На прохання Львівської бізнес-школи УКУ Жоао Перре Віана, консультант бізнесу у 9 країнах Європи та Азії, викладач EADA у Барселоні та LvBS, дає поради для українських стартапів про те, як досягнути успіху.
«80% моїх порад будуть корисними будь-якому підприємцю, не важливо, чи це підприємці в Україні, Португалії чи Іспанії. Адже ми бачимо все більше, що підприємці, які започатковують нові бізнеси, уже думають та оперують глобальним мисленням. Виходячи з цього, мої поради підійдуть кожному, хто розпочинає сучасний бізнес», – зазначив Жоао Перре Віана.
Спочатку Жоао дав універсальні поради для стартапів:
«1. Головна порада полягає у ставленні та мотивації. Адже вона актуальна для будь-якої галузі чи індустрії, в якій ви хочете бути присутнім. І я щиро рекомендую усім, хто розпочинає чи думає розпочати бізнес, бути гнучким. Вам доведеться мати справу з такою кількістю змінних, що якщо ви не будете гнучкими, ви зламаєтеся дуже швидко. Отже, будьте гнучкими!
2. Оскільки вам доведеться мати справу з великою кількістю змінних, щось буде вдаватись, щось ні, а щось йтиме своїм шляхом. Але якісь речі постійно змінюватимуться. Та ви повинні бути оптимістом. Зберігайте оптимізм, тоді вам легше буде вижити у час невизначеності, у час зміг. Також ви повинні, не зважаючи на усі труднощі, уявляти у позитивному контексті, куди ви рухаєтеся. Врешті, якщо ви втілюватимете попередні дві поради, гнучкість та оптимізм, вам буде легше розуміти, куди ви прямуєте. Адже у процесі ви будете змушені щось змінювати, але, якщо попри це у вас зберігатиметься це позитивне бачення і розуміння, вам буде легше шукати орієнтири. Гадаю, це найкраща порада для того, хто будує щось нове у розумінні бізнесу.
3. Дуже важливо для будь-якого підприємця зберігати найвищий рівень зацікавленості. Закарбуйте це собі у мозку і постійно підживлюйте свою цікавість. З одного боку, ви постійно «живитесь» від новацій, новин, нових підходів та незвичних ракурсів. І не обов’язково це мають бути речі, які стосуються вашої сфери діяльності. Врешті, спробуйте робити щось на межі, адже такими чином ви будуєте зв’язки. Тоді трапляються неймовірні речі, наприклад, народжуються інноваційні ідеї. Зазвичай, це справді найшвидший шлях для створення проривних інновацій».
Читайте також: Мисліть глобально: 5 порад від Жоао Перре Віани для власників бізнесу
Окрім цього, експерт дав поради для українських інноваторів та підприємців, аналізуючи умови та середовище їхньої роботи:
«Ви маєте усвідомити і прийняти те, що англійська є основною мовою вашого бізнесу. Не українська, не російська, не португальська. Це – англійська. Саме вона розвиватиме та відкриватиме вас, ваші горизонти та широти.
Мені здається, що це неймовірно складно для українських підприємців, молодих і не дуже, створювати щось на базі старих моделей. Що я маю на увазі під старими моделями? Сфери, де закон ще не стоїть на захисті вашого бізнесу, і ви не можете впливати на дуже багато речей. Але, кажучи це, я вірю, що якщо ви будете розвивати digital-складову у своєму бізнесі, розширювати свої кордони та активності, співпрацюватимете з іноземними партнерами, це допоможе вам розвиватися.
Виходьте за межі. Захищайте свій бізнес, адже, якщо ви маєте зовнішніх, іноземних партерів, у вас з’являється більше можливостей захистити свій бізнес. Ви будете,так би мовити, на безпечнішому боці.
На завершення скажу: шукайте прагматичний підхід. Я розумію, що дехто хоче змінити світ уже завтра, але треба розуміти – це може зайняти трошки більше часу. Тож починайте з малих речей, з меншими ризиками та нижчими інвестиціями. Але прагніть до зростання. Робіть усе можливе, аби якнайшвидше вчитися, тоді цей ріст прийде. Успіхів!
Жоао Перре Віана є засновником інвестиційного фонду «LeonardShop»; викладає курси «Підприємництво та інновації» на програмі MSс in Innovations and Entrepreneurship та «Розвиток бізнесу» на програмі MSс in Technology Management у LvBS.
Отримав ступінь магістра права у Лісабонському Незалежному університеті (Universidade Autónoma de Lisboa) (1997) та MBA у Школі менеджменту м. Ґент імені Влеріка Льовена (2003) у Бельгії. Паралельно зі своєю професійною діяльністю 1999 року він також здобув післядипломну освіту з маркетингу в IPAM, а 2000 року ще і післядипломну освіту з менеджменту у INDEG-ISCTE.