Як стати успішним HR-спеціалістом?

1 Сер 2014

Усе більше українських компаній, які перебувають на етапі активного росту, починають рухатись до системності своїх процесів. Відповідно, виникає потреба набирати на ключові напрями фахівців зі знаннями та розумінням того, як працює системний бізнес, як ці системність та ефективність забезпечувати в цілому й в окремих напрямах. Управління людьми та організаційний розвиток належать саме до таких ключових напрямів.

У вересні у Львівській бізнес-школі Українського католицького університету стартує нова для України магістерська програма управління персоналом та організаційного розвитку (MA in Human Resources). Програма дасть можливість отримати знання та розуміння всіх складових системи управління людьми, тобто зрозуміти, як ефективність системи управління персоналом впливає на успішність і прибутковість компанії і як вони можуть забезпечити цю ефективність.

Декан Львівської бізнес-школи Українського католицького університету Софія Опацька пояснює місію нової програми так: «В Україні є багато навчальних закладів, які випускають бакалаврів у сфері HR, але реальність полягає в тому, що людина, маючи диплом бакалавра або магістра у сфері управління персоналом, часто приходить у компанію й не володіє достатньою кількістю інструментів, чого від неї очікують. Тобто навіть якщо у працівника є певні знання про інструменти, які слід використовувати в цій професії, він часто не вміє їх застосувати, і компанія змушена самостійно навчати його, витрачаючи додаткові час і гроші. Тому цю роль ми в LvBS готові взяти на себе для того, щоб компанії отримували працівників, які всебічно розвинені й готові до роботи на посаді HR-менеджера».

Основне завдання програми магістерського рівня управління персоналом та організаційного розвитку у LvBS – виховувати справжніх HR-професіоналів. Зараз конкуренція стає більш жорсткою, і тому компанії шукають внутрішні можливості, щоби стати більш успішними, більш конкурентними, більш ефективними. Дуже часто в українських компаніях уже закладена й функціонує HR-структура, але вона може розвиватися ще краще.

«Ми хочемо, щоб людина, яка закінчить навчатися за програмою й займе в компанії позицію менеджера з персоналу, уже з першого дня знала, з чого їй треба починати й над чим працювати. Дуже прикладний підхід до навчання – ось головна особливість MA in Human Resources», – пояснює Софія Опацька.

Програма управління персоналом та організаційного розвитку створена насамперед для тих, хто має закінчену бакалаврську освіту або вже працює у сфері управління персоналом і виконує вузькоспеціалізовані функції на своїй посаді. «Тобто ми орієнтуємося саме на людей, які мають досвід роботи в цій сфері до 5-ти років», – зазначила декан LvBS.

За її словами, програма має три чітких підходи. Перший – це практико-орієнтоване навчання. Другий – ціннісний підхід до людини не як до ресурсу, а як до капіталу. І третє – це соціально-економічний підхід, коли при вірно створеній культурі в організації можна уникнути багатьох прихованих витрат. Ідеться про ситуації, коли працівники на роботі займаються не тим, чим треба, або коли в компанії забагато часу витрачають на обговорення.

Слухачам програми Львівська бізнес-школа пропонує крім вивчення системи управління людьми вибрати один з напрямів спеціалізації: організаційний розвиток або навчання й розвиток персоналу (внутрішній тренер).

Склад викладачів на MA in Human Resource міжнародний. Загалом у всіх програмах Львівської бізнес-школи не менше 30 % викладачів – це іноземці (тому кандидати на навчання за програмою мусять володіти англійською мовою на рівні Intermediate). Люди, які викладають предмети програми, співпрацюють з багатьма HR-практиками – це фахівці, які займають або займали позиції директорів з персоналу в компаніях рівня Microsoft, Kraft-Foods тощо, мають налагоджену систему управління персоналом і можуть поділитись досвідом. Також вони активно співпрацюють з міжнародним центром «The Socio-Economic Approach to Management» (SEAM) в університеті св. Томаса (University of St. Thomas), США. Тож ті учасники, які виберуть спеціалізацію «Організаційний розвиток», отримають сертифікат міжнародного центру SEAM.

В основу програми покладено принцип етичного підходу до управління персоналом і розвитку організації, у ній поєднуються ґрунтовна теоретична база із кращими практиками українського та глобального бізнесу. Викладач LvBS, експерт у HR-галузі Ольга Садоха розповідає, що програма на 40 % складається із ґрунтовних теоретичних знань, що створюють хорошу базу для роботи, й на 60 % − із практичних завдань: кожний навчальний модуль проходитиме як у формі лекцій, так і у формі розв‘язання практичних кейсів, виконання домашніх завдань, участі в майстер-класах запрошених практиків з бізнесу як українських, так і міжнародних компаній.

За словами Ольги Садохи, у LvBS слухачі отримають цілісне розуміння системи управління персоналом і розвитку організації, а також можливість поглибленого розвитку знань і навичок.

Оскільки результатом навчання за програмою повинен стати «живий» проект, то кожний учасник зможе випробувати отримані знання на практиці в конкретній організації. Нею може бути як компанія, в якій працює учасник, так і компанії-партнери LvBS.

В український бізнес приходить час, коли не треба вчитись на власних помилках, тепер слід учитись у кращих. І саме програма управління персоналом та організаційного розвитку пропонує вчитись у кращих практиків у сфері HR. Це хороша пропозиція як для компаній, щоб навчити своїх працівників, так і для окремих людей, які хочуть отримати цікаву професію й бути затребуваними на ринку праці, адже ця посада є в компанії ключовою.

Довідка. 
Професійна програма магістерського рівня управління персоналом та організаційного розвитку (MA in Human Resources) стартує у вересні 2014 року. Тривалість навчання − 1,5 року, це десять навчальних модулів, один модуль триває чотири дні на місяць. Програма світового рівня створена спільно з практиками та експертами з України, Європи, США.

Прийом заяв до 31 серпня. Деталі на сайті LvBS.

Пишіть нам на адресу hrmaster@lvbs.com.ua або телефонуйте: +38 (098) 350-35-56.