Щомиті обсяг інформації спрямованої на споживача у світі зростає. Її стає настільки багато, що увага людей перевантажується, і пробитися через цей потік компаніям стає все складніше і складніше. Тому якісна комунікаційна стратегія займає визначальну роль у приверненні уваги та формуванні взаємовідносин між компанією та споживачами. Компанії витрачають величезні ресурси на пошуки такої комунікації. Вибір хибної стратегії може призвести до значних втрат. Тому ми задалися ціллю — знайти способи як зменшити витрати на пошук якісної комунікаційної стратегії.
За цей рік ми провели дослідження того як маркетологи складають комунікаційну стратегію і з якими проблемами вони стикаються. В результаті, зробили MVP і назвали його Альфред. Врешті, запустили для обмеженої аудиторії для того, щоб потестувати початкові гіпотези та зрозуміти як розроблене рішення сприймається цільовою аудиторією. З одного боку, раді були отримати схвальні реакції та перші продажі. З іншого, отримали нові знання, адже мотивація щодо покупки Альфреда відрізнялася у споживачів від нашої початкової гіпотези. Ці розбіжності змусили нас переглянути власну маркетингову стратегію. Ми знову переглянули відповіді на питання:
– чи правильно ми розуміємо проблему цільової аудиторії?
– чи якісно ми комунікуємо цінність Альфреда?
Таким чином, ми залучили у команду третього співзасновника з сильними компетенціями в маркетингу.
На даному етапі, проводимо додаткові воркшопи всередині команди для того, щоб звузити цільову аудиторії та максимально чітко її сформувати. Це дозволить рухатися далі у наших дослідженнях споживачів — проведенні додаткових глибинних інтерв’ю серед наявної бази клієнтів інших наших продуктів. Сподіваємося що ці дослідження дадуть чіткіше розуміння проблем споживачів та яку “роботу” має виконати для них Альфред. Маючи ці знання, наша ціль більш чітко сформувати маркетингову стратегію просування продукту: визначити середовище де краще просувати, який основний посил має бути, до яких емоцій та болів апелювати. Також маючи вужчий фокус на вужчу аудиторію дозволить нам сформувати план розробки продукту так що додавати тільки дійсно необхідні функції які прямо впливають на вирішення проблеми користувача.
За час роботи над Альфредом та навчання в бізнес школі багато чому вдалося навчився з нуля чи покращити існуючі навички. Найбільшою точкою росту стало усвідомлення того, що недостатньо лише технічно зробити продукт, ще потрібно вміти його продати. А для цього у нашому арсеналі мають бути відточені навички командної роботи, вміння вести переговори, розуміння бізнес процесів на всіх стадіях розвитку продукту. На додачу, важливо знатися на маркетинговій складовій: визначення ринків та ніш, просування та комунікаційна стратегія; продажах: як і де схиляти потенційних користувачів до покупки; та юридичних аспектах: право інтелектуальної власності, контракти із співзасновниками чи працівниками. Ці всі речі мені вдалося значно прокачати за час перебування на програмі Інновацій та Підприємництва. Не завжди чітко є розуміння що ті чи інші речі отримав з конкретного модуля, про є загальне відчуття опори у вигляді комплексних знань та кола нових контактів серед викладачів та студентів.
Автор: Роман Козак
Науковий керівник: Іван Петренко