Перехід до концепції програмно-визначених автомобілів (Software Defined Vehicles або SDV) відбувається на фоні швидкого розвитку технологій, що робить цю тему надзвичайно актуальною. Сучасні вимоги до автотранспорту, такі як безпека, ефективність, та екологічність, вимагають більш гнучкого підходу, який може забезпечити лише SDV (функції авто визначаються програмним забезпеченням і авто еволюціонує з часом також через програмне забезпечення, як ваш смартфон). По суті авто стають дуже складним компʼютером на колесах.
Проте, разом із перевагами приходять і виклики. Виробники автомобілів стикаються з рядом проблем у впровадженні програмних продуктів у свої автомобілі. Одна з ключових проблем полягає в забезпеченні сумісності та інтеграції програмного забезпечення з різними системами, які вже використовуються у виробництві автомобілів. Це може бути складним завданням через різні стандарти та технології, які використовуються у цій галузі. Крім того, виробники також стикаються з проблемами відповідності до регулятивних вимог, оскільки автомобільна промисловість підлягає строгим правилам і стандартам щодо безпеки та екологічних показників. Недоліки в програмному забезпеченні можуть призвести до серйозних наслідків для безпеки та надійності автомобілів, тому виробники повинні ретельно тестувати та вдосконалювати свої програмні продукти перед їхнім впровадженням на ринку. Виробники авто потребують допомоги, що б впоратись з цими викликами від багатьох гравців ринку.
Останні 6 років я і моя команда присвятили фокусу на роботу з Автомотів клієнтами, де ми спостерігали складнощі, з якими вони стикаються у впровадженні програмного забезпечення. Одна з основних проблем, яку ми бачили, це архаїчна і фрагментована програмна і ІТ інфраструктура, яку мали і досі мають багато автовиробників, яка не може впоратись з задачами і викликами сьогодення. Проблеми з інфраструктурою викликали постійні затримки з виходом програмного забезпечення і негативно впливали, як на якість так і на вартість розробки. Ми почали шукати потенційне рішення, і воно було знайдено завдяки інноваціям в хмарних рішеннях (особливо від AWS), спрямованих на автовиробників. Маючи всю необхідну технічну і доменну експертизу, наша команда швидко зробила Архітектуру потенційного рішення, яке ми змогли провалідувати безпосередньо з Автомотів командою AWS, де отримали схвальні відгуки і підтвердження наших гіпотиз.
Після цього ми звернулись до компанії GlobalLogic, що б отримати інвестиції під розробку:
● Інфраструктурного хмарного фреймворка для автовиробників
● Демонстратора частини фунціоналу
● Акселератора, який би допоміг пришвидшити реалізацію проекта
Після успішного отримання інвестицій, ми змогли за 3 місяці реалізувати і створити плановані артефакти і почали активно спілкуватись з клієнтами про наші ідеї і рішення. Результати, які ми отримали за 6 місяців:
● Провалівували і виклали наше рішення на AWS і Azure маркетплейс і отримали декілька прямих запитів від клієнтів
● Написали White Pater про SDV і роль інфраструктури і отримали 10 тисяч унікальних переглядів
● Представили наше рішення 15 клієнтам і отримали цінний фідбек
● Виграли внутрішню нагороду за інновацію Hitachi Monozukuri Award
● Отримали першого пілотного клієнта і проект з доходом, який в 4 рази перевищує первинні інвестиції
● Презентували наше рішення на CES 2024 разом з AWS
Останні 9 місяців були дуже насиченими з точки зору досвіду і принесли дуже багато цінних інсайтів. Безпосередньо я навчився:
● Набути досвід внутрішнього R&D
● Правильно робити внутрішні інвестиційні пропозиції і прописувати бізнес кейси
● Валідувати гіпотези з клієнтами і партнерами (кожна зустріч з клієнтами вносила покращення в наше рішення завдяки зворотному зв’язку)
● Краще розуміння позиціонування нашого рішення, а також як його продавати і адаптувати під різних стейкхолдерам
● Як отримати перший пілотний проект, завдяки існуючим клієнтам
● Важливість постійної ітерації і покращення продукту, особливо враховуючи динаміку на ринку і кроки конкурентів
● Формувати команду, яка може реалізовувати такі інноваційні проекти
● Активувати потрібних стейкхолдерів і активно промоутери рішення всередині компанії
Ми отримали позитивну валідацію ринку на наше рішення, а також необхідний досвід для
того, щоб виконати цілі на наступний фінансовий рік:
● Отримати 2 нових клієнти за рахунок нашему рішенню
● Отримати 3 мільйони доходу в наступному фінансовому році, за рахунок сервісів, побудованих навколо нашого рішення
● Навчитись ефективно працювати з маркетингом в просуванні і позиціонуванні
Автор – Найда Сергій





















