Кейс-технології – це завжди про те, як вчаться дорослі. Часто процес вирішення бізнес-кейсу надає саме те відчуття «бінго!» учаснику, адже в груповій роботі народжуються свіжі інсайти, які можуть дати відповіді на питання, що стосуються його компанії.
Ми у LvBS є прихильниками використання і моделювання конкретних ситуацій, які допомагають учасникам знаходити нові шляхи вирішення наявних викликів. В ході роботи над кейсом ми надаємо учасникам можливість продемонструвати власний погляд на проблему та простір для освоєння нових компетенцій при її вирішенні.
На навчальній програмі «Управління для лідерів» в учасників буде можливість потренувати новоздобуті знання в рамках формату Live Case Study. Таким чином, вони зустрінуться з топ-менеджментом однієї компанії та протягом трьох днів, використовуючи отримані під час навчання інструменти, працюватимуть над вирішенням управлінської дилеми, з якою той зіштовхнувся.
Чому реальні кейси?
Згідно з даними дослідження Сільвен Шарлебуа та Ліани Фоті, опублікованого 2017 року, навчання на реальних кейсах – це те, чого очікують сучасні студенти. Реальні ситуації пропонують ширший контекст і більше складнощів як для студентів, але разом з цим і дають можливість побачити, як працюватимуть новоосвоєні інструменти на практиці.
Адам Репп, професор кафедри маркетингу та виконавчий директор програми Schey Sales Centre Університету Огайо, залучає місцеві компанії до розробки та виконання завдань емпіричної моделі навчання (тих самих, реальних кейсів).
«Студенти працюють із реальними завданнями та вирішують їх, – каже він. – Нема ні методичних посібників, ні відповідей. Студенти мають самостійно придумати, як розв’язати проблему».
Кілька років тому Репп проводив навчання на реальних кейсах із компанією IGS Energy.
«Їх цікавило те, як продати та розрекламувати свої послуги міленіалам, – каже Репп. – Компанія пропонує лібералізоване постачання енергії. Ідея полягає в тому, що кожен може вибрати як тип енергії, так і її постачальника».
На початку заняття представники компанії IGS запитали студентів, чи ті знають про можливість вибору енергопостачальника. Як каже Репп, про це знав лише один студент із сорока. «Потім вони детально розглянули потенційний ринок і те, який прибуток вони могли б принести та як могли б допомогти клієнтам. Так би мовити, просвітили в цьому питанні», – згадує він.
Чому це працює: практичне застосування
Робота з клієнтами дозволяє студентам створювати стратегії та пропозиції, а також приймати реальні рішення. Така взаємодія також покращує їхнє критичне мислення та математичну грамотність.
Завдяки теорії студенти отримують загальне уявлення про бізнес-концепції. Але коли представники компанії приходять і дають конкретне завдання (наприклад, реструктурувати програму заохочення), студенти беруть безпосередню участь у бізнес-процесах. Вони мають розв’язувати проблеми та створювати стратегії, думати про можливі наслідки й на основі фактичних показників ефективності та продажів зрозуміти, як запропоновані рішення вплинуть на розміри зарплат і виплат.
Реальні кейси також змушують студентів задуматися над тим, як відстояти свою ідею перед менеджером або власником компанії. «Коли студенти знають, що їм треба відстоювати свою думку перед реальним клієнтом, вони як ніколи зацікавлені й активні», – каже Джессіка Огілві, викладачка кафедри маркетингу Університету Маркетта. Огілві допомагала розробляти програму Schey для Університету Огайо. Тепер вона авторка та заступниця директора подібної програми в Університеті Маркетта. Вона каже: «На мою думку, коли вони виступають перед представниками компанії, то докладають набагато більше старань і зусиль, адже це впливає не лише на факт проходження певної теми, але й на їх репутацію та імідж».
Репп розповідає, що його студенти запропонували компанії IGS Energy кілька ідей, які вона вже реалізувала. Зокрема, залучення амбасадорів бренду: студенти різних закладів вищої освіти мають поширювати у своїх університетах і студмістечках інформацію про компанію IGS і те, як обрати тип і постачальника енергії. Крім цього, компанія запустила рекламу в соцмережах та спонсорську рекламу, націлену на аудиторію міленіалів.
Огілві додає, що використання реальних кейсів найбільш ефективне тоді, коли компанія хоче розв’язати проблему та є відкритою до нових ідей, і згадує співпрацю з компанією, в якої була проблема з плинністю кадрів покоління міленіалів.
«Компанія усвідомлювала, що має кадрову проблему: пропрацювавши два роки, працівники звільнялись. Поставивши це питання студентам, вони отримали чітке уявлення про наступне покоління та майбутнє кадрових ресурсів, – каже вона. – Саме це робить такі проєкти успішними як для студентів, так і для компанії».
Дізнатися більше про навчання на програмі «Управління для лідерів»
Переклад: Harvard Business Publishing Education