У межах серії інтерв’ю, присвячених темі «Сімейний бізнес в кризові часи», пропонуємо розмову Карлотти Бенедетті, аспірантки Вільного університету міста Больцано з Ніколо Пелліні, керівником системи контролю управління та представником третього покоління власників Pellini Caffee.
Компанія з обсмажування кави Pellini займається виробництвом високоякісної кави еспреcо з 1922 року. Caffee Pellini, завод якої розташований в Італії, неподалік від Верони, постійно зростала і сьогодні є одним із лідерів кавової індустрії Італії.
Надзвичайна ситуація, пов’язана з COVID19 змінила наше життя. Як змінилося життя Pellini як компанії та як сім’ї?
Ми впевнені, що нам пощастило. Нам, як частині харчової промисловості, уряд дозволив продовжувати свою виробничу діяльність. Більше того, навіть якщо б нам довелося припинити співпрацю з кавярнями та ресторанами, інші канали розповсюдження допомогли б нам компенсувати збитки. З організаційної точки зору, автоматизація виробництва, яка розроблялась впродовж останніх кількох років, і низка заходів (відстань між робочими столами, графік використання загальних приміщень та позмінної роботи, застосування гнучкого графіку (smart working) та впровадження частої санітарної обробки), дозволили нам працювати без перебоїв та цілком безпечно.
Чи мали ви можливість спланувати якусь довгострокову стратегію, щоби впоратись з цим складним моментом?
Зі стратегічної точки зору, цей період призвів до переосмислення деяких вже існуючих ініціатив, особливо тих, які спрямовані на зменшення впливу нашої діяльності на навколишнє середовище. Однак, на практичному рівні, нам довелось впроваджувати інновації в нашій роботі, застосовуючи гнучкий графік та налагоджуючи стосунки з нашими агентами на основі віддаленої роботи.
Як ви запроваджували цей новий спосіб роботи?
Ми вирішили впровадити гнучкий графік лише для кількох працівників, головним чином з відділу продажів, зокрема, для наших агентів. Щодо інших відділів, їм достатньо було дотримуватися загальних рекомендацій щодо дотримання дистанції та санітарної обробки.
Ви входите до числа так званих компаній «Зроблено в Італії» з потужною міжнародною орієнтацією. На вашу думку, чи будуть конкретні наслідки для сегменту «Зроблено в Італії»?
З тих цифр, до яких ми маємо доступ, скажімо тих, що стосуються експорту, ми твердо переконані, що кавова промисловість зможе позитивно відреагувати на цю кризу. Що стосується інших реалій, з якими ми працюємо, таких як кав’ярні, бари та ресторани, на жаль, ми вважаємо, що вони, ймовірно, постраждають від цього періоду надзвичайної ситуації.
Мережа постачання Pellini складається з різних постачальників з різних регіонів світу. Як, на вашу думку, ця надзвичайна пандемічна ситуація вплине на ваших стратегічних партнерів та постачальників?
Якщо ми говоримо про наш ланцюг постачання, потрібно враховувати, що він дещо уповільнився. Не завжди було легко знайти сировину, особливо з таких далеких країн, як Бразилія.
Чи вважаєте ви, що у деяких з ваших партнерів виникнуть труднощі впродовж цього періоду? Чи планували ви будь-які ініціативи щодо їх підтримки?
У нашому випадку ми вирішили застосувати стратегію більшої диверсифікації, намагаючись справедливо розподілити роботу між різними постачальниками, також покладаючись на тих, кого спочатку залучали менше. Це також можна розглядати як можливість заново відкрити деяких постачальників, на яких раніше менше звертали увагу.
Як змінилися ваші стосунки з кінцевими споживачами за цей період?
До цієї конкретної ситуації ми розробили стратегії посилення каналу електронної комерції. Наприклад, ми є одними з перших гравців в Amazon. На даний час канал електронної комерції збалансовує втрати обсягів продажів через пандемію. Якщо я дивлюсь на перспективу на майбутнє, я вважаю, що повне відновлення залежатиме від довіри людей. Парадоксально, але всі види діяльності можна було б відкрити, проте без довіри людей ніщо не зможе повністю відновитись.
Моє останнє запитання підсумовує суть цієї серії інтерв’ю. Карантин справді дав нам унікальну можливість зупинити наші буденні справи та задуматись. В процесі цих роздумів, чи мали ви можливість подумати про потенційні вдосконалення вашого бізнесу?
Перший пункт вдосконалення, безумовно, пов’язаний із поштовхом до впровадження нових технологій та інновацій, які позитивно вплинуть на діяльність компанії. У цей момент організації змушені зупинитися і замислитись над тим, як змінитись та впровадити інновації, щоб досягти позитивних результатів. Крім того, щоденні результати переконують нас, що інвестиції, які ми робимо, є правильними, і це призводить до зміцнення обраного нами шляху. Нарешті, ми продовжуємо розмірковувати над ініціативами щодо підвищення стійкості нашого виробництва. Я сподіваюся, що цей гіркий досвід стане уроком для всіх і завдяки цьому, люди захочуть зробити щось позитивне для нашої планети.
Переклад матеріалу: Соломія Саврук, Центр сімейного бізнесу