«Коли після COVID-19 життя нормалізується, більшість людей зроблять колосальну помилку – повернуться до тієї поведінки, яка була для них характерна до кризи та карантину. Не робіть цієї помилки ви, а скористайтесь з пандемії, щоб побудувати таку модель та спосіб мислення, яка дасть вам можливість зараз вижити, а після пандемії мати конкурентну перевагу», – ці слова прозвучали на фінальній лекції під час онлайн-спілкування з провідним бізнес-мислителем світу Адріаном Сливоцьким. Сам так закінчився третій набір на його авторському онлайн-курсі «Давид перемагає. Сила асиметричного мислення».
377 учасників, з них близько 65% – команди. Більше 1000 учасників на трьох наборах онлайн-курсу, який LvBS запустила спільно зі своїм стратегічним партнером – платформою Prometheus. Ділимося нотатками з лекцій Адріана Сливоцького.
«25 років тому у бізнесі вигравав той, хто мав найбільшу частку ринку», – розпочав свою онлайн-лекцію Адріан Сливоцький, партнер компанії Oliver Wyman. – Через деякий час все змінилося, і на перший план вийшов бізнес-дизайн – якщо твоя бізнес-модель була ефективною, ти був на коні. Кілька років тому з’явився новий виклик: як оволодіти мистецтвом творення попиту? І саме митці у цій сфері захоплювали ринки. Однак років 3-4 тому стало зрозуміло, що бізнес-дизайн і мистецтво творення попиту є речами необхідним, але вже не достатніми для втримання першості. Сьогодні найкращі компанії володіють асиметричними методами ведення бізнесу».
Бізнес-футуролог Адріан Сливоцький дослідив сотні стартапів і знайшов код їхнього успіху – асиметричну модель конкуренції і 8 важелів впливу. Усі, без винятку, найкращі гравці глобального ринку використовують ці 8 важелів: масштабні проблеми, вміння вчасно і правильно помилятися, швидкість, ощадність, доступ, алгоритми, магнетизм і розповідь. Детальніше про них ви можете прочитати у книзі «Давид перемагає».
Автор курсу розповів, що почав працювати над асиметричної моделлю приблизно 3 роки тому, і вона вмістила в собі найкращі практики найкращих стартапів світу:
«Ще рік тому асиметрична модель була дуже вартісним засобом, однак зараз під час кризи усі 8 важелів (ощадність, масштаб, пошук союзників, уміння економно переживати невдачі, будувати алгоритми і шукати цифрові рішення, щоб діяти швидше і точніше тощо) – це не вибір, а необхідність для нас усіх», – наголошує бізнес-мислитель.
Те, що учора здавалося нам винятковим, наприклад, асиметричні підходи Alibaba, Space X, Netflix – сьогодні нам конче потрібно!
Отож, запитайте себе:
- Якими припущеннями ми оперуємо, і чи ці припущення нас сковують?
- Як нам добитися суперощадності?
- Як створити спільноту зі своїх покупців та постачальників?
- Як впровадити асиметричну модель, бо ще 12 місяців тому вона була джерелом переваг, а зараз – це життєва необхідність?
Адріан Сливоцький порадив учасникам курсу зробити таку вправу: «Ми живемо в часі обмежень, які можуть тривати рік, два і навіть довше. Подумайте, як по-іншому ви можете підходити до справи у зв’язку з цими новими обставинами? Бо, коли життя після COVID-19 нормалізується, більшість людей зроблять колосальну помилку – повернуться до тієї поведінки, яка була до кризи та карантину. Не робіть цієї помилки ви, а скористайтесь з пандемії, щоб побудувати таку модель та спосіб мислення, яка дасть вам можливість зараз вижити, а після пандемії мати конкурентну перевагу».
«Хай вивчення асиметричних підходів стане початком змін, у якому ви будете не просто учасниками/випускниками курсу, а провідниками цих змін. Поділіться цими знаннями з друзями, колегами, бо методи асиметричної конкуренції можна застосовувати до різних сфер нашого життя», – додав Адріан Сливоцький.
