Створення мистецького центру інклюзивної освіти

Інклюзивна освіта має особливе значення в умовах війни, коли діти та дорослі з інвалідністю та іншими особливими потребами можуть стати ще більш вразливими. Війна може спричинити травми та психологічний дискомфорт, які потребують підтримки та допомоги. В Україні існує законодавство, що визнає право кожного на отримання якісної освіти, включаючи дітей з особливими потребами. Однак, на практиці не завжди забезпечується доступ до якісної освіти для цієї категорії дітей, що порушує їхні права.

У зв’язку з повномасштабним вторгненням потреба в інклюзивних центрах зросла в істотно більших масштабах. Соціальна адаптація, освіта і можливості для розвитку необхідні кожному громадянину. 

На сьогоднішній момент створено проект Imagine and shape  https://www.globalshapers.org/impact/imagine-and-shape,  Першою ініціативою проекту є проведення занять із скульптури у Львівській школі-інтернаті для дітей з вадами зору. На заняттях дітей навчають працювати з формами, відтворювати форми та візуалізувати свої ідеї у вигляді скульптури. Це тактильне ремесло може допомогти дітям удосконалити здатність використовувати систему письма Брайля. У рамках проекту також проводяться інклюзивні скульптурні майстерні для дорослих, які відкриті для всіх, хто хоче вивчати скульптуру, як для людей із вадами зору, так і без них, з метою навчання та творчості в інклюзивний спосіб. 

Також в розробці сайт для подального просування проекту та залучення інвестицій. 

Найкращим результатом є постійне масштабування проекту та співпраця з існуючими локальними ініціативами. Місія – розвиток інклюзивної освіти в Україні. 

Зі створення центру можна зробити декілька управлінських висновків:

  • Необхідно створити чіткий стратегічний план розвитку інклюзивної освіти в Україні, який враховуватиме реальні потреби учнів з різними особливостями розвитку.
  • Необхідно забезпечити належну фінансову та технічну підтримку для реалізації інклюзивної освіти в Україні. Це може включати в себе надання фінансової підтримки школам та вчителям, які працюють з учнями з особливими потребами, а також забезпечення належного обладнання та матеріалів для роботи з такими учнями.
  • Необхідно забезпечити належну підготовку вчителів та інших працівників освіти для роботи з учнями з особливими потребами. Це може включати в себе навчання технікам і методам роботи з учнями з різними потребами, а також навчання підходів до взаємодії з батьками та опікунами таких учнів. Простіший шлях – залучення соціальних працівників та локальні центри. 
  • Необхідно підтримувати ініціативи громадських організацій та родин учнів з особливими потребами щодо створення інклюзивної освіти в Україні. Такі ініціативи можуть допомогти підвищити громадську свідомість щодо важливості створення інклюзивної освіти та допомогти вирішити практичні проблеми, з якими стикаються учні з особливими потребами.
  • Необхідно забезпечити розвиток інфраструктури, необхідної для інклюзивного навчання. 
  • Потрібна команда, яка розуміє цінність цього проекту і готова працювати в цьому секторі.

Рибицька Софія, Мирослава Чех