Бізнес-школа УКУ: звіт діяльності у часі війни в Україні

В єдності – наша сила, і війна в Україні стала черговим доказом цього. З першого дня війни Бізнес-школа УКУ (LvBS), а також наші випускники, викладачі, учасники, однодумці та партнери, почали працювати кожен на своєму фронті.

Ми підбили звіт діяльності Бізнес-школи УКУ за 6 тижнів війни (лютий-квітень 2022 року). Що відбувається прямо зараз – читайте у нашому матеріалі.

Академічний (навчальний) фронт:

24-го лютого для учасників магістерських програм Бізнес-школи УКУ (LvBS) мав стати другим днем навчального модулю. Так співпало, що всі 5-ть програм якраз були на території кампусу. Вже о 7 ранку ми оголосили про припинення навчального процесу, подали дані щодо сховищ та зорганізували спільний канал комунікації для всіх учасників програм, щоб вони могли об’єднуватись у своїх діях та планах щодо виїзду додому.

Наступні два тижні були присвячені волонтерській допомозі та координації всередині спільноти, хто якими напрямками опікується, та можливістю об’єднувати зусилля. Більше про ці ініціативи можна прочитати нижче.

Починаючи з 15-го березня, ми почали відновлювати онлайн та живі зустрічі груп та навчальні вебінари, щоб мати можливість проговорювати спільно виклики, які виникли перед бізнесами та поділитись досвідом, який вже пережили протягом цього часу. Бізнес-школа УКУ в найскладніших умовах прагне виконувати свою місію – Growing country by growing companies and people.

Ключові факти:

  • відновили навчання та організували низку навчальних онлайн-дискусій для учасників всіх магістерських програм на теми стратегії, фінансів та комунікації під час війни;
  • провели 1 повноцінний курс (12 годин) по фасилітаційним навичкам, зібравши близько 50 учасників;
  • провели 2 вебінари в корпоративному форматі (близько 170 слухачів). Домовились про серію вебінарів на квітень-травень та відновлення корпоративної програми для ІТ-компанії;
  • Об’єднали понад 60 викладачів  у спільноту LvBS Army та працюємо разом на освітньому фронті: міркуємо над новими програми та форматом навчання, запускаємо напрямок написання кейсів, ділимося ідеями;
  • Наступний рівень партнерства з Ivey Business School – можливість річного навчання в Ivey – 6 студентів магістерських програм поїдуть на річну програму MBA в Ivey Business School;
  • 15 учасників магістерських програм проходять навчання на онлайн-курсах Університету DePaul;
  • переформатували 3 програми Executive Education в об’єднану серію тематичних вебінарів про інструменти відновлення діяльності бізнесу в умовах війни ;
  • провели зустріч з Андрієм Длігачем на тему: Переосмислення бізнесу: виживання vs можливості для малого та середнього бізнесу та спільноти LvBS Club;
  • домовилися про низку спільних вебінарів та освітніх проектів з Flint School of Management, Michigan University та Lapland University Reallyenglish;
  • 51 учасник та 15 працівників Бізнес-школи зареєструвалися та навчаються на чотирьохмісячному онлайн-курсі Business English Reallyenglish, запропонованих Cormack Consulting Group.
  • підсилили міжнародний досвід в академіній частині курсів. Зокрема, учасники магістерської Програми з інновацій та підприємництва мали унікальну можливість співпраці з професорами University of Michigan – Aneil Mishra, Ph.D, Dean at University of Michigan-Flint School of Management та Karen Mishra, Ph.D, Associate Professor at Campbell University, які працюють з темами лідерства, розвитку soft skills, фасилітацією тощо. Інноватори взяли участь у тесті Clifton Strengths assessment, який є своєрідною оцінкою сильних сторін особистості, як працівників компанії.
  • учасники магістерських програм LvBS отримали можливість проходити онлайн-курси Harvard, Wharton, MIT на платформі EdEX.
  • активізували дослідницьку діяльність й почали роботу над написанням трьох кейсів.

