Сьогодні в Україні йде війна, і один з фронтів цієї війни знаходиться в інформаційному просторі. Інформація, якою наповнений україномовний сегмент інтернету, формує моральний дух і настрої суспільства, а інформація, що виходить з України різними мовами, формує громадську думку в усьому світі. Наша мета: розбудовувати церковну комунікацію задля головної місії Церкви – євангелізації, а в умовах війни, в періоді постправди, задля поширення Істини.
Департамент інформації УГКЦ вже багато років забезпечує комунікацію з нашими вірними та людьми доброї волі через інтернет-ресурси та соціальні мережі. Наші інформаційні проєкти, сайт ugcc.ua, “Живе телебачення”, “Воскресіння.Живе радіо”, мають велику авдиторію та користуються її довірою. Тепер перед нами стоїть важлива стратегічна ідея – створення медіахолдингу УГКЦ.
Класичне визначення зазначає, що медіахолдинг – це компанія, яка володіє кількома медіабрендами, такими як телеканали, радіостанції, газети, журнали, вебсайти та інші платформи медіа. Ми прямуємо до створення медіахолдингу як екосистеми. Тобто нам не йдеться про поглинання чи приєднання когось, але про взаємовигідну партнерську співпрацю між усіма наявними в Церкві медійними ініціативами: пресслужбами єпархій та екзархатів, семінарій та монаших спільнот, церковними ЗМІ тощо. Йдеться про те, що Андріан Сливоцький називає “ощадністю”.
На цьому етапі, що і стає метою дослідження у цій науковій роботі, ми працюємо над розбудовою Департаменту інформації УГКЦ. Цей департамент має стати сильним ядром, яке буде притягувати до себе партнерів, локомотивом, який буде “тягнути” за собою “слабших”.
Навчання на програмі МВА вже від перших модулів приносить свої плоди в діяльності Департаменту інформації. Головним з усього вивченого і на цій стадії найбільш імплеметнованого є розвиток команди, налагодження взаємодії та постійної комунікації. У нашій команді, зберігаючи управлінську вертикаль (задля ефективної роботи, прийняття рішень і несення відповідальності за матеріально-технічне забезпечення), ми активно розбудовуємо горизонталь. Дізнавшись про асиметричне мислення, про дизайн-мислення, про результативне мислення, в Департаменті інформації для усіх працівників проголошено гасло: «Ідея кожного важлива!». З того часу наша робота стала справді командною, а ідеї нових програм, рубрик, трансляцій «з’являються у головах» не тільки керівників.
Важливою нашою трансформацією, яку тепер переживаємо, є клієнтоорієнтованість. Це не легко запровадити, адже у нашій роботі довгі роки орієнтувалися на своє розуміння того, що важливо нашим «клієнтам». Ми, мовляв, краще «знаємо», що потрібно нашим вірним. Тепер, не нівелюючи головної нашої місії – євангелізувати, вчимося дослухатися до того, що від нас очікують різні авдиторії.
Автор Ігор Яців
Науковий керівник Оксана Гудзовата