Блог інноваторів: Research onion як методологія бізнес-дослідження

Одним із підходів до написання бізнес-дослідження, а також академічного дослідження є research onion (цибулина дослідження). На практиці ця методологія може бути використана для написання різних робіт – від статей до дисертацій. Учасник групи MSIE6 Магістерської програми з інновацій та підприємництва Львівської бізнес-школи УКУ Олег Чагарин докладно пише про це у своєму блозі:

Met

 «Вперше запропонована у Saunders et al. (2007), ця методологія містить стадії «дизайну» дослідження.

Джерело: https://www.researchgate.net/figure/The-research-onion-Source-Saunders-et-al-2007_fig1_303674706

Джерело: https://www.researchgate.net/figure/The-research-onion-Source-Saunders-et-al-2007_fig1_303674706

При дизайні свого дослідження ми рухаємося ззовні всередину – від вибору філософії дослідження до збору даних. Першим етапом є філософія дослідження. Для нас важливі дві основні «філософії»: позитивізм та інтерпретивізм. Основна відмінність між ними у тому, що позитивізм вірить у можливість спостереження та опису об’єктивної реальності. Інтерпретивізм каже, що не все можна виміряти і, відповідно, про множину точок зору на певний об’єкт чи явище. Відповідно, об’єктивізм зручно використовувати при великому обсязі вибірки, а інтерпретивізм – при маломум (напр., коли ми трактуємо інтерв’ю). Це основні філософії дослідження, окрім яких також рідше вживаються реалізм,об’єктивізм, суб’єктивізм, прагматизм тощо.

Наступним етапом є підхід до дослідження. Розрізняють два типи підходів – дедуктивний та індуктивний. Індуктивний – це підхід від конкретного до загального, дедуктивний – навпаки.
Індуктивний:
Спостереження -> Патерни -> Гіпотеза -> Теорія

Дедуктивний:
Теорія -> Гіпотеза -> Спостереження -> Підтвердження/спростування

Далі ми переходимо до стратегії дослідження. Розповсюджені такі методи стратегії як опитування, експеримент, етнографія, кейс, спостереження та ін. Усі вони є добре знайомими, тому детально зупинятися на них не будемо.

Наступним кроком є вибір методу дослідження. Тут ми підходимо до якісних та/або кількісних методів. При використанні моно-методу ми вибираємо між кількісним та якісним дослідженням.
Мульти-метод поєднує якісні та кількісні дослідження, проте у такому випадку використовується лише одне джерело даних. Мікс-метод дозволяє обрати кількісні та якісні дослідження, спираючись на різні джерела даних.

Часовий горизонт. Крос-секційний аналіз використовується при нетривалому дослідження.
Тривалий (Longitudinal) використовується при відстеженні сталої вибірки протягом тривалого часу.
Останній крок – збір та аналіз даних. Тут ми обираємо техніки збору даних, дизайнимо опитник чи обираємо вибірки. На цьому етапі важливо впевнитися, що він не суперечить усім попереднім.


Типовими шляхами для дизайну дослідження є такі:

Met2

Джерела:

1. Презентація Dr. Serhiy Kovela 03-04.9.2018 в LvBS.
2. Research Onion – Explanation of the Concept -https://www.ukessays.com/essays/psychology/explanation-of-the-concept-of-research-onionpsychology-essay.php
3. Research Onion – Made easy to understand and follow -https://www.allassignmenthelp.co.uk/blog/research-onion-made-easy-to-understand-and-follow/