Блог інноваторів: Страхи при побудові команди, і як з ними боротися?

При обговореннях у команді швидше вийти на влучніший результат, ніж у монолозі з собою. А ключове, команда – це взаємопідтримка та допомога. Як молодому підприємцю побороти внутрішні страхи та конфлікти при побудові команди, – пише у своєму блозі учасниця групи MSIE6 програми MSc in Innovations and Entrepreneurship Вікторія Бутеленко.

IM

Мабуть, кожен свого часу мав ідею, яку викристалізовував і доводив до глянцю місяцями, довго обдумуючи все ретельно. Але так і не розпочав нічого робити, або зрозумів, що діяти треба було значно раніше. Ніщо так не драйвить у розвитку ідей та проектів, як команда. Ви будуєте справу з різних сторін і у всіх аспектах роботи надбудови відбуваються рівномірно. Як молодому підприємцю побороти внутрішні страхи та конфлікти при побудові команди, спробуємо розібратися, – пише учасниця програми MSc in Innovations and Entrepreneurship Вікторія Бутеленко.

1.        Я не маю грошей, щоб платити зарплатню, тому ніхто не піде до мене в команду.
Варто шукати «своїх» людей. Хто такі свої? Це люди, які вірять у те саме, що й ви. Вони вмотивовані працювати пліч-о-пліч з вами заради ідеї. Так розпочиналося багато відомих сьогодні компаній, як-от Facebook чи Airbnb. Щоб чіткіше зрозуміти, які люди є своїми і, де їх шукати, розпочніть з себе. Проаналізуйте, які цінності у житті є для вас ключовими? Якими знаннями, вміннями і навичками ви володієте, щоб поділитися з майбутньою командою? Чи є у вас бачення, куди може рухатися ваш проект? Якщо у вас є це бачення, діліться ним з усіма, не тримайте ідеї у шухляді. Ніхто крім вас вашу ідею не реалізує. Вона варта чогось, крім повітря, тільки тоді, коли нею горить більше, ніж одна людина, коли ви хоча б на папері її сформулювали. Люди, що вам підходять, знайдуться і самі захочуть до вас приєднатися тому, що ідея це не слова, ідея це не гроші, ідея це люди, які ї втілюють в життя.

Im2

2.        Я інвестую час, щоб навчити працівників, а вони швидко перейдуть на іншу роботу.
Вовка боятися у ліс не ходити. Частково уникнути такої ситуації можна ще на співбесіді, підібравши надійного і вмотивованого кандидата. Напишіть ціннісну пропозицію працедавця. Вона дозволить сформулювати правильні очікування щодо роботи та сфер відповідальності майбутнього члена команди. Не проводьте співбесіду, розмовляйте. Щира, справжня дружня розмова замінить вам 100 співбесід. Ви шукаєте партнера, який буде працювати з вами, а не людину, яка вам підпорядковується (навіть якщо ви її бос). І пам’ятайте: не тільки ви обираєте, а й вас обирають. Постійність людини (в плані роботи) щонайменше видно у резюме. А відкриті, поглиблюючі та уточнюючі запитання допоможуть дізнатися про попередній досвід та компетенції. Інтуїція підкаже з ким може скластися тривала співпраця.

Читайте також: Успішні бізнеси як драйвер росту країни. Кasta

3.        Я боюся, що нова людина в команді може порушити нашу напрацьовану гармонію.

Цей страх блокує зростання. Нова людина у команді – це завжди свіжий погляд та нові ідеї, які приведуть до покращення та оптимізації ряду речей. Водночас, нова людина – це імпульс, який точно сколихне команду. І певною мірою вона повинна буде пройти шлях становлення спочатку. Але цей шлях не обов’язково повинен тривати роками. Допоможіть новій людині та команді адаптуватися один до одного. Розкажіть, чим буде займатися новачок, розкажіть новачку про культуру та цінності компанії: від спільних кавоперерв до навчальних можливостей. Спробуйте передбачити можливі запитання з обох сторін. Деякі закривайте одразу, інші – поступово по мірі адаптації.

Im3