Блог інноваторів: Як потрапити до магічних 0,3% успішних стартапів?

15 Гру 2017

Статистика показує, що в реальності більше ніж 99,7% стартапів зазнають невдачі, так і не перетворившись на успішний бізнес. Як же зрозуміти, який саме продукт буде золотою жилою та приведе тебе до успіху?  Про це пише у своєму блозі учасниці Магістерської програми з інновацій та підприємництва Анастасія Глущенко.

AH

Як побудувати стартап та який його життєвий цикл – на третьому модулі «Основи технологічного бізнесу» учасникам Магістерської програми з інновацій та підприємництва розповів викладач Денис Довгополий, засновник та керуючий партнер Growth Up Group.

Анастасія розповідає: «Третій навчальний модуль розпочався з історії створення Кремнієвої долини – регіону в штаті Каліфорнія з найбільшою щільністю високотехнологічних компаній, регіону, де взяв свій початок технологічний бум. Цей невеличкий клаптик землі недалеко від Стенфордського університету всього лише за пів століття завоював звання найбільш інноваційного регіону світу з найвищими цінами на  нерухомість. Як же стати почесним членом клубу компаній, розташованих у Кремнієвій долині?

Статистика показує, що в реальності більше ніж 99,7% стартапів зазнають невдачі, так і не перетворившись на успішний бізнес. Як же зрозуміти, який саме продукт буде золотою жилою та приведе тебе до успіху?  Щоб вияснити це, розпочнемо з поняття стартап там чим стартапи відрізняються від інших компаній.

AH2

Перш за все, стартапи – це дуже ризиковий бізнес, який у випадку успіху, дає можливість росту в 3 рази за 9 місяців! Крім цього, як вже зазначалось, лише 0,3 % – це справжні success stories, такі як Google, Facebook, AirBnB та інші.

По-друге, цикл життя стартапів становить від 5 до 7 років, після чого він або перетворюється в глобальну корпорацію або потерпає фіаско. На чолі таких компаній, як правило, стоїть підприємець, який відрізняється від керівника корпоративного світу гнучкістю та інноваційним підходом до ведення бізнесу.

Не менш важливим для розуміння циклу життя стартапів є розуміння категорії споживачів інноваційної продукції. Хто ж вони – Innovators, Early adopters, Early та Late majority та загадкові Laggards? Підсвідомо починаєш приміряти роль кожної з цих категорій на себе, коли ти вперше користуєшся новим продуктом та в тебе тільки починає складатись певне враження про нього. Але в будь-якому випадку, коли ти краще розумієш модель поведінки кожної з цих категорій, ти краще розумієш, на якому з етапів життя твого продукту формується кожна з них.

А далі – найцікавіше. Детальніше починаємо розглядати як правильно виміряти об’єм ринку, як правильно побудувати проектну команду, створити маркетингову компанію та чому ми повинні залучати гроші лише тоді, коли вже зробили все, що могли зробити й без них. Та найголовніше – як знайти інвестора, який би повірив в твій проект так же, як і ти. 

AH3

Перед тим як розпочати пошуки «свого» інвестора, кожен підприємець має бути підготовлений на всі 100% та мати набір основних документів: executive summary, розширену версію свого проекту та бізнес-план (але не більше 20 сторінок). Цікавим відкриттям особисто для мене був Sequoia Test, основною ідеєю якого є те, що опис твого проекту має вміститися на візитній картці. Якщо ти не можеш донести ідею свого проекту таким чином, то, скоріше за все, інвестор навіть не встигне зацікавитись твоєю ідеєю.

Читайте більше. Блог інноваторів: 5 бізнес-моделей для стартапів

Особливо допомогла інформація про те, як працює венчурний фонд та що трапляється з грошима інвестора після продажу стартапу, а також як нараховується частка інвестора в бізнесі та на яких етапах вона конвертується в реальний прибуток.

Ці три дні насичених та надзвичайно інформативних лекцій допомогли нам скласти більш ґрунтовне уявлення про життєвий цикл стартапу з моменту виникнення ідеї і до перетворення його на глобальний бізнес, на кшталт. таких гігантів як Google та Facebook. Нарешті всі частинки пазлу складаються  в одне ціле, а ідеї починають перетворюватись в реальні життєздатні проекти!».