Школа лідерства від LvBS: Управлінці львівських вишів навчалися бути інновативними

23 Кві 2019

Готувати фахівців з косметологічної хімії, кібербезпеки та аналізу даних, розробити маркетингову стратегію одного з найбільших університетів країни та ефективно управляти міжнародними проектами – саме такі цілі поставили перед собою декани та керівники підрозділів Львівського національного університету ім. Івана Франка та Національного університету «Львівська Політехніка» за результатами навчання у Львівській бізнес-школі УКУ. Які бізнес-інструменти та стратегію, отримані під час навчання, вони планують застосовувати при реалізації своїх проектів?

univer1

З жовтня минулого року і до квітня для лідерів ЛНУ ім. Франка та Львівської політехніки тривала навчальна програма «Управління університетом. Школа лідерства». Її ініціював голова наглядової ради ЛНУ імені І. Франка, сенатор Українського католицького університету, співзасновник та член Ради директорів корпорації SoftServe Тарас Кицмей. «Управління університетом. Школа лідерства» відбулась за підтримки компаній SoftServe, ЕРАМ, N-IX, Sigma Software та Холдингу емоцій !FEST. Учасниками стали 24 декани, заступники, керівники підрозділів університетів.

Шість навчальних модулів програми охопили такі теми:
1. Університет як система, лідерство в період змін.
2. Стратегічне мислення та маркетинг.
3. Управління проектами, побудова навчальних програм.
4. Фінанси для навчального закладу.
5
. Управління людьми та командна робота 
6. Ефективні комунікації, спрямовані на результат.

Після навчання учасники представили проекти, які планують за результатами програми втілювати у своєму ВНЗ.

univer2

Перший з проектів стосувався оцінювання якості освітнього процесу серед студентів, викладачів та роботодавців. Зокрема, команда, яка його підготувала, вже провела опитування працедавців щодо їхніх очікувань стосовно випускників вищої школи. Однак, як зазначили, автори цього проекту, є важливий нюанс: роботодавців цікавить вузькоспеціалізований фахівець, а університет, в першу чергу, повинен виховати цілісну і освічену особистість. Крім цього, важливо опитувати студентів щодо їхніх очівань від навчання, а також викладачів, щоб дізнатися про ті ділянки, які ще потребують доопрацювання.

Другим проектом програми «Управління університетом. Школа лідерства» стало впровадження в університеті відділу стратегічного маркетингу, який повинен популяризувати заклад та освітні послуги, які він надає. Водночас, оскільки висвітлення всіх подій потребує великої кількості персоналу відділу маркетингу, зараз намагаються укріпити думку в університеті, що головний промоутер факультету, це, перш за все, декан.

univer3

Дуже важливою складовою інноваційного університету є його фінансова складова. Тож один із проектів учасників стосувався управління фінансами ВНЗ. Автори проекту наголосили, що основними слабкими сторонами вишу зараз є те, що університет не має фінансової стратегії на 5 років, відсутня система мотивації успішних проектів, а також відсутня можливість формувати бюджет «знизу догори». Крім цього, існує складність розподілу державних коштів між студентами, які навчаються на платній та безкоштовній формі. У представленій презентації проекту автори пропонують поступово збільшувати фінансову автономію, розробити фінансову стратегію університету та впроваджувати управлінські інформаційні системи.

Окрім цього, учасники запропонували відкрити нові напрямки на бакалаврських та магістерських програмах. Зокрема, на базі хімічного факультету планують відкрити спеціальність «Косметологічна хімія», оскільки саме така програма відповідає потребам сучасного ринку праці і, водночас, зможе зацікавити потенційних вступників. Передбачено, що навчання на ній буде виключно платним, а за отримані кошти факультет зможе закупити необхідне для навчання обладнання. Випускники цього напрямку працюватимуть з органічною та декоративною косметикою, парфумами тощо. Зважаючи на розвиток цієї галузі, автори проекту передбачають, що їхні студенти не матимуть проблем з працевлаштуванням.

univer4

Зважаючи на постійне зростання ІТ-галузі та потребу в якісних фахівцях tech-галузі, викладачі ЛНУ під час презентацій представили три бакалаврські програми: «Software engineering», «Кібербезпека», «Статистичний аналіз даних». У межах роботи над цими програмами команда вже співпрацює з ІТ-кластером та деякими львівськими ІТ-компаніями для впровадження цих програм в університеті.

