«Нова пошта»: 300 млн посилок за рік, але не корпорація

17 Лис 2020

Впізнаваність бренду «Нова пошта» у 2020 вражає:  94 зі 100 українців знають цей бренд. Але так було не завжди. Яким був шлях до вершини на зустрічі з Спільнотою LvBS відверто поділився співзасновник «Нової пошти» Вячеслав Климов. Модерувала зустріч CEO LvBS Ярина Бойчук.

За кожною історією великого успіху стоїть наполеглива праця та ситуативні невдачі. Характер якраз і проявляється в тому, аби не зациклюватись на промахам, а робити із них висновки:

«У нас і зараз вистачає проблем, але ми продовжуємо робити свою справу. Так, у нас більше немає тижнів простою, як на початку. Але зараз перед нами стоять нові виклики, які вимагають нових рішень», –  ділиться Вячеслав.

Кризові поради доволі прості, але феноменально дієві:

  • Порахуйте ваші гроші (cash flow – обов’язкова умова);
  • Не впевнені як вчинити – робіть так як просить клієнт;
  • Переходити в режим праці 24/7 (коли криза мусиш працювати більше);
  • Постійно думати про розвиток (навіть у кризу ти завжди повинен щось вкладати).

Так, «Нова пошта» – гуру масштабування бізнесу на українському ринку, а провідний бізнес-футуролог світу Адріан Сливоцький високо оцінює роботу у цьому напрямку, але зараз компанія на шляху до міжнародного масштабування та активно працює над цим:

«Ми відразу знали, що це буде велика компанія, ми ніколи не мріяли бути у списку першості якогось району чи області, нас цікавив масштаб. Ми були на грані банкрутства у 2007, а вже у 2010 ми відчули, що стрімко рухаємось вперед. Складні 90-ті, на які припала наша юність, зробили нас невразливими до невдач і зовнішніх факторів, а ще – ми справжні оптимісти та стоїки».

Успіх «Нової пошти» – це, також, і про конкурентів, які недооцінювали свого суперника тривалий час, а потім й незчулись, як опинились далеко позаду:

«На нас відверто дивились скептично, не розуміли навіщо у кожному районі відділення (досить ж одне на населений пункт!), а у результаті десь у 2012 році ми стали фактично недосяжними для наших найближчих конкурентів», – згадує Климов.

Бізнесмен радить із обережністю ставитись до співпраці із фондами та інвесторами, адже «спершу вони називали нас унікальними та геніальними, а у ході пропрацювання договорів виявилось, що це ледь не ми їм маємо доплатити за співпрацю».

При виборі бізнесового партнера одну з ключових ролей грає психологічна сумісність:

«Уміння знаходити компроміси, домовлятись, а також однакові цінності – ось що насправді лежить в основі успішного партнерства».

Окремо Вячеслав звертає увагу на те, що всі домовленості мусять бути на папері, а статути часто недооцінюють:

«Прийдіть і зазирніть у свої статути, зверніть увагу на кожен із пунктів. Це є у вашому статуті? Будьте певні, настане час і написане втілиться у життя».

Попри те, що «Нова пошта» – це компанія з доволі жорсткою корпоративною культурою, рухатись по кар’єрних сходах по головах тут не практикують:

«Таланти, які доходять до керівних ланок доволі зубаті, але по головах не підуть. Власне, тому ми і не корпорація з двірцевими іграми».

Разом із тим у «Новій пошті» чітко відмежовують роботу та особисте й вболівають за те, аби менеджери не працювали понаднормово:

«Ми кажемо «ні» виснаженому менеджеру, потрібно вміти добре організовувати свою роботу. Ти повинен о 19 завершити всі справи й зайнятись собою, особистим життям. У іншому випадку ти просто вигориш», – переконаний Вячеслав.

Найбільшим професійним визнанням Вячеслав Климов вважатиме момент, коли його працівник відкриє свою власну успішну справу:

«Коли мій працівник відкриє щось своє, то я скажу що життя вдалось, адже це найкраща похвала!»

У межах свого візиту до Львова підприємець також подарував 2 мільйони гривень на будівництво нового Колегіуму УКУ (проєкт “Колегіум ІІ”) для Українського католицького університету і зустрівся з ректором Університету Богданом Прахом.