10 кроків, які допоможуть вам правильно подолати невдачу

30 Жов 2015

Освітній директор Тихоокеанського музею авіації у Перл-Харбор Шона Тонкін у Львівській бізнес-школі УКУ провела відкритий майстер-клас і дала кілька порад підприємцям, як пережити поразку у бізнесі. Утім, у буденному житті вони також актуальні та дієві.

 

 

10 кроків, які допоможуть вам правильно подолати невдачу

1. Перш за все, знайдіть зв’язок між поразкою та успіхом, адже вони взаємозалежні. Шона вважає, що невдачі – це сходи, які доводиться долати дорогою до вершин. Заспокійливими, на її думку, є людські історії, які рясніють невдачами ще починаючи з біблійної про Адама та Єву.

2. Уникайте так званої «blame game» – гра у винних. Повертаючись до історії Адама і Єви: чоловік звинуватив жінку, жінка – змія-спокусника. Натомість, якщо взяти відповідальність за власну невдачу, з неї можна отримати безцінний досвід.

3. У випадку невдачі, проаналізуйте всі фактори, які призвели до цього. Як зреагувало ваше керівництво? Які висновки ви зробили, переживши поразку? Чи допоміг отриманий досвід досягти успіху в майбутньому? Відповівши на ці запитання, ви отримаєте цілісне бачення ситуації.

«Ніколи не пізно вчитися на власних помилках», – Шона Тонкін.

4. Не ховайтесь від реальності. Перебування у «рожевих окулярах» не може добре вплинути на ваш бізнес. Варто змиритися з тим, що не завжди все іде добре, і це не є погано. Така реальність. Якщо вчасно побачити і визнати, що труднощі є, поразки можна уникнути.

5. Причини поразок бувають вартими як осуду, так і похвали. Визначте, якою є ваша? Вище – варті осуду, нижче – варті похвали:

Варті осуду

• неуважність;
• брак можливостей;
• некоректність процесу;
• складність завдання;
• труднощі у виконанні;
• непевність;
• тестування гіпотези.

Варті похвали

6. Визнання поразки створює позитивний імідж відповідальної людини та атмосферу довіри у компанії. Буває, топ-менеджери компаній відмовляються визнати відповідальність за свою поразку, боячись «втратити статус» перед працівниками. Ця модель поведінки, як правило, має зворотну дію.

7. При розробці стратегій відзначайте для себе ідеї з високим ризиком поразки, щоб імовірність неуспіху не стала для вас несподіванкою. Продумуючи вузькоспеціалізовані стратегії, реально оцінюйте ймовірність їхнього втілення.

8. З’ясуйте, чи у поразці вашої компанії винен якийсь один працівник, чи відділ? Навіть, якщо вина лежить на цілому відділі, хтось один завжди візьме відповідальність на себе заради дотримання підзвітності.

9. Кожен відповідальний за те, щоб вчитись на власних помилках. Велика перевага того, хто переживав поразку, в тому що він отримав досвід, з допомогою якого навчився зауважувати ризики на ранніх стадіях і випереджати їх.

«Якщо ти впав і отримав корисний досвід із цього падіння, це вже успіх», – Шона Тонкін.

10. Поразки стимулюють до активного пошуку можливостей для експериментів, пошуку нових рішень та інноваційних ідей.

Експериментуйте! Людина, що помиляється, – це людина, яка робить спроби досягти успіху. Адже успіх – це дорога від невдачі до невдачі без втрати ентузіазму.

Джерело: lb.ua