«Українці та бразилійці мають більше спільного, ніж ми можемо собі уявити. Вони трохи сором’язливі, але доброзичливі та відкриті. А ще у наших країн непроста історія», – каже бразильська креативна підприємиця Марілья Лобо, яка на запрошення Львівської-бізнес-школи УКУ приїхала викладати до Львова.
Марілья прочитала лекції на відкритті нових сезонів зустрічей HR Friday та Лабораторії ідей у LvBS, а також серію лекцій на відкриті навчальних програм MS in Innovations and Entrepreneurship та MA in Human Resources and Organization Development. Вона говорила про talent management, економіку «GIG», підприємництво, помилки і пастки у житті бізнесменів та підприємців. Пропонуємо найцікавіші цитати Марільї Лобо під час лекцій у Львівській бізнес-школі УКУ:
«Помилки – це ваші персональні oops!-історії. Якщо ви помічаєте, що робите ту ж помилку знову і знову – припиняйте це робити. Пастки – це те, чого можна уникнути, якщо навчатися і пізнавати чийсь досвід. Я можу розповісти вам про пастки, які чекають на підприємців, і ви їх оминете. Але свої помилки кожен зробить чи не зробить сам.
Що дуже важливо для підприємця: діліться своїми маленькими перемогами і досягненнями з іншими. Якщо ви підписали контракт – відкрийте пляшку шампанського, напишіть від руки листа вашим працівникам, це має величезне значення. Ви дуже зайняті, у вас багато роботи, але якщо не помічатимете своїх перемог, є ризик, що вони проминуть непомітними і для усіх інших.
Я не вірю в короткі шляхи і рецепти успіху. Я вірю у важку роботу. Я не розповідатиму вам про історії успіху. Натомість можу багато розповісти про fail stories. Єдина порада, яку можу дати – будьте відкритими. Ми не завжди готові бути відкритими, бо це може бути важко, фідбек може бути неприємним. Але відкритість – це мастхев.
Talent management – це побудова відкритості і щирої довіри. Світ нестабільний, і ніхто не може обіцяти стабільності. Причиною власне і є нестача щирості. Проте, і це дуже важливо, у світі відбувається глобалізація талантів. Адже талановитий дизайнер може з одного куточка світу працювати на корпорації в іншій півкулі нашої планети.
Якщо ж говорити про це у контексті економіки «GIG» (яка тяжіє до активного розвитку креативної економіки, підприємництва, самозайнятості), то є дослідження, що 40% працюючих американців будуть частиною цього явища до 2020 року. «GIG» невпинний і, подобається вам він чи ні, це означає, що про нього варто дізнаватися якомога більше, адже він стане новою реальністю.
На щастя, не у всіх сферах нас можуть витіснити машини. Креативність – неймовірна людська здібність. Адже машини досі ще не є креативними!
5 ключових висновків про економіку «GIG» від Марільї Лобо:
- «GIG» – неминуче явище, тому читайте і дізнавайтеся про нього якомога більше.
- У майбутньому у «GIG» буде 86% усіх бізнес-моделей.
- Менеджмент талантів і self talent management будуть пов’язані та поєднані.
- Економіка «GIG» буде нероздільна з інноваціями.
- Три речі як запорука змін: культура, лідерство, оточення (контекст).
Stop looking for heroes. Історія показує, як небезпечно вважати когось героєм і шукати лише успішні приклади. Важливо вивчати помилка.
Як казав Тоні Робінс, не важливо, скільки помилок ви робите чи як повільно прогресуєте. Ви у будь-якому разі попереду тих, хто стоїть на місці. З власного досвіду знаю: якщо ви підприємець-початківець, вас та ваші ідеї часто можуть не розуміти, і ви почуваєтесь самотніми. Саме тоді найстрашніше робити помилки, але не бійтеся. Помилок не уникнути, головне, вірте у себе.
Якщо ж ви вже маєте досвід, то часом згадуйте свої перші роки та перші кроки підприємництва. Завдяки цьому в усвідомите, як просунулись вперед, і станете більш впевненими в собі!».
Довідка: Марілья Лобо (Бразилія), досвідчений креативний підприємець та керівник з нестандартним кар’єрним шляхом. Одразу після випуску, у віці 23 роки, маючи мрію, короткий бізнес-план та всього $500 вона заснувала свій перший бізнес. У команді з підлеглими та партнерами вона розвинула компанію Fina Ideia Communication and Education, консалтингову компанію, яка завоювала не одну нагороду. Напрям діяльності спрямований на розвиток комунікації та розуміння її важливості, а також на стратегічне бачення, компанія реалізовує персоналізовані проекти у трансформативному навчанні, управлінні змінами, злитті та поглинанні, програми зі зміни клімату та корпоративної культури для таких клієнтів як J&J, Unilever, Carrefour, Volkswagen, GE, CNN.
Марілья народилась у Бразилії. Вона вірить у те, що комунікації та освіта поєднані з стратегічним плануванням, організаційним розвитком та розвитком людського капіталу, управлінням стосунками. Марілья має ступінь зі зв’язків з громадськістю, закінчила магістратуру з бізнес-стратегії та є учасницею Executive MBA у Berlin School of Creative Leadership.