Фронт Спільноти Бізнес-школи УКУ:
Чим живе спільнота випускників LvBS

Однозначно, що кожен з випускників включений в свою частину роботи. Є ті, хто пішов на фронт чи в тероборону, є ті, хто перевіз свій бізнес на безпечніші території, або ж його перепрофілював і робить все можливе, щоб тримати економічний фронт. Паралельно кожен учасник спільноти волонтерить. Усе це легше і швидше робити, коли є спільнота, в якій є дуже високий рівень довіри, де складні запити можуть вирішуватися в лічені хвилини. Кожен з випускників стає магнітом і творцем, об’єднує довкола себе потрібні ініціативи і робить свій внесок у боротьбу.

В перші тижні війни ми організували спільний документ, де учасники спільноти писали про напрямки, в яких задіяні, те, чим можуть бути корисні іншим та про потреби своїх ініціатив. Це допомогло скоординувати зусилля на допомогу ЗСУ, ТРО та гуманітарну допомогу, вирішувати логістичні, юридичні, комунікаційні та інші проблеми.

  1. Учасники Книжкового Клубу LvBS Alumni зібрали необхідну суму 50 000 грн для озвучення книги відомого історика Ярослава Грицака «Подолати минуле: глобальна історія України». Тепер в будь-якому куточку світу буде доступ до цієї актуальної книжки.
  2. Ми знаємо про щонайменше 60 проектів наших випускників, які поділилися зі Спільнотою LvBS Alumni Association тим, що зараз роблять, щоб наблизити нашу перемогу. Це допомагає нашим випускникам ефективно координувати свої дії, шукати необхідної допомоги, ділитися чи знаходити ресурси.
  3. За час війни у квітні провели першу офлайн-подію зустріч Книжкового клубу LvBS, присвячену книзі «Подолати минуле: глобальна історія України» з її автором – Ярославом Грицаком.  Разом із учасниками клубу – членами Спільноти LvBS,обговорили минуле та майбутнє України, польсько-українські відносини нині, питання декомунізації, план Маршалла для України та багато іншого.

Інформаційний фронт (маркетинг):

Від початку війни Бізнес-школа УКУ перейшла до активної боротьби на інформаційному фронті, адже це також одна з можливостей послабити ворога та донести всьому світові важливість подій, що відбуваються в Україні. 

За більш як 40 днів війни ми виділили для себе 5 основних діджитал фронтів, де публікуємо різну інформацію для різних цільових аудиторій.

  • Facebook. Опублікували 80 інформаційних публікацій (статей, інтерв’ю, закликів до асоціацій бізнес-освіти, бойкоту компаній, які співпрацюють з рф);
  • Instagram. 24 унікальні публікації. Зокрема, ми реалізували дві унікальні рубрики:  “5 добрих новин дня” у сторіс та “після перемоги я…” у нашій стрічці;
  • LinkedIn. Тут активно орієнтуємося на англомовну аудиторію, 74 публікації – 40 з яких англійською мовою. За час війни охопили локаційно Велику Британію, Канаду, Францію, Америку, Нідерланди;
  • Twitter. Бізнес-школа УКУ повернулася до цієї соціальної мережі саме у час війни для того, аби вийти на нові, зокрема іноземні, аудиторії;
  • YouTube. У час війни провели 8 вебінарів “Реальність без Ілюзій” (спільно з Центром Лідерства УКУ) та 1 вебінар з викладачкою колумбійського університету (топ 5 в рейтингу бізнес-мислителів) Rita McGrath. Загальна кількість переглядів вебінарів – 14 000. Запустили відеопроект #boycotrussia, в якому взяли участь 13 працівників Бізнес-школи УКУ, Спільнота LvBS, студенти УКУ.

Щодо рекламних кампаній, фокус змінився на міжнародний аспект:

  • Звернення Бізнес-шкіл до Асоціації Ceeman (реклама у великих містах Польщі)
  • Звернення студентки УКУ до світової спільноти (європейські держави, Америка)
  • Звернення до НАТО про закриття неба над Україною (орієнтація на Бельгію, штаб-квартира НАТО)

Окрім того, ми активно підтримуємо проект студентів Бізнес-школи та УКУ #standwithukraine, який націлений на звернення уваги світової спільноти на війну в Україні. Проект швидко розлетівся інтернет-мережею, його поширюють ЗМІ, ЗСУ та люди з різних країн. 