Бізнес-мислитель вкотре заохотив слухачів вчити англійську мову: «Англійська мова + Google = доступ до знань світу, – каже він. – Однією з колосальних перешкод для нашого економічного розвитку є незнання англійської мови. Тож, поставмо собі за ціль до січня 2022 удосконалити свою англійську!».
Ось кілька вправ, які пропонує бізнес-футуролог:
- Думати англійською.
- Слухати англійською.
- Говорити англійською (неважливо наскільки це важко, але без постійних спроб, ви ніколи її не покращите).
- Читати англійською зі словником. «Я сам розумію наскільки це непросто тримати добрий рівень та словниковий запас, бо постійно покращую свою українську, але це можливо».
- Писати англійською (щотижня писати есе на 1 сторінку: відгук на якусь статтю тощо, і знайти собі редактора).
Керівниця LvBS Consulting та Центру бізнес-дизайну Роксоляна Вороновська працювала з Адріаном Сливоцьким над розробкою авторського курсу, а також спільно вони постійно вдосконалюють курс. Вона ділиться своїми думками за підсумками третього набору: «Командне навчання є великим ключем до успіху, особливо в онлайн-курсах, і ми маємо багато відгуків від команд, які це підтверджують».
Особливістю курсу є те, що під час кожного набору сам Адріан Сливоцький двічі (в середині та наприкінці) читає лекції наживо, відповідає на запитання учасників, дає зворотній зв’язок.
«Це надзвичайно надихає. Пан Адріан наполегливо разом з нами шукає ключ до успішності онлайн-навчання, а тому багато пояснює, наскільки кожен відповідальний за результат», – додає Роксоляна Вороновська.
Стати активним менеджером свого навчання закликав Адріан Сливоцький з початком карантину і він постійно заохочує до цього кожного: «Менеджери власного навчання входять у аудиторію знаючи, чого хочуть навчитися і шукають прикладних знань. Бо їхня мета — це конкретні дії і творення позитивних змін у світі. А їхнє гасло — навчання помножене на результат. Для молоді такий тип освіти – це найкраща підготовка до підприємництва. Отож, вибір за вами: ви приходите в аудиторію чи на онлайн-курс, як на зустріч до кав’ярні, де головне питання, що будемо замовляти, тобто, чого ви мене навчите сьогодні? Або ж ви приходите підготовленими на 110%, знаєте, що хочете запитати, маєте очікування і розумієте, який результат отримаєте на виході».
Роксоляна Вороновська додає, що підготовку до запуску онлайн-курсу LvBS розпочала ще до карантину, і так сталося, що саме з його початком стартував перший набір: «Наша мета була дати якомога більшій кількості людей та організацій пройти курс, адже методика асиметричного мислення доступна кожному, тому ми радіємо, що серед учасників та команд були представники малого та середнього бізнесу, громадського сектору, молоді люди, які хочуть реалізувати стартап, потужні компанії, які працюють не перший рік на ринку».
Серед позитивів, Роксоляна відзначає, що до LvBS уже прийшов запит із компанії, керівництво якої пройшло онлайн-курс, і вирішило провчити на ньому ще 130 своїх працівників: «Тож ми готуємо спеціально для них корпоративний набір на базі авторського курсу Адріана Сливоцького».
Адріан Сливоцький – бізнес-футуролог, один із найвизначніших фахівців сучасного менеджменту, який входить до топ-25 бізнес-консультантів світу та консультує компанії зі списку Fortune 500, серед яких Nike, Hyundai, Samsung. Завдяки авторському онлайн-курсу LvBS на навчальній платформі Prometheus, українські підприємці отримали доступ до провідних світових практик і найактуальніших знань: як зростати у час кризи, у чому сила асиметричних змагунів, як разом з командою розробити ефективну антикризову стратегію для свого бізнесу, проєкту.