Блог іноваторів: ключові інсайти з досвіду інноваційних українських компаній

«Навчальний виїзний модуль у Києві дав можливість групі MSIE6 магістерської програми MSc in Innovations and Entrepreneurship відчути себе, немов, у грі Super Mario. Щодня візити у провідні компанії України. Завдання кожного зібрати якомога більше монет (порад та інсайтів з досвіду компанії), щоб ставати сильнішим, вціліти під час зустрічі з ворогами (страхом, невпевненістю чи чимось іншим) і подолати перешкоди. І ці «золоті монети» могли бути будь-чим, головне уважно прислухатися і зловили їх».
Kuy
Про це пише у своєму блозі учасниця програми MSc in Innovations and Entrepreneurship Вікторія Бутеленко. Вона вирішила поділитися ключовими відкриттями після візитів у компанії:

✔Інноваційні компанії не завжди «вистрілюють» швидко.
Впровадження нового – це процес. У деяких сферах він може тривати роками і це нормально. Як-от вироблення звички у клієнта купувати речі в інтернеті тоді, коли це не стало звичним, коли сама ймовірність здійснити таку покупку викликала настороженість.

✔Якщо бізнес-модель спрацювала, це не гарантує її успіху на всіх ринках.
При виході на новий ринок потрібно враховувати менталітет, культурні та поведінкові особливості потенційних клієнтів. Завдяки врахуванню цих особливостей компанія стає ближчою до людей і її сприймають як свою. Так, шанси втриматися більші.

Kuj

Потрібно розуміти у якій площині ви хочете знаходитися, тоді починати діяти.
Якщо є ціль йти у бій з великим гравцем, потрібно набрати масу і зростати. Хоча є ринки, які не дають новим закордонним продуктам жодного шансу через високу конкурентоспроможність локальних продуктів. Тому для початку слід задатися питанням, а чи потрібно битися з великим гравцем? Можливо, ви можете існувати на різних рівнях? Або ваша справа боротися з гравцями рівними вам по вазі?

Швидке зростання може стати критичною проблемою.
Коли настає критична потреба в нових працівниках, доводиться знівельовувати важливість багатьох кроків при творенні команди: кількість співбесід, на яких можна зрозуміти, чи підходить кандидат, чи ні, період інтеграції нового працівника у команду, щоб не «розхитувати» команду. Такі швидкі кадрові зміни не дають команді внормуватися і знову запрацювати як швейцарський годинник.

Читайте також. Блог інноваторів: Аналіз закону Оукена для України

Рахувати кількість кроків у процесах.
Коли виникла думка, що процеси налаштовані, що все в компанії працює злагоджено, варто перевірити кількість кроків у кожному з процесів. Чи можна уникнути зайвих, щоб зекономити час та гроші? Як-от з доставкою замовлень від постачальника на склад компанії, а тоді до кінцевого покупця. Чому б покупцю не отримувати напряму  в постачальника? 
Kuj2
Ретельно підбирати працівників у команду.
У компанію потрібно підбирати проактивних та вмотивованих працівників, які думають, діють, а не чекають моменту, коли їм скажуть, що зробити. Вміння взяти на себе відповідальність – це важливий елемент навчання і зростання. Щоб знайти таких працівників, великі компанії проводять ряд співбесід та тестів, де кандидати можуть себе проявити у різних ситуаціях. Так, підбір кадрів максимально ефективний.

Завжди викладатися так, наче це єдина спроба.
Людина викладається на повну, коли розуміє, що у неї є тільки одна спроба, наприклад, потрапити на навчання у Unit Factory. Чому б не викладатися так завжди? І не працювати завжди більше, ніж взагалі можливо? Думаю, люди, які не пройшли на навчання, зробили для себе такий висновок. А ті хто пройшли всі «сім кіл», відчувають перед собою велику відповідальність і розуміння, чому вони там і, чого хочуть досягнути. А головне – вони цінують своє місце там, де вони є.
Дізнатися більше про програму MSc in Innovations and Entrepreneurship