Нещодавно у стінах Бізнес-школи УКУ ми мали нагоду знову зустрітись з LvBS Club. Цього разу це була унікальна можливість працювати над кейсом разом з СЕО «Кормотех» Ростиславом Вовком та маркетинг-директором Ігорем Блистівом та говорити про труднощі і можливості, які компанія переживає з виходом на світовий ринок.
Ба навіть більше, ми разом з Ростиславом та Ігорем спробували будувати стратегію виходу на новий ринок, шукати точки диференціації та проживати цей досвід компанії разом з учасниками та її власниками.
Отож, якщо ви шукаєте шляхів і дивитеся на іноземні ринки, ділимося з вами порадами від Ростислава Вовка з прожитого, часом болючого, досвіду компанії «Кормотех»:
1. Рішення щодо вибору ринку залежать від довготермінової стратегії. І внутрішні процеси та готовність компанії є не менш важливими, ніж продукти. Бо дуже часто за перспективою стрімкого зростання ми можемо не помітити того, що компанія не встигає організаційно і зруйнувати компанію та команду.
2. Не варто опиратись виключно на власний досвід та чуття при виборі нової країни: ретельна домашня робота перед майбутнім виходом на новий ринок конче необхідна.
3. Треба досліджувати та розуміти менталітет країни, в яку плануєте заходити зі своїм продуктом, а ще краще – мати там надійного партнера.
4. Вихід на зовнішній ринок – це гра в довгу, тут немає швидких результатів.
5. Продукт для європейського ринку має бути відмінним від того, який ви пропонуєте на локальному ринку. Тут мова йде не про якість, а про компоненти, які є специфічними, адже різні ринки мають свої особливі показники. Зокрема, продукти, які можна сертифікувати там чи тут.
6. Врахуйте, що повномасштабно вийти на новий ринок часто неможливо через недовіру місцевих дистриб’юторів: тут у нагоді стануть персональні торгові агенти.
7. Коли продукт відповідає вимогам ринку, конкурентному середовищу та потребам споживача, у вас більше шансів досягти успіху на цьому ринку.
8. Якщо плануєте виходити на міжнародну арену, то беріть участь у виставках за першої ж нагоди, більше того – шукайте ці нагоди самі.
9. Пам’ятайте, з першої виставки неможливо привезти багато клієнтів. Але не можна робити перерви у виставках, бо як тільки ви зникнете – ви вже не зможете завоювати довіру клієнта знову.
10. Будьте голодними, бо в Європі вже все добре і тамтешні виробники задоволені 2% зростання: від ваших амбіцій буде залежати чи зможете ви порушити статус-кво в умовах усталеного ринку.
Поки ви оцінюєте власні бізнеси з точки зору перспективи міжнародного масштабування, ми вже готуємо наступну зустріч у межах спільноти LvBS Club. Стежте за нашими анонсами, далі буде не менш цікаво та пізнавально!
LvBS Club з 2019 року справді став якісним майданчиком для спілкування та обміну досвідом малого та середнього бізнесу, де відбувається генерування нових ідей та створення нових можливостей. Разом ми стаємо сильнішими та творимо сильну країну. Стати членом Клубу можна після навчання на середньострокових програмах Бізнес-школи УКУ.