«Впливати на іншу людину можна тільки через її емоції. Підбадьорювати засмученого знайомого фразою «перестань, це дрібниця» – марно, бо це викликає лише роздратування і недовіру. Взаємодія двох людей завжди відбувається на двох рівнях – логічному й емоційному. Не розуміти один з них – означає втратити половину інформації, яку доносить інша людина», – таку думку озвучила під час другого модулю навчальної програми Soft Skill Marathon викладачка LvBS, партнерка юридичної компанії Danevych.Law Наталія Кадя.
За її словами, складність у комунікації з іншою людиною полягає в тому, що ми рідко опиняємось у ситуації, коли ми – абсолютно спокійні, а співрозмовник – навпаки. Як правило, емоції відчувають всі учасники комунікації. І перше, що ми думаємо – чому я перший маю заспокоїтись?! Відповідь на це питання залежить від мети вашої комунікації. Але, щоб усвідомити це, потрібно саме заспокоїтись і включити логіку. Спершу ми маємо усвідомити й визначити власні емоції, а також зрозуміти емоції іншої людини.
Під час модуля Наталія Кадя озвучила основні Key points для успішної комунікації:
1. Пам’ятайте, що люди реагують не на наш намір, а на емоції, які у них виникають у результаті наших дій.
2. Плануючи власну поведінку, важливо усвідомлювати наслідки комунікації на логічному рівні (що він подумає про те, що я скажу?) і на емоційному рівні (як він себе почуватиме, коли почує те, що я скажу?).
3. Ефективною вважається взаємодія, де ви отримуєте бажану поведінку на вербальному рівні (дійшли згоди) і на емоційному рівні (відчуваємо задоволення від досягнутої згоди).
4. Емпатію можна і навіть треба розвивати. В обидва боки. Людям із зависоким рівнем емпатії – понижувати, щоб не приймати рішення через співчуття чи жаль. Людям з низьким рівнем – розвивати, щоб створювати в комунікації атмосферу довіри.
5. Не варто запитувати у співрозмовника про те, що він відчуває. Ще небезпечніше давати власну оцінку емоціям, які, на вашу думку, відчуває співрозмовник. Це – табу.
6. Емоційний вплив може мати сильний і тривалий ефект на взаємодію в подальшому. Тому починати тренувати навички контролю і управління емоційним станом інших людей варто з відповіді на питання: Що виграє моя організація, команда, сім’я від того, що я навчусь керувати емоціями?
Під час третього модуля викладачка управлінських та магістерських програм LvBS Наталка Шпот зазначила, що команда сама по собі – це вже win-win, найкраще вирішення дихотомії пріоритетів «люди чи задачі». «І, як кожен win-win, потребує максимальної включеності та співпраці всіх учасників, win-win не стається сам. Попри те, що закономірності формування команди вивчені та описані, цей процес неможливо автоматизувати чи прискорити, делегувати формування команди комусь іншому. Команда потребує максимальної особистої залученості, повної присутності, сповільненості, уваги до проявів та потреб інших людей»,– зазначила вона.
Також Наталка Шпот дала 5 порад формування успішної команди:
✓ визначте ціль, для досягнення якої вам потрібна команда;
✓ знайомтесь з людьми і слухайте, що їх драйвить, які цінності та компетенції вони можуть принести у ваш проект;
✓ не погоджуйтесь на компроміси з самим собою у прийнятті рішення – люди не змінюються, маленька розбіжність в поглядах на старті проекту перетвориться в прірву з часом;
✓ прийміть цінність і неминучість конфліктів, завдяки цьому команда напрацьовує власну культуру і правила. Допомагайте їх вирішувати, скеровуйте енергію учасників на майбутнє, а не пошуки винних і правих;
✓ організовуйте взаємодії, знайомтесь та довіряйте, діліться з командою владою на вирішення проблем та досягнення цілей.