Блог інноваторів: Дизайн мислення – не про дизайн, а про креативні рішення

25 Лют 2019

Три дні поспіль учасники магістерської програми MSc in Innovations and Entrepreneurship  надихались кейсами та вчились генерувати нові ідеї та рішення, орієнтовані на людину, готували презентації та розробляли прототипи. І все це під час курсу Design Thinking від Олександра Акименка, співзасновника та керівника компаній «Yes&Design» та «Платформедіа». Більше про це читайте в блозі учасника програми Андрія Коноваленка.

AK

Так що ж таке дизайн мислення?
Дизайн-мислення – це набір інструментів та концепцій, які допомагають формувати команду та правила роботи, що дозволяють генерувати нові рішення та шукати глибинні проблеми користувачів і, як результат, отримувати креативне вирішення.
Серед головних ідей та правил Дизайн-мислення я виділив наступне:
·         Орієнтованість на людину – це головне правило. Запам’ятайте!
·         Команда повинна бути сформована з людей з різних сфер та з різним досвідом, експертизою.
·         Учасники вміють працювати в команді, не критикують ідеї інших, а доповнюють їх.
·         Проведення інтерв’ю з потенційними користувачами, вміння слухати.
·         Інтерактивний брейншторм спрямований на пошук проблем та ідей.
·         Ітеративність процесу пошуку рішень: інтерв’ю, брейншторм, тестування ідей, інтерв’ю.

Ak2
Розпочато набір на програму розвитку ідей Pre-development program

Що ми робили?
У перший день ми слухали про концепцію Design Thinking, розглядали приклади застосування та вчились проводити інтерв’ю з представниками цільової аудиторії. А вже наприкінці першого дня ми пішли «в поля», де потрібно було знайти потенційних користувачів нашого продукту та провести з ним інтерв’ю, яке допоможе визначити їх потреби.
Ось декілька важливих моментів, які потрібно знати, проводячи інтерв’ю:
·         Інтерв’ю – це не місце для продажу вашої ідеї, продавати вашу ідеї ви будете потім.
·         Більше слухати, менше говорити .
·         Задавати відкриті питання, бо це допоможе «відкрити» людину та дізнатись дещо більше, ніж просто відповідь на ваше запитання.
·         Вибрати зручне та затишне місце для інтерв’ю, де людина буде почувати себе комфортно та зможе вам відкритись. Ідеальний варіант – у неї вдома.
·         Записати (можна навіть на диктофон), щоб потім була можливість звернути увагу на ті дедалі, які ви не помітили під час інтерв’ю.

AK3
Ок, а як генерувати нові рішення?
Після проведення інтерв’ю та визначення можливих потреб/проблем ми перейшли до наступного етапу – «генерації ідей». Виписали всі проблеми/потреби/болі, які ми визначили під час проведення інтерв’ю та до кожної з них намагались згенерувати якомога більше креативний ідей.
Ось декілька інструментів та порад, що допоможуть вам зробити цей процес цікавим та продуктивним:
·         Не критикуйте ідеї інших та не заперечуйте – зараз не час для обговорення ідей.
·         Висловлюйте будь-які ідеї, не соромтесь! Це допоможе вам «розігнатись» та може наштовхнути інших на нові ідеї. (І пам’ятайте про пункт №1 – Вас не критикують 😉 
·         Записуйте кожну ідею –  це вкрай важливо!
·         Якщо у вас закінчились ідеї  – створюйте собі обмеження. Наприклад: «Як ми вирішимо цю проблему, якщо у нас буде лише $10», «Як ми вирішимо це, якщо у нас будуть необмежені ресурси!» та ін.

AK4
Дізнатися більше про магістерську програму MSc in Innovations and Entrepreneurship
Це далеко не всі поради, які ми отримали від Олександра Акименко і, якщо вам цікава ця тема, то я б порадив пройти курс з Design thinking, або ж, принаймні, прочитати ці статті:
1.       Давай по порядку: як влаштовано метод Design Thinking  
2.       Уроки історії: як виникло та розвивалось дизайн-мислення 
3.       50 відтінків дизайн-мислення: у яких сферах використовувати метод 
4.       Все буде дизайн: як знаходити рішення, яких не існувало раніше  
Які ж результати?
Під час такого брейншторму ми отримали більше ніж 50 різних ідей, з яких обрали найцікавіші та підготували концепт продукту, що презентували потенційним користувачам. Після презентацій ми одразу проаналізували фідбек, врахували його, оновили наш концепт та знову презентували його користувачам. Цей процес, фактично, ми повторили майже 5 разів і дійсно отримали рішення проблеми, яке оцінили користувачі та сказали, що це б значно полегшило їх життя!

AK5