Викладання під час війни в Україні: навчання через служіння як інструмент сприяння навчанню та залученню студентів у часи невизначеності та кризи
У цій статті, о публікованій виданням SageJournals Софія Опацька розповідає про свою мету створити вкрай необхідну стабільність, зосередженість, внесок та зв’язок для своїх студентів у перші дні, тижні та місяці війни в Україні. У статті розглянули роздуми декана Софії Опацької та приклади, взяті від інших викладачів, що навчали в часи кризи та невизначеності. Детальніше читайте за посиланням
Abstract
In this interview article, we talk with Dean Sophia Opatska, the Founding Dean of the Business School and Vice-Rector for Strategic Development of Ukrainian Catholic University in Lviv, Ukraine. Dean Opatska reflects upon navigating the initial trauma of war by expeditiously redesigning her international business course to incorporate a service-learning project for the first time. She shares about her aim of creating desperately needed stability, focus, contribution, and connection for her students during the early days, weeks, and months of the war in Ukraine. We consider Dean Opatska’s reflections and contextualize them in terms of examples drawn from the extant literature of other faculty who have used service-learning in times of crisis and uncertainty. We offer suggestions for future research and comments regarding the importance of creating connection, facilitating open lines of communication, and remaining flexible when using service-learning during a time of crisis.



