Наші викладачі та запрошені спікери активно публікуються в іноземних виданнях, і ці статті ми також поширюємо, зокрема Ярослав Грицак, Андрій Рождественський, Сергій Лесняк, Софія Опацька, Андріан Сливоцький та інші. 

Було опубліковано 6 стейтментів до наших партнерів та іноземних компаній з вимогою припинити свою діяльність із рф. Як результат, AACSB, AMBA & BGA, and EFMD припинили свою діяльність, проте CEEMAN надали офіційну відповідь про те, що не мають такого наміру. Очікується відповідь PRME на офіційний запит від Бізнес-школи УКУ.

28 квітня 2022 року, під час повітряної тривоги по всій Україні, команда маркетингу Бізнес-школи УКУ опублікувала з укриттів відео про життя Спільноти Бізнес-школи УКУ після 24 лютого 2022 року.

Також ми започаткували нові партнерства, зокрема Бізнес-школа УКУ в партнерстві з Національне агентство з питань запобігання корупції – НАЗК оголосили про запуск нового проєкту «Ukraine NOW. Візія майбутнього». Метою проєкту є формування візії нової країни після нашої перемоги та бачення її розвитку в найближчі 5 років.

Операційний фронт (команда):

За два тижні до вторгнення команда керівників опрацювала потребу та кроки для створення та впровадження Антикризового плану дій для команди та учасників Бізнес-школи УКУ. Для нас було важливим не лише порушити питання наявності такого плану в спільноті, але й пройти самим цей шлях та змоделювати різні варіанти подій.

Першими кроками були: комунікація з командою, щоб кожен для себе мав персональний план дій; збір контактних даних і форматування “паперової книги контактів” усіх наших працівників. Також ми мали первинні дані, які є плани у членів команди щодо переміщення у безпечні місця. Ми врахували можливість відсутності інтернет-зв’язку, а також можливості і часу інформування членів команди про безпековий статус їх та їхніх родин.

На третьому тижні військових дій з командою розпочали зустрічі-розмови психологічної підтримки, адже, маючи постійний контакт з учасниками та викладачами, нам було дуже цінно вміти оцінити свій стан та тих людей, з якими ми на постійному контакті.

Далі магістерські програми Бізнес-школи УКУ продовжили навчання, яке проходить як в онлайн, так і в офлайн-форматах.

Також запустили в роботу онлайн-курси – Лідерство Basic, де зареєструвалося 135 учасників. В розробці також онлайн-курси Управління персоналом: дієві інструменти, Управління проєктами Basic.

Для корпоративного сектору було проведено 5 вебінарів на 240 слухачів.

Проекти Бізнес-школи УКУ, створені у час війни:

Проект #волонтерськийфронт
У перші тижні війни ми запустили проект #волонтерськийфронт. Спільно з менеджером Спільноти випускників LvBS Тетяною Новолодською зібрали інформацію про найбільші волонтерські проекти та ініціативи серед бізнесу зі Спільноти наших випускників, які спрямовані на допомогу українському суспільству і є прикладом соціального служіння. Так народилася стаття «Як бізнес працює на волонтерському фронті: перелік ініціатив від Спільноти LvBS», де зібрано 12 найбільших таких ініціатив. Окрім того, цей перелік був підсилений окремими публікаціями про найбільші проекти у наших соцмережах.

Спільнота LvBS допомагає волонтерським проектам випускників ефективно координувати свої дії, знаходити партнерів чи помічників, ділитися та знаходити ресурси.

Проект Do Business with Ukrainians
18 березня ми запустили в інформаційний простір новину про проект від Спільноти Бізнес-школи УКУ Do Business with Ukrainians. Йдеться про платформу підтримки підприємців малого і середнього бізнесу, своєрідний маркетплейс, де з однієї сторони – українські підприємці, які пропонують свої послуги та продукти, а з іншої – потенційні клієнти з-за кордону, які можуть допомогти українській економіці своїми замовленнями.

