Трансформація бізнес моделі мистецької інституції на прикладі Арт-центру “Фабрика Повидла”

Починаючи із середини 20 століття, широко застосовуються ревіталізаційні процеси для переформатування та адаптації промислової спадщини. Старі депо, заводи, казарми чи фабрики проходять процес переосмислення своїх початкових функцій та отримують нове життя в уже оновленій формі. Доволі поширеним стає трансформування промислових будівель в об’єкти креативних індустрій, в тому числі культурно-мистецькі інституції.

Поза тим, функціонування подібних об’єктів, стикається зі викликами забезпечення стабільності функціонування та самозарадності в розрізі покриття своїх операційних витрат. Створення та функціонування сталої фінансової моделі стає особливо актуальним в контексті воєнних дій, коли держава не має ресурсів для стабільного фінансування та їх розвитку.

Метою та завданням дипломної роботи є пошук методів для трансформації фінансової моделі мистецької інституції та формування її довготривалої стійкості. Робота включає аналіз міжнародних та українських практик ревіталізації промислової спадщини, а також описує законодавчі обмеження в імплементації подібних проєктів в Україні. Аналізуючи потенційні джерела фінансування культурно – мистецьких інституцій та проблематику  залежності від грантових програм, в роботі розробляється та тестується змішана організаційна структура інституції. Даний формат передбачає комбінацію програмно – комунікаційного та операційно – фінансового блоків, що разом балансують та доповнюють один одного. Важливим ціннісним аспектом, та одночасно фінансовим обмеженням проєкту, стає фокусування на якісно – інтелектуальній  складовій пропозиції та обмеження комерціалізації діяльності. 

Дипломна робота, на прикладі культурної інституції Арт-центр “Фабрика Повидла”,  аналізує потенційні джерела фінансування через комерційні та некомерційні активності. Через залучення та використання усіх ресурсів арт центру, розробляється цілісна фінансова модель інституції. 

Метою на результатом навчання за програмою і Key Executive MBA, є застосування та тестування новітніх практик та методологій в діяльності культурної інституції. Формування ціннісної пропозиції на базі унікального культурно – мистецького продукту, а також, формування сталої команди інституції. 

Стратегічно дана робота, може стати своєрідним практичним путівником для подібних ініціатив в Україна та прикладом позитивного впливу ревіталізації промислових об’єктів. 

    Автор: Тетяна Федорук
Науковий керівник: Артем Корнецький