Блог інноваторів: Як «вижити» гуманітарію на курсі з фінансів?

Як «вижити» гуманітарію на курсі з фінансів? Своїми порадами для людей з абстрактним мисленням поділилася учасниця групи MSIE6 програми MSc in Innovations and Entrepreneurship Вікторія Бутеленко.

VB

«Вступивши на Програму з інновацій та підприємництва Львівської бізнес-школи УКУ, усі в родині почали хвилювалися, мовляв, математики не знаєш, а модулі з фінансів як подужаєш? Тоді я сказала собі, що буду вирішувати проблеми в міру їх виникнення. Уже під час другого модуля на програмі відбулося перше заняття на тему: «Фінансовий облік та аналіз». Виявляється, не такий страшний вовк, як гуманітарії собі думають. Найбільшим викликом є обсяг матеріалу, який потрібно швидко опанувати та навчитися застосувати на конкретних прикладах. Відтак вирішила поділитися з вами кількома порадами, які можуть стати ефективними й для вас:

 VB2

1. Уявіть, що ви вивчаєте нову мову
Фінанси – це важливий аспект управління компанією. Велика кількість термінів та формул, для зручності довгі терміни скорочують до абревіатур. Дані, одержані з різних співвідношень фінансових показників, дають розуміння про поточний стан справ компанії. Кількість абревіатур у фінансовому алфавіті велика, і  голова кипітиме від нових термінів: COGS, EBITDA, OPEX, EBIT і т.д. У цьому випадку головне – уміти швидко зорієнтуватися, яка абревіатура що означає.

2. Не займайте позицію: «це мене не стосується»
Така позиція дуже блокує сприйняття матеріалу, який і без того потребує повної концентрації уваги. Усі ми хочемо мати в штаті власної компанії фінансового консультанта, який «від і до» буде займатися цим питанням. Фінансова звітність потрібна менеджерам та управлінцям для розуміння ситуації в компанії та прийняття стратегічних рішень. Підприємець не зобов’язаний самостійно займатися фінансовою звітністю, але вміти її прочитати і зрозуміти, про що йдеться, –­­ це його обов’язок.


Читайте також: Біг, шкарпетки, два вина, Або чому для команди важлива спільна мета?

3. Комунікуйте, якщо ви не розумієте
Наша група поділилася на 2 частини: на тих, хто орієнтувався одразу в поняттях, і тих, хто – ні. Банальна річ, але буває соромно зізнатися, що ти чогось не розумієш, або не встигаєш,  – цей фактор тисне. Так само з розв’язуванням задач. Викладач не може інтуїтивно визначити рівень знань аудиторії, якщо ви самі не скажете, що не встигаєте.

VB3
4. Самостійна робота – ваше все
Фінансові показники можна розуміти і навчитися ними оперувати. Робота в межах модуля – це лише верхівка айсберга. Усі поняття, формули, показники потрібно повторно розглянути «на свіжу голову». А задачі, що здавалися зрозумілими, розв’язати ще раз. Ваша успішність, перш за все, у ваших руках. Варто працювати над собою ще більше. І фінансові модулі не будуть здаватися настільки неосяжними.