Не живіть мріями: як знайти ідею та втілити її в життя? Поради від Романа Никулишина

19 Бер 2019

За кожним успішним бізнесом стоїть важка робота, яку зі сторони не завжди помітно. Тому бізнесмени-початківці дуже часто повні романтичних ідей і сподівань, але для створення дійсно успішного проекту треба тверезо оцінювати можливості, а також ризики. У межах LvBS Open House відбувся майстер-клас «Від пошуку бізнес-ідей до їх успішної реалізації, або Чому для втілення мрії вам необхідні фінанси?» – про те як шукати ідеї і втілювати їх в життя розповів випускник магістерської програми MSc in Innovations and Entrepreneurship та співвласник компанії IMAGINE Роман Никулишин.

Nyk

Роман розповів, як розпочинав свій бізнес – виробництво шкіряних аксесуарів –  разом з командою у 2015 році з маленької майстерні на заводі «Бібльос». «Ми їздили Європою: Італія, Польща, Словаччина, почали вчити, що таке матеріали, як з ними працювати, своїми руками робили перші вироби», – каже він. Згодом майстерня розрослася і компанія вже могла наймати людей, навчилася генерувати контент, налагоджувати комунікації з клієнтом. Бізнес активно розвивався  і майстерня перейшла з простих чохлів для ноутбуків до складніших продуктів. З продажами компанія нарощувала кваліфікацію у digital marketing. Так  з’явився іще один напрямок діяльності, і тепер Роман та його колеги запускають україномовний блог Adverto про інтернет-маркетинг: «Цей проект для підприємців, які хочуть знати основне про те, яким чином продавати свої товари в інтернеті.» 

На початках, як завжди це й буває, Роман та його колеги були повні романтичних сподівань та ідеального бачення бізнесу. Проте «граблів»,  якими зустрів бізнес-світ молоду компанію, було немало. Роман поділився з учасникам майстер-класу найголовнішими порадами, які він сформулював безпосередньо зі своєї практики:

1. Не живіть мріями. Ми починали цей бізнес, бо він нам дуже подобався, ми дуже сильно захоплювались своїми виробами, закохувалися в них. Але така позиція згодом призвела до переоцінювання своїх можливостей.
2. Проводьте тестування виробів. Для того, щоб керувати своїми грошима, ми тепер створюємо систему прісейлів: передзамовлень з вейтінг-листом у 2 тижні для розробки. Раніше компанія інвестувала гроші більше в матеріали, затарювання складів, проте часто продукт не задовольняв очікування ринку, тому логічніше не відразу «кидати» всі кошти на вироблення партії, а запустити спочатку «пілотну версію».
3. Не прагніть зробити все ідеально. Створення ідеальної версії тривало надзвичайно довго і не давало нам масштабуватися і виробляти нові продукти. Набагато правильніше зробити прототип і подивитись, як він буде себе вести на ринку: інколи ваше уявлення про ідеальність може не збігатися з тим, що очікує покупець зараз.

Триває набір на Pre-development – інтенсивну програму розвитку ідей та запуску проекту на ранній стадії

4. Не чекайте на якийсь знак. Якщо у вас є ідеї, пробуйте їх втілити, але розумно, без великих інвестицій.
5. Робіть бізнес не заради грошей і не заради задоволення. Якщо вас цікавлять тільки гроші – це не дуже добре, тоді ви можете просто загнати товар з Китаю і продавати його з більшою націнкою. З іншого боку, є небезпека робити бізнес тільки для задоволення: так легко загрузнути у боргах та не покрити навіть витрачених коштів. Тут повинен бути розумний баланс, адже гроші – це інструмент для втілення ідей, а не самомета. Ідеально, коли ви робите те, що вам подобається, і це приносить прибуток.

Nyk2

6. Слідкуйте за фінансами. Для успішного розвитку бізнесу життєво необхідно вибудовувати бюджети та думати про витрати.
7. Залучайте гроші, коли вам вже є що показати інвестору. Потрібно бути готовими, що ви повинні нести за них відповідальність часткою або відсотком, і дуже рідко хтось дасть кошти, якщо нема хоча б якогось продукту.

Дізнатися більше про магістерську програму для молодих підприємців MSc in Innovations and Entrepreneurship

8. Не починайте відразу з «преміум-класу». Дуже важко орієнтуватися на найвищий клас, коли тільки прийшов у бізнес і не розумієш, яка вартість залучення клієнтів та як дорого підтримувати продукцію преміум-класу.
9. Процес створення ідеї непростий, тим паче її втілення. Для того, щоб ваша ідея ввійшла в світ бізнесу і закріпилася там, вона має бути актуальною у контексті сьогодення, відповідати попитові. Не менш важливою є і обізнаність у веденні бізнесу: без знань ви можете бути некомпетентними у ринковому середовищі, і, як результат, не змогти пробитися навіть з гарною ідеєю. Ну і звісно треба бути готовими, що все може обернутися зовсім не так, як ви собі уявляли спочатку, тому звільніться від ідеалізації і вперед – творити нові проекти. Це Ваш час!

Матеріал підготувала Катерина Бортняк