Бізнес та Цілі сталого розвитку – чи можна їх поєднувати? Як зробити бізнес успішним завдяки Цілям сталого розвитку? Як побудувати ефективне партнерство бізнесу та держави для досягнення Глобальних цілей? Ці запитання були ключовими на зустрічі «Партнерство бізнесу та держави для досягнення Глобальних цілей», що відбулася у межах спільного проекту GIZ та ПРООН «Електроне навчання задля сталого розвитку». Львівська бізнес-школа УКУ (LvBS) працює над компонентом у секторі бізнесу в якості національного консультанта і виступила співорганізатором дискусії, що відбулася 13 листопада 2019 року у Києві.
Під час зустрічі представники малого та середнього бізнесу розглядали успішні кейси підприємців, які впроваджують Цілі сталого розвитку (ЦСР) у свою діяльність: кейс Кластеру виробників равликів України, бренду RITO та Salt Spa Planet; працювали над розробкою структури майбутнього онлайн-курсу; дискутували про партнерство бізнесу та держави заради ЦСР. Запрошені учасники та учасниці дискусії ділилися своїми висновками і думками щодо важливості імплементації ЦСР у діяльність компаній.
Діана Сідько – заступниця виконавчого директора UkraineInvest:
Цілі сталого розвитку для іноземних партнерів є дуже важливим, бо їхні партнери завжди повинні відповідати їхнім політикам. Європейські компанії, зокрема, керуються цими директивами і навіть здають потенційні звітності щодо дотримання ЦСР у трудовій, екологічній сферах. Тому, знайти для себе місцевого партнера, який також відповідає даній політиці, для міжнародного інвестора є критичним питанням. Та ж історія із Decathlon, які відкрили магазин у Києві: у них дуже чітка політика щодо переробки сміття, збору відходів, забезпечення співробітників всіма можливими преференціями, у тому числі щодо питань робочого часу, розвитку та іншого. Окрім того, вони підтримують багато соціальних заходів, які спрямовані на популяризацію здорового способу життя. Тому, декларування ЦСР є критичним питанням для пошуків міжнародних інвесторів.
Тарас Слабий – Кластер виробників равликів України:
У питаннях партнерства (Ціль 17) важливо мати добру комунікацію. Наша місцева влада у Тернополі намагається допомагати підприємцям і це створює довіру, відчуття підтримки, що про тебе думають та піклуються. Для повноцінних довготривалих відносин задля втілення ЦСР потрібно пройти довгий шлях.
Ярослав Грегірчак – заступник бізнес-омбудсмена:
Сам інститут є проявом інклюзії партнерства, що допомагає нам бути репутаційно важливими. Репутація в даному випадку – не лише про професіоналів, які працюють в Раді бізнес-обмудсмена, а й про тих людей, які інвестували у створення структури. В цьому сенсі партнерство, яке є теж відображене у ЦСР, знаходить свій прояв і у нашій діяльності. Ми є незалежними з точки зору фінансування влади, і також є незалежними від бізнесів, оскільки ми не є частиною їхньої юридичної команди. Тож усі ці чинники є свідченням того, що такі мульти-стейкхолдери, як ми – маємо право на існування, можемо бути успішними, можемо бути не тільки унікальним, а в певних ситуаціях бути єдиним важливим способом вирішення певної ситуації між бізнесом та державою. Рада бізнес-омбудсмена – це загальний механізм, який працює спільно з Урядом над впровадженням Цілей, а також допомагає бізнесу вивільняти енергію на більш позитивні та стратегічні питання, у тому числі й ЦСР.
Євген Компанець – Офіс із просування експорту:
Цілі сталого розвитку є конкретною перевагою при виході на іноземні ринки. Якщо ви плануєте вихід на Скандинавський ринок, наприклад, Цілі сталого розвитку – це перше, що ви маєте показати у своєму портфоліо, оскільки для них дуже важливо, щоб їхні партнери сповідували ті ж самі принципи. Тому ЦСР у експорті в першу чергу варто розглядати, як свою конкурентну перевагу, бо для країн Європи такі речі є надважливими і є одним із критеріїв успіху на міжнародних ринках. Тому ми, як державна установа, організовуємо освітні семінари, на яких детально розповідаємо про важливість ЦСР у міжнародній торгівлі.
Онлайн-курс про Цілі сталого розвитку сприятиме обізнаності, обміну корисною інформацією та застосуванню її на практиці. Наступним етапом проекту є фіналізація структури курсу та проведення навчання для тренерів, які допомагатимуть інтегровувати ЦСР у діяльність підприємців.