Паралельно були скеровані прес-релізи на львівські, загальноукраїнські та іноземні ЗМІ від нас та наших партнерів. Зокрема, публікація про цей проект вийшла також на DOU та Дія.Бізнес, Forbes Ukraine.

На кінець березня уже є 320 заповнених анкет від українських підприємців та близько 10 запитів від шведів, британців, естонців, литовців, латвійців, данців, голанців, німців, USA на вироби та послуги з України. Були проведені перші спільні дзвінки між європейськими замовниками та українськими компаніями. Триває реєстрація амбасадорів та партнерів до проекту.

Проект #економічнийфронт
Наступником проекту #волонтерськийфронт органічно став новий проект #економічнийфронт. Його мета: розповісти «без прикрас», що зараз діється в українському бізнесі, з якими викликами зіштовхується та чи інша сфера, як компанії дають собі раду з війною.

Першим героєм проекту став Арсен Шлапак, директор та співвласник мережі кав’ярень KREDENS CAFE зі Львова, куди входить 7 закладів, випускник програми Key Executive MBA LvBS. Арсен розповів як вдалось організувати роботу мережі під час війни, як змінився портрет клієнта, як змінилися фінансові показники. 

Наступним героєм став Тарас Василишин, співзасновник Digital Agency Panem. До війни тут працювало близько 70 людей і це було найбільше діджитал-агентство на заході України. Тарас закінчив декілька програм управлінського розвитку, а також є запрошеним викладачем LvBS. Ми обговорили, яка ситуація у сфері маркетингу зараз і наскільки глибокою є теперішня криза для галузі. Коли потенційно український бізнес відновить маркетинг-активності, і де та як спеціалістам шукати іноземних клієнтів.

Про війну на ринку інформаційних технологій та відмову від російських IT-продуктів, як ще один фронт спротиву нам розповіла Олена Кузьмічова – CEO BJET, член Правління ГС «ОСА Україна», випускниця програм Key Executive MBA 2020 року та «Ефективне менторство через призму EQ-BOOST» Бізнес-школи УКУ в статті «Російський воєнний софт, як от 1С, має піти слідом за російським кораблем».

Цей проект неодмінно буде продовжуватися.

Проект історій
Окрім того, ми висвітлюємо інформацію про наших випускників та їхні проекти й активності. Так з’явилися публікації про Ольгу Прихно, випускницю MSc in Technology Management, COO/CFO у Innovecs (Київ), Вікторію Бутеленко, випускницю програми MSc in Innovations and Entrepreneurship та засновниця проекту Mайстерня Improv, Сергія Прокопенка з Харкова, випускника MSc in Innovations and Entrepreneurship, співзасновника Gwara Media.

Також зараз триває проект «Кожен день нова історія» із розповідями випускників та учасників Бізнес-школи УКУ про війну, яка торкнулась кожного з нас. Проект буде опубліковано найближчим часом.

Серія вебінарів «Реальність без ілюзій»
Продовжується серія вебінарів Бізнес-школи УКУ спільно із Центром Лідерства. Спочатку ці вебінари мали назву «Реальність без ілюзій» та були запущені з метою допомогти акумулюватися і структурувати роботу в часи воєнної напруги. Та після 24 лютого теми дещо змінилися.

Загалом серія містить 13 вебінарів, 7 з яких, було проведено за час війни:

Ділимося з вами кількома проектами та історіями в цифрах. Усіх ми не перелічимо, та, впевнені, що кожен випускник на своєму місці і робить найважливіше і найбільше, що тільки може.

  • Олеся Єдинак-Хома, випускниця програми MSc in Technology Management

Олеся є засновницею та CEO у Yedynka DGTL, на початку війни ініціювала проект Do business with Ukrainians – платформу підтримки малого бізнесу в Україні, яка допомагає бізнесам з ЄС та США знайти надійних підрядників в Україні. На кінець березня уже є 320 заповнених анкет від українських підприємців та близько 10 запитів від іноземного бізнесу. 

