«Марафон бізнес-стратегій» – конкретний алгоритм швидкого командного стратегування в кризових умовах

14 Лис 2022

Вже 20 грудня стартує навчальна програма «Марафон бізнес-стратегій» , яка дасть розуміння та конкретний алгоритм швидкого командного стратегування в кризових умовах.

Ми поспілкувалися із викладачкою курсу, Іриною Тимощенко-Петровою про результати попереднього набору та те, чому цей курс є актуальним зараз та як навики кризового стратегування можуть вплинути на ваш бізнес.

У чому суть самої програми, яка її актуальність саме зараз?

«Ця програма — це шанс зупинитись та перезібратись. В яких би умовах не опинились компанії після повномасштабного вторгнення, ситуація змінилась. Для когось це нові можливості, для когось — повна зміна курсу, бо попередні плани стали неактуальними. В умовах постійних змін і високої невизначеності легко загубитись і просто відмовитись від планування. Виглядає природним діяти «щодня за обставинами». Та це виснажує команду, плутає менеджмент, унеможливлює розвиток бізнесу. Більше того, відсутність системного планування, узгодженого вектору руху перекладає всю відповідальність за прийняття рішень будь-якого масштабу на перших осіб. А це ослаблює ресурси бізнесу і часто не дає результату.

Програма дозволяє подивитись на бізнес не просто ширше, а подивитись на нього командою, задіявши різні погляди на ситуацію, різні настрої, різні ресурси. Це робить планування під час програми справді стійким. Учасники та учасниці побачили, хто поряд з ними, на кого можна покластись, кого і як можна задіяти»

З якими навиками, висновками мали б вийти учасники по завершенню навчання?

«Учасники та учасниці пройшли процес командного стратегічного планування. Кожна команда працювала безпосередньо зі своєю задачею, зі своїм бізнесом. Командам вдалося за дуже короткий період побудувати довгостроковий план, спробувавши накласти на свою ситуацію інструменти аналізу поточного стану компанії, формування короткострокової чи довгострокової візії (горизонт планування команди обирали самостійно), опанувати інструменти пошуку бар’єрів, що заважають рухатись до цілей і, нарешті, інструменти планування, пріоритетів та розподілу відповідальності. А через місяць після основної частини програми часники та учасниці мали додаткову зустріч, на якій тренували використовувати інструменти підбиття підсумків та корекції стратегії відповідно до мінливих умов.

Програма розкриває не просто шлях по стратегічних блоках, а має на меті пояснити, як працюють різні типи мислення, необхідні для стратегування: що допомагає, а що заважає нам мислити глобально, та коли і як включати критичне мислення, як налаштувати себе та команду на потрібний конструктивний лад — усі ці інструменти тепер стали надбанням учасників та учасниць.

І найголовніше, стало зрозуміло, що стратегія — досить унікальна для кожної компанії за своєю сутністю. Рухаючись в межах одного фреймворку, кожна команда отримала свій унікальний план, як і що вони робитимуть, щоб розвивати свій бізнес. У кожної команди свої унікальні інсайти, висновки, і досить різні наміри щодо того, як рухатись далі».

Як ці навики можуть вплинути на бізнес зараз?

«Наразі, якщо ми говоримо про стратегію, ми навряд чи говоримо про чіткий та прозорий довгостроковий план. Ну, хіба що ми сильно нещирі самі з собою. Задача стратегій сьогодні — знизити рівень невизначеності там, де це можливо, окреслити, хай там як широко, вектор руху. Навички швидкого стратегічного планування, в умовах обмеженого часу, по чіткій структурі, допомагають керівництву завжди мати план. Це в свою чергу, знижує тривожність наших команд, допомагає знайти опору в умовах з багатьма невідомими і уможливлює розвиток бізнесу в надскладних умовах»

Ірина Тимощенко-Петрова — директорка магістерської програми MA in Human Resources and Organization Development Бізнес-школи УКУ, експертка в галузі стратегічного планування та організаційного розвитку, має 18 років управлінського досвіду. Ірина є директоркою з організаційного розвитку та співзасновниця бюро стратегічного супроводу Superwise.

Навчальна програма «Марафон бізнес-стратегій» стартує 20 грудня, дізнавайтеся деталі та реєструйтеся тут.