Чи складно буде знайти та втримати хороших працівників та які ще виклики чекають на фахівців з HR 2017 року? Які нові компетенції необхідні? Чого варто навчитися, аби продовжити свій ріст, а також розвиток команди та компанії, у якій ви працюєте? Про це ми запитали в академічної лідерки програми «HRM у бізнесі», викладачки Львівської бізнес-школи УКУ (LvBS) Наталки Шпот.
Наталка Шпот має 18 років досвіду роботи у бізнесу, зокрема в HR. На програмі «HRM у бізнесі» викладає курси «HR та організація», «Організаційна культура та лідерство», «Утримання персоналу» та проводить багато практичних воркшопів. Про актуальні тренди та виклики у цій професії в найближчому майбутньому – пряма мова викладчки:
«Роздумуючи про майбутнє, ми намагаємось його спрогнозувати і створити власними діями – силуети на обрії примарні, але ми добре знаємо, якою дорогою ми дійшли саме сюди і що нас оточує. Головні тенденції вже закладені, і тільки від нас залежить, як ми використаємо їхній потенціал та можливості.
Немає причин очікувати збільшення передбачуваності та стабільності, як в глобальному світі, так і на локальному ринку. Це викликає поляризацію в бізнесі – рух до коротких цілей, прагматизацію у виборі стратегій, і водночас фокусування і ясне розуміння цінностей, як тривалого орієнтиру. Відчуття безпеки і гарантій практично відсутнє, але можливостей для росту чи створення унікальних продуктів дуже багато. Мені здається, що саме зараз час на відмову від канонів і класичних моделей, сміливість у прояві своїх особливостей та мрій, створенні унікальних продуктів та сервісів – на те, чого так бракує нашому традиційному колективістському суспільству… Економіка відроджується, але умови залишаються дуже жорсткими.
Більший результат за короткий час при обмежених ресурсах. Це стосуватиметься і HR, і працівників на всіх рівнях, від директора до рядового виконавця. Якісне планування та розуміння приоритетів, володіння навичками та готовність швидко вчитись, гнучкість та максимальне використання потенціалу командної роботи. Сюди я б додала теж полярні очікування – універсальність та супервузька спеціалізація.
Читайте також: В LvBS стартував набір на програму «HRM у бізнесі»
Утримання та оптимізація персоналу. Дефіцит якісних працівників на ринку праці. Компанії прикладатимуть ще більше зусиль для утримання працівників, в першу чергу, не через збільшення матеріальної компенсації, а завдяки чітким процесам та змістовному управлінню, якісній комунікації, залученню до прийняття рішень. Відповідно, зростає потреба в HR-спеціалістах, які готові брати відповідальність та активно впливати на побудову прозорих стосунків працівник-працедавець. Робота рекрутерів буде будуватись на тих самих принципах і вимагатиме ще більше індивідуального підходу та креативності.
Партнерство. Ця загальна постмодерністська тенденція співтворення зберігається і підсилюється. Для успіху бізнесу необхідно все більше залучення працівників та споживачів, для якісного управління – партнерство і взаємодія всіх внутрішніх сервісів. В управлінні персоналом це означатиме:
- високі вимоги до фахівців у розумінні бізнесу і володінні загальними управлінськими навиками;
- наявності власної позиції і готовності її реалізовувати;
- володіння навиками командної роботи та комунікації;
- готовності навчатись та змінюватись і самому бути агентом змін.
Вже якийсь час ми всі говоримо про важливість ролі HR-бізнес партнер, але зараз це вже реальна потреба бізнесу».
Нагадаємо, у Львівській бізнес-школі УКУ триває рання реєстрація на програму «HRM у бізнесі». Деталі про програму та викладачів
Довідка. Наталка Шпот – сертифікований коуч та гештальт-консультант. Вивчає соціо-економічний підхід до менеджменту в інституті ISEOR (Франція). Має 18 років професійного досвіду у бізнесі, зокрема в HR. Працювала HR директором компанії ELEKS, створила повноцінний відділ управління персоналом, програми утримання, розвитку та оцінки працівників. Автор тренінгових програми у таких компаніях як SoftServe, Intellias, Prosteer Group та консультаційних проектів з організаційного розвитку.