Made in Ukraine в Дубаї. Про можливості експорту українських меблів на ринки Близького Сходу

#економічнийфронт
Засновники компанії IMPORTA , сімейна пара зі Львова Софія та Роман Лушпак, у час війни запланували відкриття бізнесу в Об’єднаних Арабських Еміратах. Вони вже більше 10 років займаються виробництвом, продажем дверей та меблів в Україні під брендами Древич та Салон Домашнього Затишку. Софія є випускницею магістерської програми MSc in Marketing Management Бізнес-школи УКУ. Саме з початком війни підприємці прийняли рішення підтримати в складний час українських виробників. Більше про це читайте в нашій статті.

У травні компанія Імпорта представляла українську меблеву та дверну галузь на виставці Index –  найбільшій міжнародній виставці інтер’єрів та товарів для інтер’єру в регіоні Близького Сходу та Північної Африки. Про можливості для українських виробників розповіла нам Софія Лушпак.

Софіє, розкажіть, будь ласка, більше про вашу компанію і мету?

Добре розуміючи ринок, культуру виробництва, якість та потенціал виробників вважаємо, що український продукт повинен бути представлений ширше на міжнародних ринках. Компанія Імпорта створювалась як компанія дистриб’ютор дверей та меблів з країн Західної Європи на територію Об’єднаних Арабських Еміратів. Війна нас, як і більшість українці, застала зненацька та внесла свої корективи.

Україна налічує більше 10000 виробників меблів та дверей, і кожна з цих компаній зараз переживає нелегкі часи, тому що український бізнес здебільшого орієнтований на українських споживачів. А для відновлення України надзвичайно важливою є стабільна робота саме українських виробництв, бо це робочі місця для людей, податки для держави, та стабільна економіка для країни. Ми ставимо собі за мету з’єднати довгостроковою співпрацею українських виробників та закупологів з сфери HORECA, будівництва житлової нерухомості, комерційних покупців з країн Близького Сходу та Африки. Наші виробники давно вміють виготовляти меблі та двері на рівні з провідними європейськими брендами і ми підтверджуватимемо це в Об’єднаних Арабських Еміратах.

Розуміючи реалії взаємодії з клієнтами Близького Сходу, яким особливо важливо бачити постачальника та його присутність в регіоні, ми створюємо екосистему,  популяризуємо партнерство для українських виробників з покупцями та закупологами з країн Близького Сходу.

Об’єднані Арабські Емірати – це країна можливостей, а Дубаї – величезний бізнес-хаб між Європою, Азією та Африкою. Зручне логістичне та територіальне розташування підтвердило наш вибір на користь Дубаю. Українським виробниками ми можемо бути корисні в проведенні перемовин та представленням інтересів, організацією поставок, експортно-імпортних операцій та митним очищенням товарів на ринку Близького Сходу.

Перебуваючи на виставці, які висновки ви для себе зробили?

Україна втратила довіру до своїх товарів через війну. Більшість закордонних партнерів думають, що війна тотально захопила всі наші регіони і змусила зупинитися більшість підприємств. Недовіра підсилюється логістичними труднощами з поставкою в Україну контейнерів для загрузок/вигрузок, надзвичайною дороговизною страхування вантажів, складнощами на кордонах та чергами на портах. 

Що вас найбільше вразило?

Найбільше вразила підтримка кожного відвідувача та захоплення високою якістю вироблених в Україні товарів та послуг. Без перебільшення, весь світ вболіває за перемогу України та повернення українськими виробниками своїх експортних можливостей.

 

Наскільки, на вашу думку, ці ринки відкриті до України?

Ринки Близького Сходу дуже зацікавлені в українських товарах та послугах, проте зараз наша продукція послідовно заміщується через неспроможність вчасних та стабільних по ціні поставок з України іншими країнами. Тому економічна боротьба за постачання українських товарів у цей регіон також має місце.

Що, на вашу думку, необхідно зробити українському бізнесу, щоб вийти сюди на експорт. З чого почати?

Для того, щоб вийти на цей ринок, потрібно, найважливіше, бути присутнім тут фізично чи юридично, ну і звичайно ж вести активну просвітницьку діяльність, показуючи, що, на щастя, наші виробництва, незважаючи на війну, працюють та не збираються зупинятися. Потрібна розумна та ефективна співпраця між виробниками, об’єднання в галузеві чи регіональні асоціації для спільної маркетингової діяльності за кордоном, участь у профільних галузевих виставках. Тісна взаємодія бізнесу та влади у подоланні логістичних, документальних, митних перепон експорту заради спільної мети покращення економіки України.

Якими були ваші перші кроки після виставки?

Не варто пасивно чекати на запити, а варто самостійно стукати у потрібні двері, шукати, демонструвати бездоганну ділову репутацію та експортні можливості для продажу українських товарів за кордоном. Бо інакше ці експортні можливості будуть передані іншим країнам. І наша пасивність не має бути сприйнята як неспроможність.

Тим паче ми – українці, які показали свою хоробрість для усього світу маємо демонструвати й економічну та експортну стійкість, щоб кожен зароблений з експорту долар спрямувати на нові робочі місця та відбудову нашої рідної України.