Наталю, ти прийшла у Львівську бізнес-школу УКУ з великим багажем досвіду у бізнесі – в компаніях з різних сфер, з різною корпоративною культурою і цінностями. На твою думку, який досвід найцінніший для роботи на новій посаді?
Так, за 20 років я мала досвід роботи в іноземних та українських компаніях, працювала в секторі малого та середнього бізнесу й у великих міжнародних корпораціях, співпрацювала з державними установами та керувала неприбутковими організаціями.
На кожному етапі були свої виклики та завдання. Так, приміром в Галнафтогазі, коли конкуренція на ринку АЗС ще не була такою агресивною й основним чинником прийняття рішень для клієнта була ціна на паливо, я більше зосереджувалась на фінансах та прогнозуванні, складала бізнес-плани, опановувала бюджетування та шукала оптимальну формулу оцінки ефективності рекламних акцій та заходів.
Саме тоді до своєї першої гуманітарної освіти додала математику та аналітику. А згодом ми почали додавати до бренду ОККО дизайн, сервіс, додаткові послуги та соціальну складову. Робота в Лореаль стала початком знайомства з класичним маркетингом. Саме тоді я по-справжньому зрозуміла практичний аспект таких понять як brand sensitivity, loyalty, brand awareness, buyer persona, 4P та інші фундаментальні знання для роботи маркетолога. Після Лореаль я назавжди залишуся дуже чутливою до потреб та очікувань клієнта і прискіпливою у дотриманні компаніями будь-яких обіцянок щодо властивостей продукту чи послуг. З індустрії краси я перейшла у сферу екології та інженерії. Маркетинг став лише складовою повноцінного керування проектами. За останні 10 років я була причетна до реалізації таких масштабних і важливих проектів як проектування реконструкції полігону в Грибовичах, будівництво трамвайної колії на Сихів та дороги Київ-Чоп, запуску проекту виробництва альтернативного палива, проектування та будівництво накриття ЧАЕС. На цьому етапі моя сфера відповідальності лежала в площині відносин з державними та муніципальними органами, внутрішня та зовнішня комунікація у мультикультурному середовищі, ведення проектів та впровадження стратегії розвитку.
Останні три роки я повноцінно працюю в освіті, де переді мною стояли задачі стратегічного планування та монетизації освітніх проектів, навчання викладачів та створення освітніх програм.
Проте найціннішим досвідом за ці всі роки був досвід взаємодії з людьми. Корпоративна культура та цінності – це не просто красиві слова на сайті та брендованих щоденниках та футболках, – це рамка та філософія, які формують настрій, з яким різні люди, що об’єдналися заради спільної цілі можуть робити неможливе. Тому надзвичайно важливо обирати людей в команду в першу чергу за цінностями, а потім дивитися на професійні вміння. І мій короткий досвід в якості Академічного директора є ще одним підтвердженням цього.
Як у нової людини, в тебе унікальна можливість «свіжим поглядом» оцінити галузь бізнес-освіти. Які основні характеристики бізнес-освіти 2021 ти б виділила?
Моя попередня діяльність була тісно пов’язана з дослідженням ринку та адаптації до його запитів, і тому я добре усвідомлюю, що чим швидше компанія відреагує на зміни в кон’юнктурі тим краще буде загальний результат. І мушу визнати, що таку динаміку відстеження тенденцій та запитів на ринку освітніх послуг і створення нових продуктів як це відбувається в бізнес-школі, – зустрічаю вперше.
«Ми буквально працюємо з «коліс»: отримали запит від бізнесу, підтвердили певні ознаки нового попиту на галузевих конференціях чи глобальних освітніх форумах, оцінили потенціал викладачів і вже запускаємо процес дизайну нової програми. Тестуємо її, оцінюємо, що підкоригувати, оновлюємо і вже запускаємо наступну ітерацію».
Такий процес мені дуже нагадує бізнес-процеси в технологічних стартапах, де важливий баланс швидкості реагування на ринок та достатній грунтовності у проведенні валідації гіпотез, тестуванні прототипів. Тому основними характеристиками я б назвала високу швидкість оновлення та забезпечення цілісності програм та процесу навчання. І важливо розуміти, що бізнес-школа є підрозділом УКУ і видає акредитовані дипломи, що в свою чергу накладає зобов’язання дотримуватися вимог МОН і залишатися в правовому полі.
Чому ти прийняла рішення у «час змін» галузі приєднатися до команди бізнес-школи як Академічний директор.
Хоч я прийняла офіційне рішення приєднатися до LvBS в липні цього року, проте для себе особисто я прийняла це рішення ще в 2014 році. Тоді я прийшла до Ярини Бойчук і запропонувала свої послуги як маркетолога та викладача з комунікацій. Мені дуже відгукувалося те, що робив УКУ, і хотілося бути корисною і докласти зусиль до розвитку сучасного університету. За цей час я мала нагоду долучитися до стратегічних сесій спільно з Наталею Климовською, Тарасом Добком, Любомиром Тарновським, викладати курс з комунікацій та HR маркетингу, бути експертом на захистах дипломних проектів та докластися до створення та запуску магістерської програми з маркетингу. І коли в липні 2021 року мені запропонували очолити Академічний відділ, я була вже дуже добре знайома з LvBS. Вже 3 роки як визначилася, що хочу надалі рухатися в освіті і пройшла 3 роки бойового хрещення в середній освіті та соціальній сфері. Тож я сама для себе склала внутрішній іспит готовності до цієї місії.
Які три найбільші виклики як Академічний директор LvBS ти бачиш.
Про виклики запитання дуже актуальне, бо їх більше, ніж три. Але якщо виділити найважливіше в одному реченні, то це мабуть підтримувати постійний баланс між очікуваннями учасників навчальних програм, можливостями викладачів, потребами працівників та баченнями засновників Львівської бізнес-школи УКУ. І все це в режимі надшвидких змін бізнес-середовища та розвитку технологій, які потрібно враховувати, опановувати і намагатися жити в одному часовому просторі.
Яка твоя професійна мрія?
У жовтні, коли закінчився мій випробувальний період я написала пост у Facebook, що мрію збудувати в LvBS український Стенфорд. Але зараз, міркуючи над запитанням, думаю, що мрію все таки про щось більше, ніж наслідування прикладу іншої бізнес-школи.
Мені важливо, щоб країна в цілому показала свій потенціал як талановита та освічена нація.
Щоб наша визнана у світі креативність була підкріплена реальними успішними проектами та продуктами. Щоб мої співвітчизники не соромилися казати на глобальному ринку звідки походить Grammarly, Waze, Optimeal, Morshynska та інші. І мабуть для цього я і готова працювати в бізнес-школі, навчати наших учасників ставити глобальні цілі, наполегливо працювати для їх досягнення, отримувати світове визнання і водночас пам’ятати звідки вони родом і де навчилися всього, що вміють. Хочеться, щоб Україна посідала таке місце на карті світу, яке Київська Русь займала за часів Ярослава Мудрого. А бізнес-школа УКУ може стати рушійною силою для такого розвитку країни і місцем сили всіх талановитих та впертих.