У які благодійні проекти інвестувати? Поради від бізнесмена і професора з морального богослов’я

Благодійність як явище набрала в Україні за останній рік таких обертів як ніколи. У підприємців постало багато питань та викликів: у що інвестувати, куди серед сотні проектів скерувати кошти, які критерії оцінки успішності благодійних проектів? Про ці запитання спільнота випускників – Alumni  Львівської бізнес-школи УКУ – говорили з Алоїсом Бухом, професором морального богослов’я (Німеччина) та гостьовим професором УКУ, який має великий досвід підприємницької та благодійної діяльності.  

LvBS підготувала кілька тез із зустрічі з Алоїсом Бухом.

1. Фінансування не іде на користь особі, яка фінансує. Воно має іти на збільшення загального блага та добра (це ідеальний сценарій). Люди, які хочуть відповідально фінансувати – це люди, які вміють уважно слухати.

2. Що важливо, коли ви фінансуєте благодійні проекти:
- персональний підхід 
- проаналізуйте процес: хто подається на фінансування, які ваші спільні цілі тощо
- фінансування – це рівноцінне партнерство: ніколи не дивіться на тих, кого фінансуєте як на жебрака
- фінансування благодійних проектів має бути у вашому особистому порядку денному. Не передавайте це питання своїм підлеглим, будьте залученими як благодійник.

3. Доброчинні інвестиції у освіту виплачується колосально, бо людина, яка пройде навчання мультиплікує добро. Відповідальність університетів у тому, щоби належно давати експертну оцінку тому, що відбувається.

4. Моделлю соціально відповідальної поведінки є базові принципи любові у істині, спрямовані на досягнення справедливості та спільного добра. Ідеться про любов не сентиментальну, як свого роду співчуття, а про любов, яка насамперед передбачає повагу до іншого у його іншості. Отже, любов має опиратися на вимоги справедливості і спільного добра. Останні є двома критеріями спільного життя різних культур.

5. Будь-який розвиток і прогрес людства має бути прогресом інтегральним, у якому поступ роблять різні сфери життя: щоб ми не просто мали кращі технології, а й ставали кращими людьми. Іншими словами, немає аморальних сфер людської діяльності. Натомість саме моральний характер людини визначає те, як ведуть бізнес, яким є ставлення до екології, як використовують наукові нововведення, роблять політику, яким чином трактують працівників тощо.

6. Ніколи не фінансуйте погані проекти. Як їх виявити? Поганими є ті проекти, у яких немає критеріїв, за допомогою яких можна виміряти результати проекту. Також поганим є той проект, який не створює додаткової вартості ні для кого, окрім самих організаторів.

7. Фінансування благодійних проектів має ґрунтуватися на конкретному аналізі, зокрема вивченні первинних  потреб і першопричини цих потреб, контексту тощо.

8. Фінансування впливає на добродія – це вивільнення енергії, співчуття, розуміння. Емоції мають бути однією з граней фінансування. Справжнє фінансування – це не позиція віддаленого спостереження. Це одне з покликань християнина і  прояв любові.

9. Робити речі добрі і робити речі добре – дві великі різниці. Зрозумійте відмінність, якщо думаєте про інвестиції.  

10. Мирне співіснування неможливе при насаджуванні культурної одноманітності чи домінування. Всі культури однаково покликані до спільності без гегемонії і до відповідального плекання того, що є по-справжньому людське у їхньому існуванні.