Все пропало?
Після того, як долар досяг майже 40 грн., перше запитання, яке пролунало на заняттях на Програмі з інновацій і підприємництва у Ярослава Притули: «Що далі буде з економікою і чого очікувати в результаті такого стрімкого падіння гривні?». Бажання якимось чином передбачити майбутнє економіки змусило глибше зануритись у бізнес-статистику, навчатись якомога ретельніше враховувати всі можливі фактори впливу і все ж таки розуміти – навіть в найкращому випадку у нас є можливість похибки. Але хіба це означає, що потрібно переставати діяти?
….І де шукати фінансування?
«На програмі з інновацій ви не станете фаховими фінансистами, але щонайменше зрозумієте, що означають ті чи інші показники в фінансових документах та зрозумієте, що відбувається з вашим бізнесом», – такими словами почався курс з фінансів Михайла Сала.
Починаючи власну справу, ми всі стикаємось з проблемами, які стосуються фінансування чи дофінансування нашого проекту і, власне, тут нам став в пригоді досвід учасників програми Тані Костіної та Лілі Боровець, які отримали фінансування під свої проекти на краудфандинговій платформі «Велика ідея». Загалом, ми розмовляли про те, звідки залучати кошти для свого стартапу і що для цього потрібно зробити. Від Наталі Бендери ми почули про можливості, що пропонує Європейський банк реконструкції та розвитку, який, власне, працює з фінансуванням проектів малого бізнесу.
Крім усього, ми знайшли на цьому модулі свого першого інвестора, який запропонував 50 мільярдів доларів (Зімбабве) за найкраще виконану домашню роботу 🙂 Тож, хтось один з нас стане мільярдером і сподіваюсь, що проінвестує проекти одногрупників:)
Як прожити на безлюдному острові… або як визначити, чи ти лідер?
На курсі з лідерства з Наталкою Шпот ми пробували охарактеризувати лідерів, виживати на безлюдному острові і будували власне королівство, де кожен пробував визначити для себе ті чи інші пріоритетні для нього напрямки і функції. Це був час саморефлексій і пошуку відповідей на запитання, які часто губляться в буденній рутині.
…. Можливо, варто провести успішну PR компанію свого острова ?
Завдяки заняттям «Вчимося і вчимо» (де учасники програми діляться зі своїми колегами знаннями у галузі, у якій працюють), ми почули про 7 основних кроків побудови PR-кампанії від нашої одногрупниці Олі Фразе-Фразенко та зрозуміли наскільки важливо поступово проходити ті чи інші етапи для її успішної реалізації. Тепер ми знаємо як пропіарити свій острів і зробити його прибутковим:)
Закінчився модуль дуже позитивною нотою – презентацією львівського випуску журналу «La boussole», проекту нашої одногрупниці Тані Костіної. Дуже приємно спостерігати за тим, як ідеї перетворюються в успішні проекти.
Тож немає нічого неможливого, все залежить лише від того яким ми бачимо світ… Чекаємо почути, хто ж став мільярдером уже на наступному модулі 🙂
Цього навчального року на програмі MSc in Innovations and Entrepreneurship ми пропонуємо Вашій увазі замість традиційного звіту про модуль, персональний блог, який вестимуть учасники програми. Своїми враженнями від третього модуля ділиться учасниця третього набору #MSIE3 Ліля Боровець.