Бізнесу треба перевинаходити себе, коли все добре, а не коли уже є проблеми. Інакше може не вистачити ні фінансів, ні сил на reinvent, переконана Олена Мальцева, викладачка з маркетингу та екс-гендиректор «Companion Group». Про це вона розповіла під час зустрічі зі Спільнотою LvBS у Львові.
Про найважливіші моменти зустрічі та те, як правильно та вчасно прийняти рішення про перевинайдення – читайте далі:
«Коли ми говоримо про потребу трансформації на певному етапі, то це не стосується розміру бізнесу, це просто стосується бізнесу як такого.
Кожен бізнес має поставити собі три фундаментальні стратегічні запитання:
- В якому бізнесі ми маємо бути?
- Якою має бути наша пропозиція цінності?
- Що ми маємо мати для того, щоб перемагати в цьому бізнесі та доставляти нашу пропозицію цінності?
Не вкладайте ресурсів у те, до чого ви прикипіли душею. Інвестуйте у те, що має перспективу, що житиме далі. Це – реальність. Якщо у цих словах ви впізнали свій бізнес – вам час на reinvent.
Кожен бізнес зазнає 5 ліній розлому, і, що найскладніше, усі вони відбуваються оночасно, проте з різним темпом:
- Потреби клієнтів
- Показники успішності
- Позиція на ринку
- Бізнес-модель
- Таланти і спроможності
Треба розуміти, що цей розлом по усіх лініях може стати для вашого бізнесу новою реальністю. Тому треба бути готовим до нього.
Пам’ятайте, повна зміна аудиторії – це нормально. Нормально перейти на ріст іншими темпами: для мережі фаст-фуду нормально мати 200 закладів по Україні, але для мереж ресторанів – ні.
Важливо постійно омолоджувати ваш бренд. Забудьте про рефреш кожні 3-5 років. Зараз потрібно це робити щороку! Адже ринок динамічніший, ніж вам здається. Трансформація потреба аудиторії означає стрімку трансформацію ринку.
Якщо ви змінюєте продукт, швидше за все, у вас зміниться і бізнес-модель. Може статися так, що ваш посередник стане вашим конкурентом, а те, що було для вас актуальним, завтра таким уже не буде. Таким чином, те, що приносило прибуток, може перестати його приносити. Ви знаєте, що у вашому бізнесі приноситиме прибуток завтра? Перед вами завдання пошуку нових талантів, які продукуватимуть нові можливості.
Найбільшим викликом для нас досі залишається зрозуміти, що клієнт змінюється. Провівши діагностику потреб клієнта, ваших показників успішності, позиції на ринку, бізнес-моделі та наявності у вас потрібних талантів, ви зрозумієте, у якому напрямку рухатись.
Якщо у вас немає талантів, які будуть потрібні вашому бізнесу у 2020-2025 роках, шукайте їх уже зараз!
Також зверніть увагу на конкурентів: якщо на вашому ринку конкуренція відбувається лише щодо ціни, ваш ринок стає нецікавим.
Варто бути на крок попереду, але не занадто поспішати. Адже навіть добрі рішення, прийняті невчасно, стають поганими рішеннями».
Читайте також: Золоті правила маркетингу від Олени Мальцевої
Дізнайтеся, як стати учасником Спільноти LvBS