Багато ідей залишаються лише ідеями, не маючи шансу стати реальністю. Так і в бізнесі: аби задум розвинути у проект та розпочати його втілення, часто потрібен поштовх. Для випускників програми з інновацій та підприємництва Львівської бізнес-школи УКУ таким поштовхом стала бізнес-освіта. LvBS та програма MS in Innovations and Entrepreneurship презентують серію статей про ідеї, що стали успішним бізнесом завдяки освіті, про розвиток і труднощі, з якими зіткнулись їх автори.
Перша історія про Тетяну Костіну, авторку незвичного та дуже красивого журналу про Україну, подорожі та особливі міста і місця – «La Boussole».
Це – не лише красивий журнал про подорожі Україною, але й видання, яке має на меті розвивати галузь внутрішнього туризму у нашій країні, – каже його авторка.
Тетяно, розкажи про «La Boussolle», в чому його інноваційність?
«La Boussole» – це не просто естетичній журнал про подорожі Україною, це проект, що розвиває внутрішній туризм. Говорячи простими словами, ми перші, хто поставив собі за мету не просто розповісти про українські міста та місцевості, а й надихнути українців на нові подорожі.
У нас нетрадиційна для путівників форма подачі матеріалу – наші тексти мають більш художній характер, вони сповнені історій та завжди мають певний особливий настрій.
Як виникла ідея саме такого формату? Які «больові точки» ти намагалась вирішити цим проектом?
Ідея проекту з’явилась у 2014 році, коли я зрозуміла, що проживши 20 років у своїй країні, побачила лише малесенький відсоток від всього того багатства, що є у ній. Розпитавши друзів, а згодом провівши дослідження, зрозуміла таку проблему: українці середнього класу знають набагато краще іноземні держави, ніж свою рідну. Мені було прикро, що України немов цураються. Тому і хотілося зламати цей стереотип. Україна – вражаючої краси країна, і ми це доводимо на кожній сторінці журналу.
Яким бачиш розвиток «La Boussolle»?
Зараз ми відкриваємо Україну українцям, але згодом ми хочемо відкрити її всьому світу. Тому в планах – випуск англомовних збірок та електронної версії журналу.
Чи змінилось твоє бачення проекту до та після навчання в LvBS? Як саме?
Скажу інакше: проект народився вже у школі. Звичайно, що на стадії ідеї він виглядав дещо інакше, але навчання в LvBS зробило наче обрамлення, вказавши на важливі речі і відкинувши все зайве.
Чи є освіта шляхом до успішного бізнесу, як гадаєш?
Так і тільки так! Тобі може щастити, але без знань можна все втратити за мить або бути непродуктивним і неефективним. Кожен, напевно, розуміє освіту на свій лад. Хтось може сам прочитати сотні книжок і нічого з того не винести, а хтось, навпаки, не прочитавши жодної, може прийти на лекцію, яка потім змінить його життя. Мені особисто підходить формат, коли я знаю, що мені читати, а викладач може про це розказати простими словами, бо зазвичай його знання – це реальний досвід. Все це і отримала в школі, а більше нічого й не треба.
Успішний бізнес – які його складові?
На мою думку, є два головні фактори: це стратегія і бажання. Якщо вони присутні, то все, чого бракує для реалізації проекту, обов’язково з’явиться. А взагалі, успішний бізнес – це коли ти щасливий від того, чим займаєшся щодня, коли у тебе є «ікігай», сенс життя, коли щасливі люди, з якими ти це робиш, і щасливі ті, для кого ти це робиш, тобто твої клієнти. І якщо ти щасливий, то в тебе налагоджені всі важливі чинники: бізнес-процеси, фінансова стабільність, сервіс, якість продукту.
Нагадаємо, Тетяна Костіна завершила навчання у LvBS 2016 року. Вона отримала першу премію за найкращий інноваційний бізнес-проект «From 0 to 1 – StartUp Innovation 2016» ну суму 25 тис. грн та менторський супровід проекту від члена ради директорів та керуючого партнера компанії SoftServe Тараса Вервеги. Відтепер ця премія буде щорічною для випускників MS in Innovations and Entrepreneurship.