«Як зростають бренди: чого не знають маркетологи» – це книга Байрона Шарпа – директора Інституту маркетингу імені Еренберґа-Басса Університету Південної Австралії, яку видавництво «Наш Формат» спільно з маркетинговою агенцією Aimbulance презентувало у Львівській бізнес-школі УКУ (LvBS). Дослідження цього Інституту використовують у своїй маркетингових стратегіях та кампаніях великі корпорації та компанії, такі як Coca-Cola, Kellog’s, British Airways, Procter&Gamble, Nielsen тощо.
Роман Гавриш, керуючий партнер маркетингової агенції Aimbulance, переконаний, що цю книгу можна з легкістю назвати головним виданням сучасного маркетингу, адже вона репрезентує саме доказовий маркетинг, а не просту неперевірену теорію. У цій книзі мають місце наукові маркетингові закони, які вже перевірені роками та сотнями досліджень та експериментів.
Ігор Блистів, маркетинг-директор компанії Kormotech, викладач Львівської бізнес-школи УКУ (LvBS) також запевняє, що ця книга може стати підручником для сучасних маркетологів — як досвідчених, так і не дуже. Свого часу такою вона стала і для Ігоря та часто допомагає в його роботі і зараз.
Учасники зустрічі, зокрема, запитували щодо дієвості програм лояльності. Роман Гавриш відповів, що, на його думку, програми лояльності зараз у маркетинговому розумінні зовсім є недієвими, адже це не свідчить, ані про приналежність до якоїсь вузької спільноти, ані не стимулює попит на той чи інший продукт.
«У більшості, люди не знають, що вони люблять, що провокує багато неусвідомлених дій з боку покупця. Ми знаємо, що люди споживають банани, але збільшити їхнє споживання без реальної потреби з боку споживача ми не можемо. Програми лояльності дозволяють збирати дані про покупців, однак збільшити потребу в бананах на основі даних неможливо. Лояльність до бренду, згідно з думкою Байрона Шарпа, взаємозалежна від збільшення долі ринку», – відповів Роман Гавриш.
На питання, хто зараз є вищим – маркетолог чи менеджер з продажу, Ігор Блистів однозначно запевнив, що маркетолог.
«Був приклад, коли в компанії Kormotech відділ маркетингу чітко вказував відділу продажу на нові канали збуту і фактично супроводжував їхню роботу. Крім того, в самому відділі маркетингу є кілька людей, які займаються в тому числі продажами», – уточнив Ігор Блистів.
Роман Гавриш додав: «Маркетинг – це багатофакторна модель. Деколи з відділом маркетингу інші відділи не перебувають у тісному контакті, а отже і результати не завжди відповідають завданням, які перед ними ставлять. Для прийняття управлінських рішень керівництвом компанії потрібна тісна співпраця відділів, оскільки бізнесмени часто приймають неправильні рішення на своєму досвіді, який ґрунтується на неправильних даних».
Модерував дискусію Антон Мартинов – директор видавництва «Наш Формат».