Чому професійна освіта міжнародного рівня необхідна HR-фахівцю сьогодення, які ключові компетенції, необхідні для роботи в галузі, а також – як соціальна відповідальність компанії впливає на рівень довіри до бренду та його впливовість? Про це довідалися учасники презентації програм HR-напрямку Львівської бізнес-школи УКУ (LvBS).
Анна Льюїс, академічна лідерка магістерської програми MA in Human Resources and Organization Development, говорила з учасницями про актуальні тенденції та ключові компетенції для фахівця в галузі HR, посилаючись на дані досліджень. За словами викладачки LvBS, опитування CIPD свідчить про те, що 35-40% усіх директорів з HR компаній – прийшли в професію із бізнесу. Властиво, саме розуміння бізнес-процесів і дало цим фахівцям можливість досягти такого високого рівня реалізації в HR. Водночас серед 557 HR-фахівців, яких опитало видання HR Expert – майже половина опинилися у професії випадково… Це не дивно, зважаючи на те, що раніше ця професія була сервісно-орієнтована, потім – процесно-орієнтована, і тільки зараз HR-галузь дійшла до етапу, коли її фахівці мають за основу розуміння бізнесу, і стала рушієм організаційного розвитку. Саме на цьому етапі зароджується нове покоління HRів, які стають рівноцінними партнерами у бізнесі.
Для цього вони потребують комплексної освіти з трьома складовими: бізнесової, організаційної та контекстної, а також повинні володіти набором ключових компетенцій, серед яких є і навики впливу. Саме про цю компетенцію говорили під час відкритої сесії «Навики впливу для HR» у Львівській бізнес-школі.
11 факторів проактивного впливу
Довіра до бренду може бути створена через соціальну відповідальність організації. Адже саме залученість та позитивна участь в житті спільноти створює для організації правильний образ об’єктивності та авторитетності. Тут доречно згадати цитату з дослідження “Hoeffler and Keller 2002”, яка стверджує, що рівень довіри до компанії відображає бренд організації. Довіра до бренду і є головним показником рівня його впливовості.
Успіх впливу дуже залежить від тактики, яку використовує HR та розуміння контексту ситуації. Згідно з дослідженням (Yukl, 1999), існує чимало факторів впливу, серед яких раціональне переконання, комплімент, обмін, тиск, тактика коаліції, консультація, натхненні заклики, персональне прохання та інші.
Серед перелічених тактик є 3 найбільш дієві та часто вживані:
- Раціональне переконання. Ця тактика полягає в логічному обгрунтуванні та фактичному підтвердженні того, що пропозиція вигідна та варта схвалення.
- Комплімент. Коли той, хто намагається вплинути, вдається до компліментів та визнання успіхів того, на чиє рішення намагаються вплинути, викликаючи у нього приємні емоції, або навіть вручає подарунок.
- Коаліція. Це спосіб долучити інших до своєї так званої “групи підтримки”, і таким чином вплинути, посилаючись на те, що це – прохання частини колективу, а не особисте прохання.
Однак слід пам’ятати про те, що одні і ті ж тактики можуть бути як доречними, так і абсолютно не прийнятними залежно від культури, у якій їх вживають. Якщо для США подарунок під час переговорів прирівнюється до хабаря і може бути образливим, то у Китаї така тактика – це прояв поваги.
Це доводить, що вибір тактики залежить від різних факторів:
- очікуваного успіху від спроби впливу;
- стосунків між учасниками команди та очікуваної тривалості впливу;
- статусних характеристик;
- перспективи взаємодії: тим, хто очікує тривалих зв’язків з тим, на кого впливає, варто використовувати м’які методи;
- міжкультурної різниці;
- варіативності підходів, залежно від команди.
Навикам впливу та іншим ключовим компетенціям HR буде присвячений перший модуль програми MA in Human Resources and Organization Development, яка стартує уже 20 вересня.
Нагадаємо, що до 28 липня ви можете зареєструватися на MA in Human Resources and Organization Development за зниженою ціною. Подавшись на навчання до 28 липня, ви:
- отримаєте диплом, який можна легалізувати за кордоном (апостилювати),
- зекономите майже 25% вартості навчання на програмі, оскільки діє рання реєстрація.
Після відкритої сесії магістерської програми відбулася також презентація новоствореної програми “HRM у бізнесі” – програми для тих, хто тільки планує розпочати свою кар’єру у HR. Про неї розповіла академічна лідерка програми Наталка Шпот. Ця програма ставить перед собою цілі створити середовище ефективних фахівців, зростання та розвитку у бізнесі, а також сформувати професійну ідентичність та “правильний” mindset HR-а для учасників.
Програма складатиметься із шістьох модулів, на яких учасники вивчатимуть HR та організацію, забезпечення організації персоналом, утримання персоналу, оцінку персоналу, навчання та розвиток персоналу, фінанси та компенсацію.
Зареєструватися на програму «HRM у бізнесі».
Після презентації учасники продовжили неформальне спілкування за коктейлем на терасі.