Софія Опацька: чи спроможний український бізнес створити глобальний бренд? (lb.ua)

21 Лис 2014

Софія Опацька, декан LvBS

Останній рік, який ми прожили під впливом подій на Майдані, змінив бізнес-спільноту України. Ми пережили дуже непрості емоції, але водночас змогли побачити один одного по-новому.

Фото: discovermoney.ru

Бізнес навчився багатьох речей, які до Євромайдану йому були невластиві. Він став більш жертовним, більш заангажованим у суспільне життя, людина та її гідність стали зрозумілішими для бізнесу. Поряд з цим, для змін, яких ми так чекаємо в країні, бізнесу треба ефективно виконувати свою первинну функцію – ставати глобальним і конкурентоспроможним. Це буде найкращим внеском підприємців у розвиток України та її сприйняття у світі. Попри складну економічну ситуацію, для нас відкрилося нове вікно можливостей: тому треба вчитися, працювати краще, аби виходити на нові світові ринки і підсилювати країну через бізнес-успіхи.

 Сьогодні українські компанії у світі відомі на дуже нішевих ринках і у вузьких бізнес-колах. За 23 роки незалежності жодна не створила глобального бренду. Але, якщо в Україні за 3,5 років з’явиться кілька світових потужних брендів (Адріан Сливоцький, єдиний виходець з України, який входить до топ-25 бізнес-консультантів світу вважає, що це можливо) ставлення до нас зміниться, також зміниться імідж країни і, зрештою, це суттєво додасть до нашої економіки.

Багато компаній, які були гравцями національного масштабу і покривали усю Україну чи більшість областей, довгий час були задоволеними. Тепер, коли Україна у зоні ризику, зокрема її територіальна цільність, компанії почали втрачати, стабільності немає: одного дня у тебе можуть просто анексувати величезний шмат бізнесу. Тому думати і працювати необхідно по-іншому. Україна зараз є важливим гравцем – все, що відбувається у нас матиме глобальні наслідки. І саме ця криза має підштовхнути також і бізнес почати мислити глобальніше.

Подивіться наскільки еволюціонував наш бренд як держави. Що знали про Україну у світі ще рік тому? Ми були для багатьох білою картою. А потім почали з’являтися у провідних світових медіа щодня. Для бізнесу це мало різні наслідки, зокрема у стосунках з іноземними партнерами. Для них ми радше стали непривабливою і нестабільною країною. Але, поряд з тим, для нас відкрились нові можливості, і ми не маємо їх опустити. Роль бізнесу зараз комунікувати західним інвесторам, що тут є ті компанії, які вміють добре працювати і з якими треба працювати. Від бізнесу залежить як нас сприйматимуть у світі.

Майдан надав багатьом поняттям конкретики, якої у нас досі не було, – що таке демократія, людська гідність. Це все стало дуже конкретним для нас і виражається, перш за все, у довірі: на Майдані народилося нове поняття довіри не лише між людьми однієї спільноти, а й серед дуже різних середовищ. А ще Майдан виховав у нас вдячність, він став місцем, де люди вміли дякувати за дуже дрібні, нескладні речі. Важливо, добре засвоїти уроки Майдану, бо виклики, які стоять перед підприємцями, – набагато ширші і більші, аніж просто добре виконання своєї щоденної роботи. Боротьба триває!

Джерело: lb.ua