Що турбує українських HR’ів: 5 запитань до Наталки Шпот

Що найбільше турбує досвідчених HR-менеджерів, та тих, які лише почали протоптувати свій шлях у цій сфері? Які виклики з’являться перед ними вже в цьому році, та яка їх справжня роль – партнера чи мами-квочки? Про все це можна було дізнатися на зустрічі-презентації програми LvBS «HRM у бізнесі» з академічною лідеркою програми, викладачкою Наталкою Шпот.

Shpot

Як зазначила на початку зустріч Наталка Шпот: наразі Україна не створила своїх НР-трендів, лише підхоплює те, що приходить ззовні. «На сьогодні зміст тісно пов'язаний з цінностями, тому що глобальна система безпеки й довіри порушена. Чим компанії можуть відрізнятися, аби зацікавити працівників? Не тим, що продукують, а тим, як організовують робочий процес. Тому на перший план виходять зручності і вдало організована робота. Перемагають ті, хто вміє обійти правила. Відмінність компанії не в продукті, а в тому, як вона побудована зсередини», – додала спікер.

Shpot

На її думку, ключовим на сьогодні є відносини працедавець-працівник. Залучення і задоволення працівника залишаються, на перший план виходять завдання: щоб працівнику було зручно працювати, щоб йому було зручно організовувати роботу. Культура та лідерство теж невід’ємні речі, які переходять у бачення та спонтанність. Завдання HR – це готовність реагувати на ті речі, які виникають мало не щодня. «Створення команд – це те, в чому ми на сьогодні програємо. Команда – це там, де зберігаються відмінності, але де виникає синергія. Нам дуже потрібно навчитися формувати команди, а далі – мережу команд», – додає Наталка Шпот.

«Людям потрібно бути продуктивними. Завдання HR-менеджера – допомогти працівнику стати продуктивним, через підтримку, усунення перешкод тощо. Роль HR-менеджера – стати партнером, фактично, стати другим коником в упряжці. Аби справді бути партнером, потрібно вчитися і працювати над собою», – наголосила вона.

Shpot

Серед основних HR-трендів Наталка Шпот виокремила:

• Different by design
• Employee experience
• Culture and leadership
• Data analisis
• Digitalization
• Teamwork and engagement
• Expertize

Shpot

А що ж у цьому контексті найбільше турбує HR-фахівців в Україні? Ми зібрали основні питання, що ставили HR’и Наталці Шпот та пропонуємо відповіді на них від академічної лідерки програми «HRM у бізнесі»:

В якому напрямку рухається нині HR в Україні?

Зараз той час, коли HR може диктувати бізнесу, що йому потрібно. Ми повинні працювати над організацією процесу. Ми знаходимося у ситуації співтворення з керівництвом. Говоріть так, щоб до вас дослухалися.

З якою найбільшою проблемою ви зіштовхувалися у своїй практиці, якою була найскладніша ситуація?

У мене зараз якраз така ситуація, коли у компанії, де я працюю – 2500 людей. І кожен приходить зі своєю проблемою. Але потрібно знайти корінь цих проблем і тоді все стане просто.

Я працюю в ІТ-компанії, де, здавалося б, створені всі комфортні умови для працівників: гнучкий графік чи віддалена робота – те, про що більшість так мріє. Та у них все є, а щастя немає, чому так?

Коли іграшка не приносить щастя, це не через те, що погана сама іграшка. Ми дуже часто плутаємо задоволення і радість. Задоволення ми отримуємо від того, коли є комфорт, а радість приходить тоді, коли є досягнення. Коли потрібно «піднатужитись», пробігти і здобути результат – тоді буде радість. Я можу лише сказати, що цим людям, мабуть, бракує викликів, якісних професійних викликів, цікавих задач.

На Заході вже є розуміння, що HR– це бізнес-партнер, а у на це досі така собі «мама-квочка». Від чого це залежить?

Це залежить виключно від нас . У нас недостатньо ще експертизи. Не достатньо прийти і сказати, що я ваш бізнес-партнер, потрібно ним бути. Але, коли є функція НR-менеджера в компанії і є така позиція загалом, то це вже добре. Переконати когось у чомусь можна або результатом, або аргументами, або емоціями.

Як довести до людей необхідність змін, якщо їм і так комфортно працювати?

Спочатку потрібно визначити, чи людина голодна чи сита? Застосувати «дизайн-мислення», чого також вчать у Львівській бізнес-школі УКУ. Якщо ви знатимете реальні потреби людей, то не відчуватимете опору. У будь-якому випадку їх потрібно переконувати, показати їм ціль і тоді все стане простіше.

Shpot

Нагадаємо, у LvBS триває рання реєстрація на програму «HRM у бізнесі». Маєте запитання? Звертайтеся до координатора програми: Лідія Маковська, +38 (067) 672 58 00 або пишіть на: lmakowska@lvbs.com.ua.