Створення та реалізація стратегії виходу на ринок суббренду існуючої компанії у сфері рекрутингу

Коли у 1990-тих роках компанії почали шукати способи оптимізувати свої витрати, популярності почав набувати процес передачі компанією частини її завдань або процесів стороннім виконавцям на умовах субпідряду. Нам зараз це відомо як “аутсо́рсинг” (англ. outsourcing; укр. підрядництво). Пізніше почали виникати також інші моделі базовані на тому ж принципі, зокрема “аутстафінг” (з англ. outstaffing – діяльність із надання персоналу). У таких моделях компанії отримують доступ до глобального ринку спеціалістів, і можливість оптимізувати свої витрати. Працівники в свою чергу виходять на глобальний ринок праці та мають великі можливості у пошуку вакансій.

Глобальна пандемія COVID-19 ще більше посприяла розвитку аутсорсингу та аутстафінгу, доводячи, що багато професій та завдань можна виконувати віддалено, а управління командою в такому форматі може бути не менш ефективним. Аутсорсинг та аутстафінг, які раніше асоціювались з такими поняттями як “дешевий”, “швидкий”, “ненадійний” (у певних випадках) трансформувались у ефективний спосіб знайти талановитих спеціалістів не обмежуючись кордонами. Для країн що розвиваються і зокрема для України, це стає потужним сектором, що сприяє розвитку економіки.

У даній роботі описується розробка стратегії виходу на ринок компанії, яка займається пошуком працівників та рекрутингом для бізнесів базованих на західних ринках. Початково, компанія діяла у сфері аутсорсингу розробки програмного забезпечення та рекрутингу технічних спеціалістів. Проте, помітивши зміни у підході клієнтів до роботи з віддаленими працівниками та зростаючий попит на не технічних працівників, компанія взялась досліджувати новий напрямок. Було проведено аналіз ринку, конкурентів, а також великий акцент був саме на визначенні і дослідженні цільової аудиторії.
Гіпотеза стосовно зміни сприйняття аутстафінгу як способу зекономити гроші до можливості знайти хороших спеціалістів без обмежень кордонами була підтверджена. Як цільовий ринок для пошуку талантів було взято Україну, Польщу, трохи пізніше Південну Африку. У своєму позиціонуванні ми поставили акцент на кваліфікацію, культурну схожість, та високий рівень англійської мови. Цим самим відбудовуючись від рекрутингу у Індії чи на Філіппінах, з якими ми безумовно не можемо конкурувати по ціні.

Робота над цим проектом тривала декілька місяців, протягом яких детально вивчався ринок, конкуренти та цільова аудиторія. Інформація яку було отримано показала існуючий попит та перспективу у розвитку нового бізнес напрямку, а маркетинговий аналіз допоміг прийняти рішення про виведення цього напрямку у новий суббренд. Таким чином, ми мінімізували ризики для головного бренду, змогли вийти на нові ринки та диференціювали послуги компанії аби переконатися, що клієнти знають, що вони отримують

 

Автор Марта Рогач

Науковий керівник Тарас Василишин