  • Галина Жеребецька, випускниця програми MSc in Innovations and Entrepreneurship 

Галина працює в команді відділу Розвитку УКУЗ. Разом з друзями та колегами з УКУ та LvBS долучились до команди Львівської волонтерської кухні. На сьогодні відправили майже 3 тонни готових поживних батончиків з горіхів та сухофруктів та інших страв військовим на фронт. 

  • Іван Петренко, випускник програми Key Executive MBA, виконавчий директор Центру підприємництва УКУ

З друзями та в тісній співпраці з іншими випускниками займається закупівлею та розподілом військової амуніції. Зібрали та закупили її на суму близько 2 млн $.

Христина є засновницею магазину дитячого одягу для дітей Пташеня (м.Київ). На початку війни вдвох з другом (Vasyl Slobodian) відкрили онлайн-галерею Artists Against War – інтернет-магазин з творами мистецтва, які були створені художниками з усього світу, як відповідь на російсько-українську війну, що триває. Проект працює менш як два тижні і вже вдалося на кінець березня залучити біля 2 тис. євро. Зголосились до участі вже близько 40 іноземних та 150 українських митців. На даний момент у галереї прдставлено 288 робіт. Основна мета проекту – забезпечити фінансову підтримку українських митців та волонтерських ініціатив. 50% прибутку від плакатів, створених українськими художниками, буде передано автору твору. Якщо автор твору мистецтва не є жителем України, цю частину прибутку буде використано на створення благодійного фонду, який підтримуватиме українських митців. Інші 50% пожертвують фонду «ПОВЕРНИСЬ ЖИВИМ».

  • Мартин Ковалко, випускник програми MSc in Innovations and Entrepreneurship

Проект #SaveUkraine, у команді з Мартином також Віктор Павлучинський, обоє випускники програми MSc in Innovations and Entrepreneurship. За час роботи проекту на кінець березня мають такі результати: “через наші шелтери  пройшло близько 1000 тимчасово переміщений людей; відправили 50+ фур гуманітарної допомоги в напрямках Харкова, Києва, Дніпра, Запоріжжя та цих областей відповідно. Це понад 600 т гуманітарної допомоги, приблизно 200 000 людей отримало цю допомогу. Все це робить команда з 90 людей, 30 з яких працюють на постійно”, – ділиться Мартин.

  • Євген Філяк, випускник програми MSc in Technology Management, CEO, співзасновник InSpirito

Спільно з Романом Зінченком, співзасновником та головою Greencubator та викладачем LvBS заснували проект Група 35, який працює вже майже місяць. Проект займається військовим спорядженням (від розгрузок і бронежилетів до складних радіосистем, дронів і спорядження снайперів). Результати за перший місяць роботи: зібрано більше ніж 720 тис дол. і забезпечено більше 500 бійців різних підрозділів, які активно воюють. Зробили більше 40 відправок для різних підрозділів ТрО та ЗСУ.

  • Андрій Дзюбан, випускник програми Key Executive MBA

 Regional Head в Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати – ICC Ukraine, Co-Founder/Owner у Арена Кейтеринг, Tante Snails, Майстерня Карамелі, Паб Дублін, Tante Sophie cafe escargot. Задіяний з першого дня війни в організацію Центру Волонтерства та Захисту.
Результати:
Допомога у 24 області України.
Всього відвантажено тонн їжі – 3730
Всього відвантажено мішків одягу – 30150
Всього відвантажено ящиків медикаментів – 46536
Всього відвантажено спорядження, штук – 65765
Приготовано порцій гарячих страв – 37978
Андрій організував навчання: двохтижневу Школу для добровольчих батальйонів, інтенсивний курс щодо підготовки для оборони Львова.

Основний досвід – продажі та маркетинг в ІТ-галузі, зараз студентка VU Amsterdam програми Digital Business and Innovation, проживає в Альмере, Нідерланди.

