Сучасні тенденції, коли HR-відділ із просто функціональної структури стає у організації повноправним бізнес-партнером, вимагають від менеджерів і директорів з персоналу комплексу знань, вмінь та навичок, серед яких важливе місце займає і вміння ефективно працювати з інформацією. Як це робити, учасниці програми MAinHumanResourcesandOrganizationDevelopment вивчали під час п’ятого модулю, який відбувся у січні.
Розпочався модуль із навчального курсу «Аналітика для HR» від Костянтина Пацери, консультанта з питань бізнес-аналізу та аналітичного CRM. Програма курсу побудована таким чином, щоб HR-спеціаліст отримав відповідь на питання: як ефективно збирати, обробляти та інтерпретувати дані, використовуючи їх для досягнення цілей компанії. У результаті, учасниці не лише зрозуміли як можна застосовувати методи бізнес-аналізу, а й навчились їх використовувати для вирішення тих чи інших завдань у сфері управління персоналом. Формат навчання передбачав суттєву практичну складову: за допомогою спеціалізованих програм учасниці обробляли реальні дані та вчилися їх коректно інтерпретувати. Таким чином, вони на практиці освоїли інструменти, які можуть застосовувати у своїй професійній діяльності.
Наступні два дні були присвячені управлінню комунікаціями в організації з позиції HR-фахівця. Ярина Ключковська, консультант з комунікацій та викладач LvBS, розповіла про моделі внутрішньої комунікаціі, які працюють найкраще у сучасних умовах, а також про те, як завоювати увагу, довіру і підвищити залученість працівників. «Ваші працівники – це також клієнти. Коли ви комунікуєте, дуже важливо переконатися, що вас правильно розуміють. Намагайтеся робити інформацію максимально чіткою, таргетувати повідомлення і стріляти прицільно. Якщо те, що ви говорите, не вписується у картину світу працівника, він це просто відкине. “Вирізайте” все, що не ключове – “монтуйте” інформацію. Людям не потрібно знати кожну деталь – їм потрібна історія, яка для них релевантна. Історія, яка викликає емоцію, запам’ятовується у 22 рази легше, ніж факти. А мозок обробляє емоції у 5 разів швидше, ніж усвідомлені думки», – наголосила експерт.
Особлива увага під час курсу була приділена комунікаціям змін, адже часто зміни викликають опір і неприйняття серед працівників. У цьому контексті дуже цінним став реальний кейс «Комунікація звільнення працівників у відповідальній організації на прикладі “АрселорМіттал Кривий Ріг”», яким з учасницями поділилася Анна Гончарик, координатор Ukraine Crisis Media Center. «Негативна інформація сприймається краще, ніж відсутність інформації взагалі. Вона дає можливість скласти план дій і прийняти рішення. Люди завжди цінують чесність і сприймають це як акт довіри», – зазначила екс-директор з корпоративних комунікацій ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг».