Що таке емоційний інтелект і чому так важливо його розвивати, насамперед, керівникам? На ці питання відповіла Валерія Козлова, власниця CORPORATE-EQ, автор технології Open up techniques, що допомагає розвивати емоційний інтелект у бізнесі.
Валерія також викладає на програмах Key Executive MBA, MSc in Technology Management, MA in Human Resources and Organization Development у Львівській бізнес-школі УКУ (LvBS).
Емоційний інтелект: must–have для лідера
В українському бізнесі, здебільшого прийнято вважати, що емоції та бізнес – несумісні речі. Тому більшість бізнесменів мріють прибрати емоції зі своїх комунікацій з партнерами, замовниками і співробітниками. Однак, рішення, прийняті на основі лише раціональної системи мислення, не завжди приносять бажані результати. І найчастіше це відбувається саме через емоції.
Поняття «емоційний інтелект» (EQ) для бізнесу достатньо нове. Одні стверджують, що емоційний інтелект – управлінський навик III тисячоліття, інші – навіть не підозрюють про його існування.
EQ-ментор Валерія Козлова визначає емоційний інтелект як систему мислення, в основі якої – баланс між раціональним і емоційним.
За рахунок підключення емоційної системи мислення відбувається:
- прискорення прийняття правильних рішень,
- емоції не тільки не заважають, а і допомагають досягати результату в переговорах чи щоденних комунікаціях з командою.
«Corporate–EQ»
Емоційний інтелект в бізнесі варто розглядати не в рамках однієї людини, а в рамках цілої компанії, тому що результат приносить тільки робота з організацією як цілісною структурою.
Закони, яким підпорядкуються спільноти людей, схожі на ті, що керують планетами в Сонячній системі. Небесні тіла так чи інакше впливають одне на одного, таким чином, суттєва зміна параметрів однієї планети відображується на всіх учасниках системи.
Визначальна роль у розвитку емоційного інтелекту в команді належить власникам і топ-менеджерам бізнесу. Саме вони як новатори шукають нестандартних рішень в управлінні командами, а потім діляться ними зі співробітниками.
Емоції і бізнес
Уникнути емоцій у будь-якій сфері життя людини практично неможливо. Вони будуть виникати навіть якщо їх ігнорувати або стверджувати, що в бізнесі їх немає. Емоції – це «програма», яка є в кожної людини і від якої неможливо позбутись.
Тому існує 2 шляхи:
- Ви усвідомлюєте свої і чужі емоції, керуєте ними.
- Ви не усвідомлюєте своїх і чужих емоцій, не керуєте ними.
В першому варіанті, коли ви маєте знання, як прожити неприємну емоцію – сором, злість, страх – ви стаєте більш вільним і успішним. У другом випадку, ви є вразливими для маніпуляцій інших людей.
Вихід з цієї ситуації лише один – системне підвищення власного емоційного інтелекту і повернення собі «пульту управління» над своїми емоціями і розуміння того, як комунікувати з іншими людьми для досягнення потрібного результату.
3 початкових кроки, які допоможуть підключити емоційний інтелект на користь вашого бізнесу:
- Визнати, що емоції є навіть у бізнесі, і ховатись від них – не продуктивно.
- Вчитися працювати з власними емоціями. Почніть з щоденної фіксації п’яти емоцій, які ви відчуєте. Шукайте, що саме їх викликало.
- Навчатися розпізнавати емоції інших людей. Фокусувати увагу можна на їхній міміці, погляді, жестах, зовнішньому вигляді, ході та голосі.
Отже, сам по собі EQ нічого не змінює в житті та бізнесі людини. Він дає нам бажаний результат тільки у поєднанні з IQ.