Як правильно розпоряджатися персональними коштами? 5 порад від експерта

24 Лип 2015

Гроші люблять лік. Це правило стосується як фондів великих компаній, так і фінансів окремої людини. Тож правильно управляти особистими доходами й видатками мають не лише бізнесмени, а й пересічні українці. Як правильно розпоряджатися персональними коштами, Tvoemisto.tv вирішило дізнатися у фінансового директора Львівської бізнес-школи (LvBS) Українського католицького університету. Пропонуємо ознайомитися з 5-ма основними порадами експерта.

1. Ретельно ведіть власний бюджет. Щомісяця плануйте свої доходи й видатки. Усі витрати розділіть між трьома основними групами. До першої категорії будуть входити обов’язкові видатки: щомісячна плата за оренду й комунальні послуги, регулярні витрати на транспорт і зв’язок тощо. У другу групу впишіть напівобов’язкові витрати. Їх розмір зможете коригувати в залежності від поточних потреб. До цієї категорії належитимуть витрати на одяг, їжу, побутову хімію тощо. У третю групу внесіть інші видатки. Цю категорію складатимуть витрати, відмова від яких особливо не позначиться на якості життя.

Зареєструйтесь на програму “Ефективне управління малим бізнесом”

2. Контролюйте свій план. Кілька разів на місяць переглядайте власний бюджет, аналізуйте доходи й видатки. Якщо не вкладаєтеся в межі, відкоригуйте свій план.

3. Не витрачайте більше, ніж заробляєте. Щоб це правило працювало, потрібно відмовитися від споживчих кредитів й позичання грошей у знайомих. Учіться витрачати так, щоб вистачало своїх коштів. За будь-яких обставин дохід має перевищувати видатки. Навіть, якщо різниця буде в одну гривню. Якщо дохід менше за витрати, обов’язково ще раз попрацюйте з бюджетом, збалансуйте його.

4. Не робіть спонтанних витрат. Встановіть певні ліміти на спонтанні покупки в залежності від своїх можливостей. Не витрачайте гроші на незаплановані речі які ви десь побачили і вам їх хочеться купити. Перенесіть таку покупку в часі хоча б на наступний день і подумайте від чого ви відмовитесь заради цієї речі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Як правильно підбирати команду? 5 порад для малого бізнесу

5. Заощаджуйте. Щомісяця відкладайте не менше 5% від своїх доходів. Кожна людина, не  важливо який в неї рівень  доходів може заощаджувати 5% і це суттєво не позначаться на її стилі життя. Заощадження поділіть на три групи. Перший фонд буде резервним, на непередбачувані витрати: лікування, термінову покупку, тимчасову втрату доходу, тощо. Якщо взяли певну суму з нього, намагайтеся якомога швидше відновити запас. Майте в такому фонді коштів на 1-6 місяців своїх потреб. Другий фонд буде пенсійним. Гроші, що матимете в ньому, інвестуйте та не починайте витрачати їх раніше віку в якому ви вирішили «вийти на пенсію», наприклад у 55 років.

У третій фонд відкладайте гроші на великі покупки.

Зареєструйтесь на програму “Ефективне управління малим бізнесом”

Михайло Сало, фінансовий директор Львівської бізнес-школи УКУ

Нагадаємо, що Львівська бізнес-школа (LvBS) Українського католицького університету та інтернет-портал «Твоє місто» розпочали проект «Як ефективно управляти малим бізнесом?». У серії матеріалів фахівці LvBS ще розкажуть про те, як розпочати бізнес; які інструменти допоможуть при веденні фінансового обліку, просуванні та продажах.

Дрежеро: Твоє місто