Зайнялась закупівлею бронежилетів. “За 2 тижні ми отримали 527 заявок на 12145 комплектsd (це 12,14 мл доларів, 1000$ за комплект). Від ідеї до першої партії у Львові пройшло 1,5 місяці. Я, можна сказати, прожила запуск власного стартапу від ідеї до реалізації та змінами. Зараз перша партія приїде 6 квітня (1000 од), наступна буде до 30 квітня, адже вже буде все більш налагоджено і узгоджено з виробником та постачальником,” – розповідає Уляна.

Генеральний директор директорату цифрової трансформації у Міністерство освіти і науки України, випускник програми MSc in Innovations and Entrepreneurship. Команда Міністерства розповідає світу про те, що відбувається в Україні, особливо в сфері освіти. Налагоджує співпрацю та партнерство з освітніми закладами та проектами за-кордоном. “Протягом тижня ми з командою встигли поспілкуватись з Coursera, Udemy, Zoom, Google for Education, Microsoft, UNICEF, Decide, EU4DigitalUA, EU4Skills, OECD, World Bank, UNESCO та написати десятки листів освітнім організаціям всього світу. А промова Артур Селецький на Bett Global точно вразила британську EdTech спільноту. Учасник заснування Ukrainian Global University , які запускають глобальну мережу освітньої та академічної підтримки для відновлення нашої країни. 

  • Ігор Блистів, випускник програми Key Executive MBA

Член академічної ради та викладач програм з маркетингу у LvBS, маркетинг-директор та директор з інновацій львівської компанії «Кормотех». Нові ініціативи компанії : Save Pets of Ukraine ( #SavePetsofUkraine). За даними Кормотеху та вітчизняної зоозахисної спільноти, близько 150 000 собак та котів знаходяться на межі виживання сьогодні в Україні. За перший місяць ініціатива отримала понад 1200 запитів на допомогу та передала потребуючим майже 200 тонн корму та різну амуніцію. Серед отримувачів: притулки, волонтери, розплідники, військовослужбовці та звичайні люди, які втратили можливість годувати тварин.

  • Христина Шабат, випускниця програми MSc in Innovations and Entrepreneurship

Працює у Центрі Гідності Дитини УКУ, який створив Telegram- канал, де ділиться дослідженнями, корисною інформацією, розповідає про міжнародні проекти, про те, як духовенство може допомагати дітям під час війни. Він адресований священникам, монахам, монахиням і всім, хто працює в Церкві з соціальними проектами й допомогою дітям. Підписатися на Telegram-канал можна тут.

  • Анастасія Слюсаренко, випускниця програми MSc in Innovations and Entrepreneurship

Co-Founder у Tarilka.org. Пластовий дівочий курінь «Бунтарки» організував серію вечірніх онлайн-лекцій «Project W: жінки в часі війни», що відбуватимуться 4-9 квітня на теми, які допоможуть відновити ментальне здоров’я та впорядкують думки в голові. Лекції безкоштовні, та ви можете зробити добровільну пожертву для для допомоги ЗСУ. Щовечора 19:00-20:30, онлайн-формат. Реєстрація.

  • Євгенія Мінаєва, випускниця програми MSc in Innovations and Entrepreneurship

Ініціаторка порталу, де зібрана найповніша інформація щодо складів та пунктів допомоги за кордоном. https://ua-aid-centers.com/. На кінець березня вони уже опрацювали 8619 запитів, в тому числі для:Back alive, UNDP, Red Cross Ukraine, OCHA.

  • Аліна Токмиленко, випускниця програми MA in Human Resources and Organization Development

 Працює в Promprylad.Renovation, Co-owner у 23 Ресторани, Івано-Франківськ.Наша відповідь на війну: Центр підтримки бізнесу Save Business Now. Платформа, створена для підтримки бізнесу, які в умовах війни вимушені перемістити свій бізнес в Івано-Франківськ та область. У нас: база даних компаній, які готові надати юридичну, бухгалтерську, hr та інші види консультацій, контакти дружніх підприємств, які готові прийняти в себе ваш бізнес. https://www.savebusinessnow.if.ua/”, – пояснила Аліна.