Як пройшов краш-тест ідей проектів інноваторів перед бізнес-експертами

5 Бер 2020

Як перетворити свою ідею у бізнес, над чим працювати, що покращити, як створити продукт? Учасникам програми MSc in Innovations and Entrepreneurship вже після перших кількох навчальних модулів вдалось «пропітчити» свою бізнес-ідею перед 17-ма експертами  – власниками та керівниками бізнесу, випускниками й учасниками магістерських програм Key Executive MBA, MSc in Innovations and Entrepreneurship.

34 бізнес-ідеї і 17 експертів на все про все 5 хв. на презентацію.

Олександр Баворовський («Родинна ковбаска»), учасник програми Key Executive MBA

Це було дуже круто. Представнику бізнесу корисно ділитись із молодшим поколінням своїм досвідом. При цьому я почув багато важливого від них самих. Учасники програми інновацій MSc in Innovations and Entrepreneurship мають цікаві ідеї. Їхні проекти стартапів надихають. Насправді, я вражений, адже вдало інвестував свій час. 

Запам’яталася ідея з вирощуванням цвіркунів і їх подальшої переробки. Це щось нове, чого ще немає на ринку. Цікавими є ідеї розробки систем замовлень у дошкільні навчальні заклади та виробництво здорових хлібобулочних виробів. Щодо останнього проекту, то я також працюю у цій сфері і,  думаю, зміг дати учаснику корисний фідбек.

Юлія Бикова, учасниця програми, власниця грумінг салону

Це було дуже корисно. Я спілкувалась із трьома експертами, і всі троє подали абсолютно різні ідеї. Порадили людей, із якими я можу сконтактуватись. А ідей стільки, що я не знаю, що з ними робити. Дуже задоволена. 27 грудня я лише відкрила свій салон, але крок за кроком впроваджую ті зміни, які порадили експерти. Перше, що я зроблю  – сконтактуюсь із учасниками програми з маркетингу і звернувся до них за фаховою порадою щодо просування.

Ярослав Чарковський, CEO у компанії CharStudio, випускник програми MSc in Innovations and Entrepreneurship (2014 р.) 

Це було однозначно цікаво. Настільки різні ідеї в учасників програми: від чогось дуже фізичного до чогось віртуального. Мені здається, що я зміг порадити багато цікавого, дати перспективу в тому, що очікується на виході, як взагалі підходити до вибору ідеї. 

Багато хто шукає ідею, спираючись на свої потреби, а не відштовхуючись від того, чи він цим справді хоче жити і роки над цим працювати. Але в багатьох учасників є цікаві рішення: якщо їх накласти на інновації, сучасні ідеї та підходи, то можуть вийти класні продукти.  Проте над цим потрібно дійсно працювати. Важливо, що більшість учасників це розуміє. 

Дізнатися про навчання на програмі  MSc in Innovations and Entrepreneurship

Запам’ятався проект Юлії, яка відкрила грумінг салон. Цей проект цілісний. Ми придумали, як можна залучати людей ще на тому етапі, коли в них лише з’явилося бажання завести тварину. Як ставати сервісом повного циклу, нагадувати клієнтам, що їм потрібно зробити щеплення тваринам, нагадувати про догляд тощо. Це додаткова цінність для клієнта. Юлія за кілька місяців навчання перейшла від ідеї до конкретних кроків, реалізувала проект, має перших клієнтів – і це дуже круто.

Інга Дробінова, учасниця програми, власниця юридичної компанії

Це було супер. Адже експерти, яким я презентувала свій проект – це люди з різних сфер, з різним досвідом, різної вікової категорії. Кожен має своє бачення. Часом думки протилежні, але й у цьому вся цінність, тому що ти дивишся на свій бізнес під одним кутом, а тобі показують інші сторони, на які ти не завжди звертав уваги, не завжди думав, що для людей це важливо, чи навпаки. І плюс –  це такі полярні точки зору людей ззовні. У результаті за 5 хвилин ти отримуєш безліч цінних думок для аналізу.

Програма розвитку ідей Pre-development. Реєстрація ще відкрита!

У мене юридична компанія, яка спеціалізується на бізнес-супроводі саме малого бізнесу. Ми працюємо виключно прозоро і я вчу малий бізнес, як вибудовувати свої відносини з державою нового зразка. Тобто не йти шляхом, коли ви підсаджується на голку «рішати питання». Я за те, щоб 1 раз виграти війну, і таким чином показати, що ти будеш діяти інакше. Це можливо зробити і я доводжу це статистикою виграних справ, вирішених переговорів, для того, щоб бізнес міг розвиватися легально. Ви навіть не уявляєте, яка інноваційність в тому, що ти вирішив працювати виключно чесно. І це суперскладно насправді. Але я показую позитивну статистику і для цього використовує величезний арсенал знань, досвіду, вмінь. І одна з причин, чому я прийшла в бізнес-школу –  ще краще зрозуміти, як захищати цей бізнес, де його слабкі місця, знати, які в нього виклики, ризики і одразу формувати свої юридичні рішення, враховуючи цей бекграунд – і давати глибокі прораховані рішення, щоб вони могли ефективно працювати. Моя головна ціль: створити все можливе, щоб для бізнесу були  комфортні умови, а не дикий ринок, яким він є зараз. Щоб він міг розвиватися і вирішувати ті цілі, які перед собою ставить. 

Ксенія Нема, учасниця програми

Я працюю в музичній індустрії, на жаль, експертів з цієї сфери тут нема. Але, попри це, я отримала цінні поради, і зупинилась на тому етапі, коли можна вже починати працювати і втілювати свою ідею. Я отримала багато порад. І мені також було корисно й почути думку людей, які не мають відношення до цієї індустрії і ніколи не працювали у схожих проектах, тому що від них я отримала фідбек про те, як потрібно доносити свою ідею до людей з інших сфер. Мій проект стосується аналізу даних для тих, хто виробляє музику. 

Іван Петренко, керівник Центру підприємництва УКУ

Я встиг почути шість ідей, чотири з яких надзвичайно цікаві. Одні учасники вже розробили  прототип і працюють над залученням перших клієнтів – і це круто. Основна порада для більшості людей: починати на найбільш ранніх стадіях валідацію ідеї, проводити глибинні інтерв’ю, йти до людей, не працювати над своїм продуктом наосліп, виходячи лише з власних міркувань. Виходити за рамки, шукати релевантні рішення, дізнаватися в потенційних клієнтів про основні проблеми, аналізувати, чи твоя ідея задовольняє потреби клієнтів,  створює додану вартість, вирішує якусь проблему. Тоді вже працювати над прототипом і одразу пробувати його продавати, дивитися, чи є реальні клієнти. Чим більше буде таких розмов, тим більше буде помилок, але це будуть якісні помилки. Швидкі помилки, які нічого не будуть коштувати, і це важливо.