Блог інноваторів: Як грамотні внутрішні комунікації допомагають відправити людину на Місяць

«У 1962 році Джон Кеннеді відвідав космічний центр NASA. У одній з кімнат він зауважив зосередженого на роботі прибиральника, що підмітав підлогу. Кеннеді вирішив привітатися з ним: «Вітаю, я Джон Кеннеді. Що ви тут робите?». Прибиральник без зволікання відповів: «Я допомагаю відправити людину на Місяць, пане президенте». Як грамотно побудовані внутрішні комунікації допомагають відправити людину на Місяць, читайте у блозі учасниці магістерської програми з інновацій та підприємництва Львівсьої бізнес-школи УКУ (LvBS) Вікторії Бутеленко.

Victoriya

 «Кажуть, що, в першу чергу, працівників потрібно наймати через серйозне ставлення до справи. Навиків можна навчити, а запал до спільної справи можна підсилити за допомогою правильних внутрішніх комунікацій. Як можна їх ефективно налагодити у малих молодих компаніях, спробуємо розібратися.
Внутрішня комунікація компанії – це процес, який потрібно постійно підтримувати. Вона дозволяє працівникам розуміти, що вони роблять і для чого. Яку цінність несе їхня робота, яка місія компанії. Грамотно побудована внутрішня комунікація дозволяє працівникам синхронізуватися, адже всі працюють над спільними цілями. Навіть очевидні речі потребують комунікації. Найпоширенішими каналами внутрішніх комунікацій є: email-розсилки та внутрішній сайт, де можна знайти останні ключові новини про підписання нових контрактів, початок розробки нових послуг та продуктів, переписки у внутрішніх чатах (короткі повідомлення, привітання з днем народження, запитання, пропозиції, які потребують швидкої відповіді) та періодичні зустрічі команди (ефективно проводити їх раз на тиждень, щоб зробити чекін про зроблені завдання за минулий тиждень, порушити питання, які потребують командного рішення, та встановити цілі на наступний тиждень).

Запрошуємо на Ideas Lab з Артемом Яремчуком: Як продавати для Bloomberg та Google. Досвід Attendify

Victoriya2

Раз на рік керівник може влаштовувати особисті зустрічі з кожним працівником. У межах таких зустрічей можна поговорити про ключові досягнення, набуті навички працівника та поставити нові цілі, яким керівник може посприяти. Це чудова нагода отримати фідбек від працівника про роботу компанії: що працює, а що можна покращити, почути нові ідеї тощо. Такі зустрічі важливі, оскільки допомагають налагодити двохсторонній зв’язок. Ви можете почути й речі, на які не вистачає місця в рамках насичених робочих днів: про емоційне вигорання працівника, відсутність особистого росту, втрату цікавості до роботи тощо. І спробуєте спільно знайти рішення з ситуації, яка склалася. Також, відповіді на всі ці питання можна отримати і в межах тімбілдингу команди з модератором. Команда опиняється у неформальному середовищі і отримує новий досвід разом, між тим ділиться думками про майбутнє компанії, говорять про те, за  що вони цінують один одного і чого прагнуть досягти у межах компанії.


Цікавить навчання на Магістерській програмі з інновацій та підприємництва? Деталі тут.

Victoriya3

Не менш важливим є і простір, у якому знаходиться команда. Він має сприяти спілкуванню на кухні, у переговорках, чи у відпочинковій зоні, це потрібно врахувати при плануванні офісу. Помічними можуть бути і візуальні елементи. Такі як постери, на яких проілюстровані місія, цінності, цілі компанії, чи бренду, мапа команди з фото і сильними сторонами та компетенціями кожного (з можливістю доповнень). або екрани на яких ілюструються останні новини компанії: від досягнень до днів народжень працівників.  

Інструментів для ефективної внутрішньої комунікації є безліч і всі вони мають працювати разом і злагоджено. Головне правильно розподілити що, через який канал і як часто слід розповідати працівникам. Добре продумана система внутрішніх комунікацій дозволяє команді синхронізуватися і створює атмосферу довіри та натхнення досягати спільних цілей».

Victoriya4