації;
  • Зрозумієте розподіл маркетингових ресурсів у новому контексті: ROI. Маркетингова атрибуція;
  • Оціните проблеми та можливості, з якими зустрічаються компанії при переході до омніканальної стратегії;
  • Розглянете брендинг як новий шлях від обізнаності до лояльності;
  • Зрозумієте систему проектування, управління та ведення різноманітних каналів комунікації та їх важливість.
Для кого

Програма розроблена для топ-менеджменту B2C, B2B, (ІТ, мобільні застосунки, агро, роздрібна торгівля, маркетингові агентства):

  • Генеральні директори;
  • Директори з маркетингу;
  • Директори з продажів;
  • Директори з управління персоналом;
  • Власники компанії;
  • Інші ТОП-менеджери компанії.
Викладач
Контактна особа
Євгенія Краленкова
Керівниця напрямку розвитку та навчання
  • 067 675 66 08
  • ekralenkova@lvbs.com.ua