Як правильно підбирати команду? 5 порад для малого бізнесу

25 Тра 2015

Львівська бізнес-школа (LvBS) Українського католицького університету та інтернет-портал Твоє місто розпочинають проект «Як ефективно управляти малим бізнесом?». У серії матеріалів фахівці LvBS розкажуть про те, як розпочати бізнес; як налагодити роботу у команді; які інструменти допоможуть при веденні бюджету; просуванні та продажах. У першому матеріалі розповімо вам 5 складових успішного управління персоналом у малому бізнесі. Команда працівників у малому бізнесі подібна до сім’ї: всі працюють тісно, добре один одного знають, важко приховати таємниці, люди прагнуть тіснішого спілкування. І, головне, зазвичай, всі роблять все і відповідальність розподіляють досить розмито. Це природній стан і він має свої суттєві переваги, які роблять бізнес життєздатним. Однак, щоб так було насправді, варто взяти до уваги такі важливі моменти:

 

1. Сім’я є міцною, якщо всі її учасники поділяють спільні цінності. Тому власнику у команду потрібно відбирати людей, які насамперед, слідують у житті тим самим цінностям, що і він. Перед тим, як кидатись з головою у пошук та відбір кандидатів, візьміть паузу і подумайте: «Якими є мої цінності як власника? Яких цінностей мають дотримуватись люди, яким я довіряю свій бізнес?». Питання іноді непрості, але вкрай важливі. Люди із конфліктуючими цінностями не зможуть співпрацювати, мимоволі будуть руйнувати команду та компанію.

2. Кожна організація має свої цілі, яких вона прагне досягнути. І кожна людина, яка приходить в організацію, теж має свої цілі, які вона хоче втілити, працюючи в цій організації. Важливо ще на етапі знайомства з кандидатами дізнаватись, чого вони очікують від роботи в компанії, яких цілей вони хочуть досягнути. І співставити це з можливостями, які є в організації. Чим більше співпадають цілі, тим більше самомотивованими будуть працівники, і тим менше додаткових речей треба буде робити власнику, щоб підтримувати бажання команди віддаватись справі.

3.Часто постає питання: брати вже готових фахівців з досвідом роботи чи молодих недосвідчених й інвестувати час та кошти у їх розвиток? Це залежить від того, як швидко потрібно розвивати бізнес, чи є часові та фінансові ресурси і чи готовий власник бізнесу ризикувати, стати в певній мірі «кузнею кадрів». Якщо сфера бізнесу є непростою та є суттєві  обмеження в ресурсах, – беріть готових фахівців, які будуть слідувати «потрібним» цінностям і мати матимуть  спільні з компанією цілі.

4.Компанії для досягнення стратегічних цілей потрібно ставити кожному працівнику конкретні, вимірні, досяжні, складні цілі з чітко визначеним терміном виконання. Так-так, SMART – цілі – це один з основних інструментів результативності. Практикуйте такий підхід і вимагайте якісного виконання. Запроваджуйте виконавчу дисципліну і дотримання своїх зобов’язань кожним працівником відразу, щоб потім не доводилось змінювати культуру байдужості та роботи абияк, бо це вже дуже складна справа.

5. У винагороді, матеріальні та нематеріальній,  потрібно користуватись підходом «кожному за результатами роботи». Для цього і потрібні SMART-цілі, щоб після виконання, мати можливість об’єктивно оцінити результат та адекватно і справедливо розподіляти винагороду (як заробітну плату, так і премії, бонуси та нематеріальні способи визнання). Для людей важливо за докладені зусилля отримати очікувану, цінну для кожного винагороду і, щоб ця винагорода була справедливою.

Щоб знати, кого і як винагороджувати, розмовляйте з вашими працівниками, пізнавайте їх, прагніть зрозуміти їхні справжні потреби і створіть можливість задовольнити ці потреби у вашій компанії. Тоді у вас буде найбільш мотивована, лояльна та віддана команда. А це неабияка конкурентна перевага, часто найважливіша.

Ольга Садоха, викладач управління персоналом Львівської бізнес-школи УКУ

Джерело: Твоє місто