Коментуючи нові ІТ-напрямки в університеті, Тарас Кицмей наголосив, що щороку Львів потребує 5-6 тисяч нових ІТ-спеціалістів. Однак, їх немає, а тому саме дисбаланс між попитом та пропозицією є великою можливістю для навчальних закладів.

Крім бакалаврських та магістерських програм, працівники ЛНУ ім. Івана Франка презентували також модульну навчальну програму «Цифровий фінансовий бізнес», розроблену для людей, що вже працюють, але відчувають нестачу знань у сферах фінансів, права та інформаційних технологій. На цьому курсі фахівці вивчатимуть три блоки дисциплін: ІТ, безпеку, фінанси. За словами розробників програми, вже зараз на таке навчання є дуже великий попит.

univer5

Останнім було представлено створення проектного офісу у Національному університеті «Львівська Політехніка», оскільки у межах програми в LvBS навчалась команда учасників і від цього ВНЗ. Функції такого офісу: розроблення, супровід та реалізація національних і міжнародних проектів. Зокрема, працівники офісу консультуватимуть, як правильно написати та подати заявку на отримання наукових та освітніх грантів від Horizon 2020, Horizon Europe, Erasmus Plus, Volkswagen, за програмою НАТО, а також у межах спільних міжнародних проектів під егідою Міністерства освіти і науки України та інші. Передбачається, що супроводжуватимуть як колективні заявки (від кафедри), так й індивідуальні. У проекті вказані необхідні початкові інвестиції, а також бюджет доходів та витрат у 2020-2025 роках.  

Крім працівників ЛНУ та Політехніки, на програмі також навчався проректор з науково-педагогічної роботи Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу Максим Карпаш. У своїй презентації він розповів про реформування інститутів та Центру міжнародної освіти університету, оновлення навчальних програм, соціальний стартап «Нова енергія».

univer6

Підсумовуючи, Тарас Кицмей зазначив, що бачить у представлених проектах зміни, які можуть впроваджуватися у вишах, проте, за його словами, частині проектів бракує бізнес-складової. Тож це ще пункт, над яким ще багатьом доведеться попрацювати.

Самі учасники вважають, що ця програма дала їм чіткіше розуміння ринку, показала, як краще подавати свої ідеї, та як під новим кутом зору глянути на свій проект. Віримо, що втілення цих ідей, попри можливі бюрократичні загрози, стане новим кроком у розвитку нової української освіти.

Довідка:Львівська бізнес-школа УКУ (LvBS) – школа з європейськими цінностями та підходами, яка розвиває відкриту й відповідальну бізнес-спільноту уже протягом 11 років. Місія LvBS – «Україна на бізнес-карті світу». Належність до мережі католицьких університетів, при яких є найкращі бізнес-школи світу, дає LvBS особливі можливості міжнародної співпраці, яких немає в інших українських бізнес-шкіл. Магістерські програми LvBS акредитовані Міністерством освіти України, також школа має міжнародну акредитацію CEEMAN IQA (Central and East European Management Development Association). У LvBS діють такі програми:Key Executive MBA – програма особистого та професійного розвитку для власників та керівників бізнесу;MS in Technology Management для ІТ-управлінців;MA in Human Resources and Organizational Development – програма для тих, кого цікавить професія управління персоналом та організаційний розвиток;MS in Innovations and Entrepreneurship для молодих стартаперів; програми управлінського розвитку.