Менторство дозволяє знайти потенціал, ресурс та шляхи реалізації навіть там, де здавалося б, найвищого рівня вже досягнуто. Саме тому Львівська бізнес-школа УКУ (LvBS) спільно з Валерією Козловою, викладачкою, власницею CORPORATE-EQ та авторкою технології Open up techniques, розробили менторський курс для бізнесу. Програма підготовки менторів стала результатом втілення ідеї популяризації менторства серед експертів та практиків, які можуть бути корисними своїм досвідом та вміннями для інших, надихати на розвиток та удосконалення бізнес-ідей та процесів. Про цілі курсу та його значення говоримо з Яриною Бойчук, академічним директором LvBS, та Валерією Козловою, яка викладає цей курс в LvBS.
Чому LvBS вирішила розпочати такий менторський курс?
Ярина Бойчук: Менторство на певних етапах професійного та кар’єрного розвитку особистості може стати ключем, який відкриє значно більше можливостей та приведе до розкриття потужного потенціалу людини, зокрема у сфері бізнесу. Хто може бути кращим ментором для перших осіб компаній, які вже мають неабиякий досвід успіхів та помилок у бізнесі, але прийняли рішення про особистісний ріст та нові виклики для їх бізнесу, вступивши в LvBS на програму Key Executive MBA? Ми побачили, що найкращими менторами для них можуть стати професіонали-колеги того ж та вищого рівня управління, які мають свій досвід успіхів та помилок, але вже успішно закінчили навчання на програмі. Вони розуміють всі виклики, випробування і можливості, які проходять учасники такого рівня під час навчання та роботи над дипломним проектом. Ми віримо, що послідовні зустрічі з ментором неминуче приведуть до розкриття учасниками особистого потенціалу, а відтак і нових горизонтів у їхньому бізнесі.
Яка ціль курсу і чому бізнес має скористатися такою можливістю і пройти його?
Валерія Козлова: Програма створювалася для випускників LvBS, та буде корисною всім, хто хоч раз задумувався, як знайти топ-перформерів і талановитих працівників, які душею і тілом вболівають за справу, як за свою власну. Тому головна ціль нашої спільної роботи з учасниками – створення групи високоефективних менторів, які зможуть стати базою для наставництва слухачів LvBS і бізнес-спільноти, а також якісно змінити свій бізнес. В основу навчання менторів покладена концепція ефективного наставництва через призму емоційного інтелекту: «Ти можеш з точністю сказати, що вмієш, коли маєш учнів і послідовників, які досягають твій і навіть кращий результат». Завдяки тому, що розвиток навиків, необхідних для ефективного наставництва, відбувається на основі реальних кейсів під супервізією EQ-ментора, бізнес отримує практичний результат вже з першої зустрічі.
Ярина Бойчук: Менторство такого рівня також є можливістю для руху вперед для самих менторів, які отримають доступ до досвіду та рефлексій своїх «підопічних», а він у них не менший, якщо говорити про бізнес та управління. В результаті навчання на програмі підготовки менторів, наші випускники самі отримають менторську підтримку викладача Валерії Козлової, яка вже багато років працює з першими особами українських компаній; розкриють для себе власний потенціал, якого не усвідомлювали раніше; володітимуть інструментами менторства, які зможуть використати в роботі зі своїми працівниками. Використання цих інструментів дозволить їм значно вдосконалити власну особистісну комунікацію, розкривати потенціал працівників та краще розуміти їхні мотиви та пріоритети, а відтак – самим бути ефективнішими керівниками.
Тобто учасниками курсу можуть стати перші особи, керівники і засновники компаній?
Наразі ми розглядали рівень менторства перших осіб для перших осіб, але за результатами пілотної програми підготовки менторів ми обов’язково розглянемо можливості залучати до менторства випускників всіх магістерських програм Львівської бізнес-школи УКУ, які готові ділитися своїм часом та досвідом, бути не просто наставниками, а менторами для учасників. Також ми адаптуємо цю програму для корпоративного рівня, а саме для найвищого рівня та рівня заступників керівників середніх та великих компаній. Таким чином ці компанії вийдуть на новий для них більш ефективний та свідомий рівень управління, делегування, прийняття рішень та взаємодії. Менторство дозволяє знайти потенціал, ресурс та шляхи реалізації навіть там, де здавалося б, найвищого рівня вже досягнуто.
Читайте також: Що таке емоційний інтелект і навіщо він керівникам?
Що є сигналом для керівника компанії про те, що час наважитися на менторську програму?
Валерія Козлова: Тривалий час спостерігаючи різницю між інструкціями, теоретичними знаннями, які ми набуваємо в процесі навчання і роботи, та тим, як ми їх використовуємо і що отримуємо в результаті, я відчувала незадоволеність. Простіше кажучи, ми знаємо 100%, використовуємо – 30% і, відповідно, результат нас влаштовує теж лише на 30%. Це стосується і того, як ми передаємо знання, і навіть як ділимося досвідом з іншими.
За свою 20-річну практику я зрозуміла, що є суттєва різниця між тим, щоб щось зробити самому і пояснити це іншій людині, аби вона зробила це навіть краще, ніж ми очікуємо. Якщо ви відчуваєте цю різницю у своїй діяльності, варто замислитись і наважитись на програму підготовки менторів.
Як виглядає цей курс і що він дасть у результаті учасникам?
Валерія Козлова: Тривалість програми підготовки менторів – 9 місяців. За цей час учасники проходять 9 семінарів по 4-6 годин, кожен з яких присвячений одному з 9-ти законів успішного ментора. Робота EQ-ментора відбувається у двох напрямах: робота з персональними навичками учасників програми та робота над комунікацією менторів з mentee або співробітниками. Пройшовши цю програму, випускники курсу отримають необхідне практичне підґрунтя для створення ефективної системи менторства в своєму бізнесі. Зокрема, вони навчаться залучати співробітників до проактивної співпраці, отримають навички передачі результат орієнтованого підходу своїм підлеглим. Результати проходження курсу, які отримають учасники по завершенню: підвищення продуктивності передачі знань підлеглим на практиці; підвищення засвоюваності знань співробітниками; скорочення часу налагодження довірливих відносин з членами команди, партнерами по бізнесу; підвищення залученості в процес навчання новим навичкам; скорочення часу на навчання у стресі та в період невизначеності і змін.Спираючись на отримані під час програми знання, практичні навички та свій власний бекграунд в бізнесі, роботі та навчанні випускники зможуть ефективно ділитись інформацією, обмінюватись досвідом, і черпати нові ідеї та думки для власної справи.