Які особливості створення та ведення бізнесу у Норвегії та в Україні? Як підприємцям цих країн будувати якісне ділове партнерство? Як на це впливають відмінності економічної та бізнес-культури? Вже другий рік поспіль Львівська бізнес-школа УКУ (LvBS) є освітнім партнером програми Норвезько-української торгівельної палати NUCC «Young Entrepreneurs» – проекту, метою якого є об’єднання амбітних бізнесменів, що зацікавлені у збільшенні інвестицій та торгівлі між Норвегією та Україною. Один тиждень учасники програми проводять в Oslo та Trondheim, восени LvBS прийматиме їх у Львові та Києві.
Незважаючи на позитивну статистику торгівлі та тенденції між Україною та Норвегією, для багатьох норвежців Україна досі невідома, це означає, що існує ще більший потенціал взаємодії між цими країнами.
У межах програми «Young Entrepreneurs» учасники відвідали численні норвезькі компанії та зустрілися з органами влади і громадськими організаціями, зустрічі були присвячені діловій етиці, якісному корпоративному управлінню та боротьбі з корупцією. Більше того, учасники працюють із конкретними бізнес-кейсами, які, у перспективі, можуть перетворитися на запуск реального бізнесу. У своїй роботі над проектами 4 сформовані команди учасників зосереджені на пошуках рішень щодо сталого екологічного сталого розвитку у таких сферах: енергетична, IT, виробнича та агро.
Під час навчальної поїздки учасники відвідали BI Norwegian Business School, одну з найбільших бізнес-шкіл країни, у якій навчалися/навчаються троє з десяти топ-менеджерів Норвегії. Також мали зустріч в посольстві України в Норвегії з уповноваженим послом В’ячеславом Яцюком та державним секретарем Міністерства закордонних справ Норвегії Audun Halvorsen.
У межах секторальних зустрічей ознайомилися з роботою ІТ Асоціації Норвегії, Норвезької Асоціацї Електромобілів, приватними компаніями Evry, eco.logic, Honningsentralen,Tomra, TotalCtrl та іншими.
Кілька інсайтів для українських підприємців, зацікавлених у співпраці з норвежцями:
- Норвегія – країна неформальності та невимушеності;
- Основні правила крос-культурної співпраці:
- Продавець адаптується до покупця
- Приїжджий має ознайомитися з локальними правилами ведення бізнесу.
- Довіра – основна риса норвезьких підприємців, саме тому вони не дають детальних інструкцій, чітких наказів та розгорнутого зворотнього зв’язку.
- Для ефективної співпраці важливо ставити відкриті запитання, прописувати специфікацію і документацію, що допоможе уникнути непорозумінь у майбутньому.
Для участі у наступних наборах програми «Young Entrepreneurs», стежте за анонсами на сайтах NUCC або LvBS.