Що таке емоційний інтелект і навіщо він керівникам?

12 Гру 2017

Що таке емоційний інтелект і чому так важливо його розвивати, насамперед, керівникам? На ці питання відповіла Валерія Козлова, власниця CORPORATE-EQ, автор технології Open up techniques, що допомагає розвивати емоційний інтелект у бізнесі.
Валерія також викладає на програмах Key Executive MBA, MSc in Technology ManagementMA in Human Resources and Organization Development у Львівській бізнес-школі УКУ (LvBS).

VK2

Емоційний інтелект: musthave для лідера

В українському бізнесі, здебільшого прийнято вважати, що емоції та бізнес – несумісні речі. Тому більшість бізнесменів мріють прибрати емоції зі своїх комунікацій з партнерами, замовниками і співробітниками. Однак, рішення, прийняті на основі лише раціональної системи мислення, не завжди приносять бажані результати. І найчастіше це відбувається саме через емоції.
Поняття «емоційний інтелект» (EQ) для бізнесу достатньо нове. Одні стверджують, що емоційний інтелект – управлінський навик III тисячоліття, інші – навіть не підозрюють про його існування.
EQ-ментор Валерія Козлова визначає емоційний інтелект як систему мислення, в основі якої – баланс між раціональним і емоційним.
За рахунок підключення емоційної системи мислення відбувається:

  • прискорення прийняття правильних рішень,
  • емоції не тільки не заважають, а і допомагають досягати результату в переговорах чи щоденних комунікаціях з командою.

«CorporateEQ»

Емоційний інтелект в бізнесі варто розглядати не в рамках однієї людини, а в рамках цілої компанії, тому що результат приносить тільки робота з організацією як цілісною структурою.
Закони, яким підпорядкуються спільноти людей, схожі на ті, що керують планетами в Сонячній системі. Небесні тіла так чи інакше впливають одне на одного,  таким чином, суттєва зміна параметрів однієї планети відображується на всіх учасниках системи.
Визначальна роль у розвитку емоційного інтелекту в команді належить власникам і топ-менеджерам бізнесу. Саме вони як новатори шукають нестандартних рішень в управлінні командами, а потім діляться ними зі співробітниками.

VK2

Емоції і бізнес

Уникнути емоцій у будь-якій сфері життя людини практично неможливо. Вони будуть виникати навіть якщо їх ігнорувати або стверджувати, що в бізнесі їх немає. Емоції – це «програма», яка є в кожної людини і від якої неможливо позбутись.

 Тому існує 2 шляхи:

  1. Ви усвідомлюєте свої і чужі емоції, керуєте ними.
  2. Ви не усвідомлюєте своїх і чужих емоцій, не керуєте ними.

    В першому варіанті, коли ви маєте знання,  як прожити неприємну емоцію – сором, злість, страх – ви стаєте більш вільним і успішним. У другом випадку,  ви є вразливими для маніпуляцій інших людей.
    Вихід з цієї ситуації лише один – системне підвищення власного емоційного інтелекту і повернення собі «пульту управління» над своїми емоціями і розуміння того, як комунікувати з іншими людьми для досягнення потрібного результату.

3 початкових кроки, які допоможуть підключити емоційний інтелект на користь вашого бізнесу:

  1. Визнати, що емоції є навіть у бізнесі, і ховатись від них – не продуктивно.
  2. Вчитися працювати з власними емоціями. Почніть з щоденної фіксації п’яти емоцій, які ви відчуєте. Шукайте, що саме їх викликало.
  3. Навчатися розпізнавати емоції інших людей. Фокусувати увагу можна на їхній   міміці, погляді, жестах, зовнішньому вигляді, ході та голосі.

Отже, сам по собі EQ нічого не змінює в житті та бізнесі людини. Він дає нам бажаний результат тільки у поєднанні з IQ.