«Ми часто чуємо, а часом і самі говоримо про те, що люди – це основна цінність компанії і скеровуємо частину управлінських зусиль на «роботу з людьми». Для HR це взагалі основний фокус діяльності – розвиток соціального капіталу», – переконана академічний лідер програми «HRM у бізнесі», викладачка Львівської бізнес-школи УКУ (LvBS) Наталка Шпот. Про те, скільки коштують стосунки та як оцінити вартість людського капіталу, говорили з викладачкою учасниці HR Friday у LvBS.
За словами Наталки Шпот, соціальний капітал – це ті стосунки, які є в певному середовищі. Вони будуються на основі етики, гласних і негласних норм. Це і ресурси, структура, а також норми та правила. За визначенням американського філософа, професора Стенфордського університету Френсіса Фукуями, соціальний капітал – це норми, неформальні норми або цінності, які роблять можливими колективні дії в групах людей.
«Amazon, чи не вперше, яскраво залучив соціальний капітал для збільшення цінності, яку він продає. Йдеться про те, коли відгуки на книги писали самі ж користувачі, – каже Шпот.
– Індекс соціальної довіри теж є одним з показників соціального капіталу.
– Якщо не взаємодіяти з людьми, яких ти знаєш, вартість соціального капіталу суттєво падає.
– Основні частини соціального капіталу в бізнесі включають довіру серед працівників, рівень задоволеності роботою, а також якість комунікацій на всіх рівнях.
– Збільшення рівня залученості працівників на 5% додає 0,7% прибутку.
Наталка Шпот також навела дані дослідження, презентованого на Employer Leadership Summit 2017. Згідно з ним, у щасливих компаніях:
На 300 більше інновацій (HBR)
На 44% більше утримання працівників (Gallup)
На 37% більше продаж (Martin Seligman)
На 31% зростає продуктивність (Greenberg& Arawaka)
На 25% менше вигоряння серед співробітників (HBR)
На 66% менше вихідних у зв’язку з хворобою (Forbes)
На 51% менша плинність кадрів (Gallup).
Читайте також: Що таке професійне вигорання і як з ним дати раду?
Загалом, згідно з французькою методикою SEAM, яка визначає, як поведінка людей на роботі впливає на економічний результат, дисфункції – це не те, що працює помилково, а те, що не веде нас до виконання стратегії. Дисфункції ніколи не є проблемою чи причиною однієї людини. Це завжди те, що відбувається в групі, відповідно і вирішувати їх має вся група. «Не ми погані, просто не тим займаємось. Ми можемо прекрасно гасити пожежі і бути в цьому ефективними. Але, якщо ми орієнтовані на виконання стратегії, тоді ми не тим займаємося. Підхід SEAM – не виправляти помилки, а орієнтуємося на виконанні стратегії. Об’єднати людей на досягнення цілей, краще, аніж гуртувати їх довкола виправлення помилок», – пояснює Наталка Шпот.
До слова, наступна програма HRM у бізнесі стартує у Києві на початку лютого 2018 року.
Довідка. HR Friday – це відкриті семінарі з провідними експертами на актуальні теми у сфері управління персоналом для:
– молодих фахівців у сфері HR, які перебувають на старті своєї кар’єри, і прагнуть розвивати власні компетенції;
– досвідчених менеджерів і директорів з управління персоналом;
– власників компаній, які хочуть краще зрозуміти місце HR-функції у бізнесі.